Wat vinden jullie van het k100 systeem van hondata.
Wat vinden jullie van het k100 systeem van hondata.
Bij intertuning in Bertem(Belgie) vraagt men 995€ voor dit systeem te plaatsen en de motor op de testbank af te stellen.Gaat dit geen schade berokkenen aan de motor en is dit zijn geld waard.
Kn geeft ook op als je een buis met filter plaatst dat je 10,4pk winst hebt volgens de meeste tuners geeft dit 0 pk winst.Wie moet je nog geloven en honderden euro's uitgeven met een resultaat van 0.Men beweert een KN filter en een volledige uitlaat race header van dC met invidea cat misschien 5 pk winst.Wat denken jullie daarover.Ik heb al 10 tallen telefoons en mails gedaan en krijg heel veel te maken met prulle mannen.Vb.KN zou het slechtste zijn wat er bestaat.Maar toch rijden de meeste race wagens met KN filters.Wie moet je nog geloven.Moet je je centjes zomaar uit je zakken laten halen.
Kn geeft ook op als je een buis met filter plaatst dat je 10,4pk winst hebt volgens de meeste tuners geeft dit 0 pk winst.Wie moet je nog geloven en honderden euro's uitgeven met een resultaat van 0.Men beweert een KN filter en een volledige uitlaat race header van dC met invidea cat misschien 5 pk winst.Wat denken jullie daarover.Ik heb al 10 tallen telefoons en mails gedaan en krijg heel veel te maken met prulle mannen.Vb.KN zou het slechtste zijn wat er bestaat.Maar toch rijden de meeste race wagens met KN filters.Wie moet je nog geloven.Moet je je centjes zomaar uit je zakken laten halen.
- Gaskleppie
Hallo..... S300 is voor een hele andere ECU!
Op de jouwe past alleen de K serie software. De K100 is alleen een andere chip in je ECU en de K-pro is een compleet aanpasbaar systeem. Als je zelf niet zo'n techneut bent is een K100 de makkelijkste oplossing. Met K-pro heb je hier in Europa nog wel wat probleempjes. Dus als je niet zelf met de laptop aan de gang wilt is de K100 het beste.
Wat betreft je intake/filter is het gewoon belangrijk dat je koude lucht pakt. Alleen zou ik in jou geval erg goed opletten wat je doet. Een koude aanzuiging is het beste maar als je met je rally bak nog eens door een waterbak moet is het superlink om je koude lucht van onder de auto te pakken.
Er zijn ook systemen die de koude lucht bij de voorruit pakken. Mugen heeft zoiets volgens mij.
Op de jouwe past alleen de K serie software. De K100 is alleen een andere chip in je ECU en de K-pro is een compleet aanpasbaar systeem. Als je zelf niet zo'n techneut bent is een K100 de makkelijkste oplossing. Met K-pro heb je hier in Europa nog wel wat probleempjes. Dus als je niet zelf met de laptop aan de gang wilt is de K100 het beste.
Wat betreft je intake/filter is het gewoon belangrijk dat je koude lucht pakt. Alleen zou ik in jou geval erg goed opletten wat je doet. Een koude aanzuiging is het beste maar als je met je rally bak nog eens door een waterbak moet is het superlink om je koude lucht van onder de auto te pakken.
Er zijn ook systemen die de koude lucht bij de voorruit pakken. Mugen heeft zoiets volgens mij.
Beloofde Pk winsten zijn natuurlijk bij de meest gunstige waardes en in op de rollenbank gemeten. In de praktijk zal de winst altijd wel iets ongunstiger zijn.
Daarbij geloof ik graag dat een auto geknepen wordt o.a. door uitlaat emissie eisen. Dus andere inlaat en uitlaat zal zeker winst opleveren. Niet zomaar een stortkoker, maar een gerenommeerd merk wel.
Daarbij geloof ik graag dat een auto geknepen wordt o.a. door uitlaat emissie eisen. Dus andere inlaat en uitlaat zal zeker winst opleveren. Niet zomaar een stortkoker, maar een gerenommeerd merk wel.
Re: Wat vinden jullie van het k100 systeem van hondata.
racer wrote:Bij intertuning in Bertem(Belgie) vraagt men 995€ voor dit systeem te plaatsen en de motor op de testbank af te stellen.Gaat dit geen schade berokkenen aan de motor en is dit zijn geld waard.
Kom in Augustus even bij Rica kijken, dan hebben we weer een Dyno meeting. Kan je meteen kennis maken en eerst een standaard meting doen.
Voor dat je met je ECU begint zou ik eerst je inlaat een uitlaat optimaliseren.
pas op met inter tuning in bertem.
mijn maat zit hier trouwens ook had ook late chippen en doen, hij ging binnen met 207pk en kwam buiten met 199pk.
dit was alles zelf op hun eige bank allema gedaan.
mijne maat had eerst unichip en ging binnen om een hondata s300, hij kwam buite met veel minder pk's en had de s100 maar steken.
met geluk enzo krijgt hij zijn geld terug.
greetz
mijn maat zit hier trouwens ook had ook late chippen en doen, hij ging binnen met 207pk en kwam buiten met 199pk.
mijne maat had eerst unichip en ging binnen om een hondata s300, hij kwam buite met veel minder pk's en had de s100 maar steken.
greetz
black-ITR wrote:pas op met inter tuning in bertem.
greetz
ja ik ken uwe "maat" kent er alles van.........
jimmy wrote:black-ITR wrote:pas op met inter tuning in bertem.
greetz
ja ik ken uwe "maat" kent er alles van.........
misschien is de unichip gewoon beter op een itr?
:-?
Heren het is hier weer van horen zeggen enz... :roll:
@ black ITR:
er is nooit een S100 verkocht aan "uwe maat" wel een S200
de rede was dat we deze in stock hadden en de S300 niet
en dus onmiddellijk konden leveren.
Nu de verhalen van de S300 is beter dan de S200 is onzin.
Het verschil zit in het afstellen. De S300 is real time
en kan dus vlugger afgesteld worden. Maar uiteindelijk
is het belangrijkste dat hij goed afgesteld is.
"Uwe maat" zijne auto is diene dag niet binnen gekomen
met 207 pk maar met 194 pk en is buiten gegeaan
met 199 pk. Het is wel zo dat die motor 207 pk heeft gehad
op onze bank maar in een ander auto met een andere uitlaat enz...
Het zijn hier weer stukken van verhalen dat doormekaar geschut zijn en dan nog een beetje van horen zeggen en den boel is kompleet.
Nu on topic:
Voor de CTR is de hondata een goede oplossing. De K-pro of de K100 bijde zijn hetzelfde van resultaat het verschil zit hem dat je met de K-pro
zelf in je computer kan voor data logging, aanpassingen instelingen van de map enz...
Wat voor de meeste volgens mij niet nodig is. Als hij afgesteld is op de testbank zal er niets moeten aan veranderd worden.
Wat een airbox of CAI betreft hebben we zeer goed resultaten met de MUGEN.
Een CTR met Mugen airbox, DC col. ,open uitlaat en K100 zal je toch een 230 pk halen.
greetz
@ black ITR:
er is nooit een S100 verkocht aan "uwe maat" wel een S200
de rede was dat we deze in stock hadden en de S300 niet
en dus onmiddellijk konden leveren.
Nu de verhalen van de S300 is beter dan de S200 is onzin.
Het verschil zit in het afstellen. De S300 is real time
en kan dus vlugger afgesteld worden. Maar uiteindelijk
is het belangrijkste dat hij goed afgesteld is.
"Uwe maat" zijne auto is diene dag niet binnen gekomen
met 207 pk maar met 194 pk en is buiten gegeaan
met 199 pk. Het is wel zo dat die motor 207 pk heeft gehad
op onze bank maar in een ander auto met een andere uitlaat enz...
Het zijn hier weer stukken van verhalen dat doormekaar geschut zijn en dan nog een beetje van horen zeggen en den boel is kompleet.
Nu on topic:
Voor de CTR is de hondata een goede oplossing. De K-pro of de K100 bijde zijn hetzelfde van resultaat het verschil zit hem dat je met de K-pro
zelf in je computer kan voor data logging, aanpassingen instelingen van de map enz...
Wat voor de meeste volgens mij niet nodig is. Als hij afgesteld is op de testbank zal er niets moeten aan veranderd worden.
Wat een airbox of CAI betreft hebben we zeer goed resultaten met de MUGEN.
Een CTR met Mugen airbox, DC col. ,open uitlaat en K100 zal je toch een 230 pk halen.
greetz
-
black-ITR wrote:pas op met inter tuning in bertem.
greetz
Iedereen zal zijn eigen ervaring hebben.....
Wij zijn zeer tevreden over Inter Tuning (Olivier) we krijgen goed advies en worden altijd keurig geholpen. Soms moeten we wel wat lang wachten, maar als het goed is, hebben we er dat graag voor over.
Mede op zijn advies zijn we met de CTR rally auto over gegaan op Hondata. Echt SUPER!!!!!! De Unichip hebben we gelukkig afscheid van genomen. En als ik mensen hoor praten over (alleen) PK's, weet ik bijna al genoeg, en ik weet weinig van motoren en afstellingen af. Bij ons ook minder PK's, maar een motor die bij continu hoge belasting heel blijft, meer koppel, en een fijner lopende motor. Overall een snelle auto!
En dan kampioen worden zegt genoeg.
Groet Erik de Wild
Erik de Wild wrote:"black-ITR":2dvbwlte wrote:pas op met inter tuning in bertem.
greetz
Iedereen zal zijn eigen ervaring hebben.....
Wij zijn zeer tevreden over Inter Tuning (Olivier) we krijgen goed advies en worden altijd keurig geholpen. Soms moeten we wel wat lang wachten, maar als het goed is, hebben we er dat graag voor over
Mede op zijn advies zijn we met de CTR rally auto over gegaan op Hondata. Echt SUPER!!!!!! De Unichip hebben we gelukkig afscheid van genomen. En als ik mensen hoor praten over (alleen) PK's, weet ik bijna al genoeg, en ik weet weinig van motoren en afstellingen af. Bij ons ook minder PK's, maar een motor die bij continu hoge belasting heel blijft, meer koppel, en een fijner lopende motor. Overall een snelle auto!
En dan kampioen worden zegt genoeg.
Groet Erik de Wild[/quote:2dvbwlte]
Ik denk ook da ge ni veel kent van fysica want ge zou moeten weten dat als uw koppel verhoogt da uw pk ook automatisch verhoogt jongen. Dus hoe je het ook keert pk verhoging is meestal betere prestaties! En die zal zeker heel blijven, trouwens met jou hondata zal je ook wel veel meer vermogen hebben ook :wink: