douanekosten ed
douanekosten ed
Hey
Is een vraagje weet er iemand wat ik allemaal bij een bedrag moet bijtellen als ik bijvoorbeeld iets bestel in Japan. En hoeveel dit is, bestaat er hier geen vuistregeltje voor, om toch ongeveer het bedrag te weten.
Wat ik heb gelezen, ik dacht op een e-bay forum is dat je het bedrag van het voorwerp + verzendingkosten moet bijtellen(want op verzendingskosten wordt je ook belast) daar 1/3 douanekosten bijrekenen+21% btw.
Weet er nu iemand of dit kan kloppen
Greetz ITR-Boy
Is een vraagje weet er iemand wat ik allemaal bij een bedrag moet bijtellen als ik bijvoorbeeld iets bestel in Japan. En hoeveel dit is, bestaat er hier geen vuistregeltje voor, om toch ongeveer het bedrag te weten.
Wat ik heb gelezen, ik dacht op een e-bay forum is dat je het bedrag van het voorwerp + verzendingkosten moet bijtellen(want op verzendingskosten wordt je ook belast) daar 1/3 douanekosten bijrekenen+21% btw.
Weet er nu iemand of dit kan kloppen
Greetz ITR-Boy

http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P25_2612
De invoerrechten zijn verschillend per product en land van herkomst, kijk eens op
http://www.maco.nl/Default.asp?page=Invoerrechten
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/nl/tarhome.htm
De invoerrechten zijn verschillend per product en land van herkomst, kijk eens op
http://www.maco.nl/Default.asp?page=Invoerrechten
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/nl/tarhome.htm
@Ivo: vrij nutteloze link, maar heb niet veel verder gezocht dan de pagina die je aangeeft.
@Dimer: dat schijnt dus erg te verschillen per soort item... het schijnt dat bv verlichting goedkoper is nog... maar rond de 6% zou in de meeste gevallen gehanteerd worden.
Maar ik heb al een tijd geen last meer gehad van dit soort kosten (omdat ik weinig buiten Europa gekocht heb) dus ik kan het mis hebben...
@Dimer: dat schijnt dus erg te verschillen per soort item... het schijnt dat bv verlichting goedkoper is nog... maar rond de 6% zou in de meeste gevallen gehanteerd worden.
Maar ik heb al een tijd geen last meer gehad van dit soort kosten (omdat ik weinig buiten Europa gekocht heb) dus ik kan het mis hebben...
ja ik dacht datzelfde nadat ik reactie gaf... maar mijn reactie kwam voort uit het feit, dat ik niet vaak dingen onder de 45 euro tegenkom... hahaha...
ow ja, let op bij spullen kopen vanuit japan. verzendkosten zijn ziekelijk hoog! als je van hier iets daarheen stuurt, wat bv 50 euro verzending kost, dan kost dezelfde verzending van daar naar hier 150 euro :S
ow ja, let op bij spullen kopen vanuit japan. verzendkosten zijn ziekelijk hoog! als je van hier iets daarheen stuurt, wat bv 50 euro verzending kost, dan kost dezelfde verzending van daar naar hier 150 euro :S
ITR-Boy wrote:Het gaat dus over een Mugen uitlaat, en zou deze dus willen bestellen via Taka Kaira, de verzending kosten bedraagt 480 euro omdat dit een buitenmaat is. :wink:
480€???wat kost de uitlaat dan,als ik vragen mag.....
want als de port kost al 500€ bedraagt + invoer taks en 21% btw.....
duur uitlaatje... :-?
effe copy/paste is nu geen geheim wat die kost, prijs staat toch op hun site
Integra Type R Exhaust Mugen DC2(98spec) B18C ¥100000
US923.79 1 ¥100000
US923.79 In stock by 03rd Jul 2007
Sub Total : US$923.79 ¥100000
Total (For Credit Card Inclusive of 3% Charges) : US$951.50 ¥103000
Nippon Express Air Freight (Prepaid) Shipping Charges : US$480.37 ¥52000
Total Amount Payable : US$1,431.87 ¥155000
Shipping Note:
Please be informed that this Exhaust come in long pcs that will has to be packed in one long carton box which will be charged as dimensional weight of the box sizes, so the Only preferred shipping method will be Nippon Express Airfreight, that will cost additional JPY 52000 for shipping charges .It'll usually take 4-5 working days to reach your airport once dispatch out from Japan . This shipping charges shall be payable as Prepaid in-advance to us.
Integra Type R Exhaust Mugen DC2(98spec) B18C ¥100000
US923.79 1 ¥100000
US923.79 In stock by 03rd Jul 2007
Sub Total : US$923.79 ¥100000
Total (For Credit Card Inclusive of 3% Charges) : US$951.50 ¥103000
Nippon Express Air Freight (Prepaid) Shipping Charges : US$480.37 ¥52000
Total Amount Payable : US$1,431.87 ¥155000
Shipping Note:
Please be informed that this Exhaust come in long pcs that will has to be packed in one long carton box which will be charged as dimensional weight of the box sizes, so the Only preferred shipping method will be Nippon Express Airfreight, that will cost additional JPY 52000 for shipping charges .It'll usually take 4-5 working days to reach your airport once dispatch out from Japan . This shipping charges shall be payable as Prepaid in-advance to us.

nog geen maand geleden heeft de eigenaar van mijn eerste itr
een cat back van mugen gekocht.
ik ben niet zeker maar ik denk niet dat hij meer dan 1100€
betaald heeft + cat vervang stuk.
en dan moet je je geen zorgen maken over transport en btw....
het was bij inter tuning.die is officeel invoerder voor mugen.
een cat back van mugen gekocht.
ik ben niet zeker maar ik denk niet dat hij meer dan 1100€
betaald heeft + cat vervang stuk.
en dan moet je je geen zorgen maken over transport en btw....
het was bij inter tuning.die is officeel invoerder voor mugen.
Ik heb in februari een dc2R uitlaat van mugen verkocht. was gebruikt, maar staat was 90%. heb em voor 550 euro aan die jongen verkocht. 1100 euro is dus een goeie prijs voor een nieuwe. echter, bijna 400 voor transportkosten.... pfff... dat is wel heeeeel erg veel hoor. mischien moet je proberen af te dingen :P
Ik denk dat je beter even met Frans (kantana) contact op kunt nemen. Ik durf te garanderen dat die het het goedkooste kan leveren en hij heeft ervaring met dit soort dingen. Mijn Mugen catback komt daar ook vandaan nl
En misschien kan hij dan mee met dezelfde zending als mijn Mugen header :roll:
Transportkosten zijn aan de hoge kant omdat het een mega pakket is (2200x500x350)

Transportkosten zijn aan de hoge kant omdat het een mega pakket is (2200x500x350)
roblom wrote:Ik denk dat je beter even met Frans (kantana) contact op kunt nemen. Ik durf te garanderen dat die het het goedkooste kan leveren en hij heeft ervaring met dit soort dingen. Mijn Mugen catback komt daar ook vandaan nl
Zal ik doen
Heb trouwens ook Inter-tuning is gemaild, daar kost die 1195, maar op de één of andere manier heb ik het niet met die firma, dus Frans you've got mail :wink: