vervangen van originele uitlaatcollector en CAT
vervangen van originele uitlaatcollector en CAT
Als je uw originele uitlaatcollector vervangt door een raceheader en de Cat door een catvervanger .Wat gebeurt er dan met uw lambdasondes????Gaat de motor dan nog voldoende info krijgen.Gaat je hierdoor meer vermogen hebben ?????????
Re: vervangen van originele uitlaatcollector en CAT
racer wrote:Als je uw originele uitlaatcollector vervangt door een raceheader en de Cat door een catvervanger .Wat gebeurt er dan met uw lambdasondes????Gaat de motor dan nog voldoende info krijgen.Gaat je hierdoor meer vermogen hebben ?????????
je lambdasonde gaat dan gewoon in je nieuwe uitlaatspruitstuk,en meer vermogen krijg je door een verbeterd spruitstukmet bv een grotere diameter,andere buizenloop (spaghetti-kronkels),en door je katvervanger krijg je ook iets meer vermogen. het beste kun je alles 63mm doen...
Wat rob zegt, als je de kat verwijderd zal je een foutmelding krijgen, verder geen nadelige gevolgen behalve dat je motor management lampje zal blijven branden en je dus niet zal weten als er wat serieus aan de hand is. Oplossing is een O2 sim. of wat gangaran heeft gedaan, ff zijn topic opzoeken.
Belangrijk is je eerste lambda sensor.
Belangrijk is je eerste lambda sensor.
Hangt inderdaad van de header af. Bij Toda, Mugen en nog een paar JDM bedrijven komt de cat te vervallen en sluit de header direct aan op de cat-back.
De O2 simulator is wel te krijgen maar is even wachten, casper is er namelijk mee gestopt? Ik ben nu in Japan naar een aan het zoeken.
De K20A race headers zijn wel de beste. Je moet alleen met de APK het hele systeem er onderuit halen voor de oem header-cat-catback.
Ik heb hier ook een oplossing voor met een paar maanden voor de EP3 8)
De O2 simulator is wel te krijgen maar is even wachten, casper is er namelijk mee gestopt? Ik ben nu in Japan naar een aan het zoeken.
De K20A race headers zijn wel de beste. Je moet alleen met de APK het hele systeem er onderuit halen voor de oem header-cat-catback.
Ik heb hier ook een oplossing voor met een paar maanden voor de EP3 8)