Met een winst van 8pk na het aftellen van de brandstofdruk en de apexi uiteindelijk geindigd op 190pk.
Dus fabrieks-uit dus 8pk minder dan in de brochure staat...
Met de juiste brandstofdruk zou hij dus presies de fabrieksopgave halen! Honda heeft dus misschien een serie slechte regelaars geplaatst op de euro ITR's De mijne haalde destijds wel de geclaimde 190pk. Misschien dat de mijne wel de juiste brandstofdruk had.
Mag ik daaruit concluderen dat alleen een brandstofdrukregelaar monteren al wonderen kan doen. Mits dat ie juist afgesteld is.
Met een winst van 8pk na het aftellen van de brandstofdruk en de apexi uiteindelijk geindigd op 190pk.
Met de juiste brandstofdruk zou hij dus presies de fabrieksopgave halen! Honda heeft dus misschien een serie slechte regelaars geplaatst op de euro ITR's De mijne haalde destijds wel de geclaimde 190pk. Misschien dat de mijne wel de juiste brandstofdruk had.
Mag ik daaruit concluderen dat alleen een brandstofdrukregelaar monteren al wonderen kan doen. Mits dat ie juist afgesteld is.
Met een goeie coach erbij, kom je heel ver denk ik.
Of het was verkeerd afgesteld bij het monteren van de regelaar. Na het terug afstellen richting stock waardes, haalt de motor weer stock PK's.
Dus hij haalde al 190 PK toen er geen aftermarket regelaar erop zat. Dat kan ook...
Gaskleppie wrote:Sorry, ik zeg ook niet dat je hun de schuld geeft. No hard feelings....
Ik zie dat de motor/kop niet bij TCC in elkaar is gezet. Je hebt alleen de software via TCC gedaan? Had de motor bouwer echt Honda ervaring? Stel dat er iets niet goed gegaan is tijdens de bouw is dit resultaat misschien nog voor verbetering vatbaar. Een keer alles goed nalopen is misschien aan te bevelen.
Het heeft lang geduurt maar ik ben er (denk ik) nu eindelijk achter gekomen :razz:
De auto staat te rijk afgesteld want tijdens de dynorun kwam er een zwarte rookwolk uit zodra ie in de vtec sloeg en naar mijn weten krijgt ie dan te veel
benzine, ook zat er allemaal zwarte prut op m'n achterbumper, nu zaten er ook 370cc injectoren in en die heb ik vervangen door de standaard 240cc injectoren van de ITR (want boosten doe ik toch niet) de ecu heb ik ook vervangen. Voor mijn gevoel heb nu meer koppel onderin dan voorheen, ik heb hem nog niet in de vtec getrokken toch een beetje bang om met een (nog) niet afgestelde ecu de auto in de vtec te trekken. Bij wie kan ik hem het best laten afstellen?