Eigen schuld, maar het doet toch pijn

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
HondArd

Eigen schuld, maar het doet toch pijn

Post by HondArd »

In Califonië maken ze tegenwoordig korte metten met illegale straatraces door de in beslag genomen auto's te verschroten. Eigen schuld, dikke bult. Maar als je het stapeltje ziet op onderstaande link (achter de foto) doet dat toch best pijn aan je Honda-hart.
Image
HONDA

Post by HONDA »

Ik vind dit geen eigen schuld dikke bult maar een belachelijke maatregel... op een ander forum werd dit ook besproken en toen kwam iemand met een waarheid als een koe.

Dit is zogenaamd omdat er teveel doden vallen en dus moet de jeugd het maar in de portemonnee voelen. Hoeveel doden vallen er door dronken bestuurders en van hoeveel is de wagen plat?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

De wagens van de dronken bestuurders zijn veelal toch al plat als ze iemand dood rijden, dus dat hoeft dan ook weer niet.

Maar inderdaad, waarom platdrukken? Een boete of de auto verkopen is veel beter, kunnen ze aan blijven verdienen ook nog door de koper opnieuw aan te houden bij de volgende straatrace waar die aangetroffen wordt.
S.J.

Post by S.J. »

Ik ben het hier ook heel erg mee oneens. Zo ken ik iemand die rijd zelf een nette Honda maar die geeft het ook door aan de politie als er geracet word en het liefst zou die ze ook kapot zien gaan. Zoals al werd gezegd verkoop de auto en zet de racer vast want het is niet de auto die er wat aan kon doen.
slydawg

Post by slydawg »

Gewoon zo doen,
wordt je betrapt met het deelnemen aan illegale straatraces de auto in beslag nemen en op de veiling gooien. Wie weet zit er nog wat leuks tussen voor me voor weinig...
Sinan

Post by Sinan »

Slaat helemaal nergens op
slydawg

Post by slydawg »

Echt wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan kan ik het gaan racen!!!!!
IvoG

Post by IvoG »

Op een circuit dan wel te verstaan! :wink:

En volgens mij gebeurt dat nu ook al hier in NL, ik zag laatst bij het politie depot een drietal Honda's en 2 Imprezas staan, en volgens mij waren die niet fout geparkeerd en daarom weggesleept! :idea:
S.J.

Post by S.J. »

Ja vroeger als kwam ik ook welleens bij illegale races als politie dan kwam moesten we maken dat we wegkwamen. Als je meedoet kan je auto voor een aantal maanden in beslag genomen worden of zelfs verkocht en als je erbij staat als publiek was de boete 1500euro.
mr. X

Post by mr. X »

Belachelijk.

Ze zullen altijd blijven 'racen'

Geef die quarter mile sprinters een eigen stukje weg waar ze dr gang kunnen gaan en zichzelf kapot kunnen rijden. Ik snap dat probleem niet.

*edit

Het zal denk ik wel helpen, want nu ik op de link klik doet dat toch pijn om zo je auto te zien liggen :shock: Met mijn mooie CTR zou ik het zo niet meer durven! Jeetje
S.J.

Post by S.J. »

Nee ik denk niet dat het ooit zal stoppen het is een van de oudste en bekendste straatrace stijlen die er zijn.
HondArd

Post by HondArd »

In feite is dit niets nieuws. Een jaar of 20 geleden was er een keer een open dag bij de politie en daar lagen verscheidene opgevoerde brommers platgedrukt. Vind ik het eigenlijk best raar dat ze dit nu pas bij auto's doen als afschrikmiddel, en dan ook nog eens aan de andere kant van de grote plas.

Aan de andere kant is het wel te begrijpen dat je die auto's beter verbeurd kan laten verklaren, verdienen ze er nog iets op. Maar dan krijg je wel andermans "ellende" als 'ie er niet zo zuinig mee was geweest. Je krijgt bij verbeurd verklaren niet eens garantie tot aan de deur.
IvoG

Post by IvoG »

Toch 13 doden in 3 maanden tijd blijkbaar.
Hier een link met video:
http://abclocal.go.com/kabc/story?secti ... id=5401920

En een andere keer: http://youtube.com/watch?v=DAICt5pACz8
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

:evil: belachelijk om die bakken te verpletteren ze kunnen ze beter verkopen
IvoG

Post by IvoG »

Sommige onderdelen zijn soms gestolen, dan kan dat niet.
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

IvoG wrote:Sommige onderdelen zijn soms gestolen, dan kan dat niet.
:o ok het blijft jammer
RedSun

Post by RedSun »

wat een bullshit, die bestuurders die mensen platrijden en hun auto zijn toch al niet verzekerd dus moeten hun hele leven al bloeden (volgens onze regels).

Alle schade voortvloeiende uit een ongeval zijn uitgesloten tijdens wedstrijden/snelheidsproeven met uitzondering van puzzelritten zonder snelheids element. zowel WA als Casco schade.
Nana korobi ya oki
IvoG

Post by IvoG »

Ik kan jouw zin niet volgen RedSun :dunno:
RedSun

Post by RedSun »

welke van de 3?
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Waarschijnlijk de eerste.

De laatste zal het iig niet zijn :lol: en dat verzekeringsmaatschappijenzinnetje (scrabble woord) snapt toch niemand :wink:
Locked