jaren geleden was er een yank die zijn airco om heeft gebouwd tot intake koeling... in principe dus de koude lucht door een slang rond de intake laten stromen (simpele voorstelling van het principe

)
Hij had meer pk winst door de koudere intake, dan pk verlies door het aanzetten van de airco.
ECHTER
Hij deed dat op de V10 van een Viper... en de verhouding tussen negatief / positief effect zal bij zo'n blok HEEL anders zijn dan op een simpele Honda 4banger
Practisch gezien, zal de koeling van die stromende lucht op een Honda wel degelijk een positief effect laten zien, maar hoe wil je het doen? de ruimte onder de kap is niet van zodanige aard, dat je makkelijk een scheiding tussen warm en koud gebied kunt maken, die ook daadwerkelijk een scheiding blijft (heatsoak voorkomen).
Het enige wat ik me zo even snel kan voorstellen, is dat je een soort box maakt rond je gehele inlaat traject en dat je een manier vindt om de lucht IN die box (dus rond je inlaattraject) te koelen.
(uhmmm... spontaan idee terwijl ik het tik, ramair maken die door die box stroomt en er bij je voorruit onder de kap uitkomt... soort tunnel dus...)
Maar goed, je ziet denk ik al dat het niet echt practisch zal zijn... want je zit dan met zo'n monster van een box, dat je met CF zult moeten werken om het gewicht een beetje binnen de perken te houden..
[/rant]