Temperatuur intake

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

Temperatuur intake

Post by LCR »

Ben geen techneut en dit kan misschien als onzin klinken :o ops:
Ik vraag me steeds hetzelfde af...
Je hebt een CAI...ok,maar als ik stop en de motorkap gelijk openslaat....wat een verschrikkelijke hitte. Ook bij de intake gedeelte dus! Enig idee hoe dit de temperatuur van de instromende lucht beinvloed? Zijn er mensen die gek genoeg zijn en een systeem hebben (of zelfgemaakt hebben) om dit te verhelpen?
baRt

Post by baRt »

jaren geleden was er een yank die zijn airco om heeft gebouwd tot intake koeling... in principe dus de koude lucht door een slang rond de intake laten stromen (simpele voorstelling van het principe ;) )

Hij had meer pk winst door de koudere intake, dan pk verlies door het aanzetten van de airco.

ECHTER
Hij deed dat op de V10 van een Viper... en de verhouding tussen negatief / positief effect zal bij zo'n blok HEEL anders zijn dan op een simpele Honda 4banger

Practisch gezien, zal de koeling van die stromende lucht op een Honda wel degelijk een positief effect laten zien, maar hoe wil je het doen? de ruimte onder de kap is niet van zodanige aard, dat je makkelijk een scheiding tussen warm en koud gebied kunt maken, die ook daadwerkelijk een scheiding blijft (heatsoak voorkomen).

Het enige wat ik me zo even snel kan voorstellen, is dat je een soort box maakt rond je gehele inlaat traject en dat je een manier vindt om de lucht IN die box (dus rond je inlaattraject) te koelen.

(uhmmm... spontaan idee terwijl ik het tik, ramair maken die door die box stroomt en er bij je voorruit onder de kap uitkomt... soort tunnel dus...)

Maar goed, je ziet denk ik al dat het niet echt practisch zal zijn... want je zit dan met zo'n monster van een box, dat je met CF zult moeten werken om het gewicht een beetje binnen de perken te houden..

[/rant]
IvoG

Post by IvoG »

Zo kan het ook:

Image

Isolerende radiatorfolie :idea:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Just spend a bit more money and get the Mugen or the GruppeM aribox!

Or just get a drop in filter.

THE OTHERS DONT GIVE YOU GAINS, WITH MOST YOU EVEN LOOSE POWER!

LOL! I love America, What is DK? Donkey Kong? Hihihihihi!

That has got to be the funniest thing Ive heard in some time, baRt mate you really made my day.

:lol:
ee8

Post by ee8 »

dk?
slydawg

Post by slydawg »

DriftKing?
LCR

Post by LCR »

Vind de motorruimte van de ATR TE warm. Sjong,sjonge...volgens mij kan je daar een eitjes koken man :lol:

@Bart...tis ook bij mij opgekomen,maar dan alleen haal ik de koude lucht onderin de auto.

@Ivog
ha ahaa h, lijkt wel een pakje shoarma (zonder knoflooksaus dan), maar who cares? Als het werkt,werkt het..!

DK?
:roll: Donna Karan van DKNY?
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Twinkie: Do you know what 'D.K.' means?
Shawn Boswell: Donkey Kong?
slydawg

Post by slydawg »

LCR wrote:Vind de motorruimte van de ATR TE warm. Sjong,sjonge...volgens mij kan je daar een eitjes koken man :lol:

Wat is TE warm? Heb je gemeten??
Het is een motorruimte, er wordt daar gewerkt, dus zal er warmte/hitte vrijkomen, is niet meer als normaal. Er zit een spruitstuk daar dat tegen de 1000 graden kan worden als het niet meer is.
Niet omdat je bv. je kleppendeksel of zo niet met de blot hand kan vast pakken betekent dat dat het te warm is.
Heb je je intake temp. al gemeten?
Met dit weer ligt de mijne bij het rijden op de snelweg tussen de 28-35graden. Ga ik stil staan dan wil het al gauw richting de 50-60 graden.
mr. X

Post by mr. X »

Van een scene uit The Fast en the Furious, Tokio Drift.

:lol: make's me smile every time.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Het zal wel meevallen met de warmte in de inlaat. Rubber en plastic zijn geen goede warmtegeleiders, dus aan de binnenkant zal het wel meevallen. Maar op het circuit moet je gewoon niet stilstaan.... :D
Benjdmin

Post by Benjdmin »

@ mr. X BINGO! :lol:

That film is DMOAT (Dumbest Movie Of All Time!)
LCR

Post by LCR »

WANSC (with a nice sexy chick)
LCR

Post by LCR »

what about bij de intake manifold?
Die is gloedje heet......................
slydawg

Post by slydawg »

LCR wrote:what about bij de intake manifold?
Die is gloedje heet......................

Ik heb het gemeten op het oppervlak en kwam rond de 60 graden, dit na een ritje snelweg, stoppen, motorkap open en dan meten.
Op het blok zelf is het wel een stuk hoger!
ee8

Post by ee8 »

you guys lost me......offopic wise off course......
slydawg

Post by slydawg »

:lol:
LCR

Post by LCR »

:roll: :lol:
baRt

Post by baRt »

@ee8: because you've become too serious :D
RedSun

Post by RedSun »

Tokyo Drift owns!! I just LOVE the green hulkmobile, what a fantastic tuned vehicle.

Super realistic movie, it goes down like that every night in Tokyo!
Nana korobi ya oki
Locked