Bandenherrie!
Bandenherrie!
Hey hallo stelletje Type-R fanatiekelingen :-)
Over 2 weekies ga ik dan eindelijk de overstap maken naar het Japanse merk, altijd al gewild maar nu eindelijk na lang sparen een leuk exemplaar gevonden.
Een Honda Civic Type R uit 09-2003......40.000kmtjes erop en verders in sublieme staat, airco erbij en de mistlampen als extra optie.
Maar nu de vraag waar het om draait..
Ik vindt dat de banden nogal wat afrolgeluid maken tijdens het rijden ( :idea: ), komt dit door het type band (Bridgestone Potenza's), de velg (origineel) of is het wat anders?
Gaarne deel ik mee in jullie kennis hierover.
Mvg
Stefan
Over 2 weekies ga ik dan eindelijk de overstap maken naar het Japanse merk, altijd al gewild maar nu eindelijk na lang sparen een leuk exemplaar gevonden.
Een Honda Civic Type R uit 09-2003......40.000kmtjes erop en verders in sublieme staat, airco erbij en de mistlampen als extra optie.
Maar nu de vraag waar het om draait..
Ik vindt dat de banden nogal wat afrolgeluid maken tijdens het rijden ( :idea: ), komt dit door het type band (Bridgestone Potenza's), de velg (origineel) of is het wat anders?
Gaarne deel ik mee in jullie kennis hierover.
Mvg
Stefan
Welkom!
Ik verwacht dat er Potenza's RE040 of RE050 op je auto liggen , en ja deze maken wat meer herrie , vaak door het A-symetrische profiel.
Vraag hier aan velen wat de beste band is voor je Civic Type R en daar komen de banden waar jij waarschijnlijk mee rijdt uit de bus.Zowiezo zijn vaak de Bridgestones de beste keuze voor je Type R.
Dus de banden gewoon lekker laten zitten en genieten van je grip, een Type R koop je niet voor comfort en geen extra geluiden.
Ik verwacht dat er Potenza's RE040 of RE050 op je auto liggen , en ja deze maken wat meer herrie , vaak door het A-symetrische profiel.
Vraag hier aan velen wat de beste band is voor je Civic Type R en daar komen de banden waar jij waarschijnlijk mee rijdt uit de bus.Zowiezo zijn vaak de Bridgestones de beste keuze voor je Type R.
Dus de banden gewoon lekker laten zitten en genieten van je grip, een Type R koop je niet voor comfort en geen extra geluiden.
Ok, das een duidelijk antwoord en je hebt idd gelijk, voor het comfort koop ik die civic niet!
Ik reed voordien een Peugeot 206, een leuk auto om mee te beginnen maar paps heeft het met de paplepel ingegoten dat een Honda qua betrouwbaarheid en sportiviteit gewoon vele malen beter is, hij rijdt al jaren de Accord's van hun namelijk.
Ik heb met de introductie in 2003 al eens gereden met de Type R en was toen al verkocht en is het 4 jaar later dan eindelijk zover! leuk begin van de 2e helft van 2007 :wink:
ps....fotootje van de vorige wagen:
Is nu doorverkocht aan een liefhebber, heeft me 6 jaar veel plezier gebracht, is gespoten in een ivoren parelmoerkleur.
Ik reed voordien een Peugeot 206, een leuk auto om mee te beginnen maar paps heeft het met de paplepel ingegoten dat een Honda qua betrouwbaarheid en sportiviteit gewoon vele malen beter is, hij rijdt al jaren de Accord's van hun namelijk.
Ik heb met de introductie in 2003 al eens gereden met de Type R en was toen al verkocht en is het 4 jaar later dan eindelijk zover! leuk begin van de 2e helft van 2007 :wink:
ps....fotootje van de vorige wagen:

Is nu doorverkocht aan een liefhebber, heeft me 6 jaar veel plezier gebracht, is gespoten in een ivoren parelmoerkleur.
Welkom hier
:zwaaien:
Toen ik mijn R kocht zaten er achterop ook van die vierkante bridgestones waarbij t net leek of de lagers eruit lagen...was dus meer dan afrolgeluid en cupten meer.
Ik kan niet tegen dit geluid alsof je in n trein zit dus kreeg er 2 nieuwe voor (dealer).
Ik weet niet waar jij de auto gekocht heb maar anders zou ik 2 nieuwe bandjes vragen als ik jou was,tenzij t geluid niet zo ernstig is..
Het is lijkt mij geen auto van 4000 euro...
worth a trie tenzij je particulier koopt natuurlijk
:zwaaien:
Toen ik mijn R kocht zaten er achterop ook van die vierkante bridgestones waarbij t net leek of de lagers eruit lagen...was dus meer dan afrolgeluid en cupten meer.
Ik kan niet tegen dit geluid alsof je in n trein zit dus kreeg er 2 nieuwe voor (dealer).
Ik weet niet waar jij de auto gekocht heb maar anders zou ik 2 nieuwe bandjes vragen als ik jou was,tenzij t geluid niet zo ernstig is..
Het is lijkt mij geen auto van 4000 euro...
worth a trie tenzij je particulier koopt natuurlijk
Zal me binnenkort als de R voor de deur staat even netjes voorstellen bij jullie allen natuurlijk :!:
De wagen koop ik bij de Honda dealer in Breda, de R is altijd bij hun in onderhoud geweest, goed onderhouden maar erg weinig mee gereden en zeker niet zoals het hoort vlgs de chef werkplaats (kennisje).
Werd tijd dus voor 'n eigenaar die ermee "rijdt" zegt ie haha.
Maar zal met de tijd het nodige testen qua banden e.d.
Misschien in de toekomst wat groter lichtmetaal ofzo en kunnen deze me de winters doorhelpen bijvoorbeeld.
De wagen koop ik bij de Honda dealer in Breda, de R is altijd bij hun in onderhoud geweest, goed onderhouden maar erg weinig mee gereden en zeker niet zoals het hoort vlgs de chef werkplaats (kennisje).
Werd tijd dus voor 'n eigenaar die ermee "rijdt" zegt ie haha.
Maar zal met de tijd het nodige testen qua banden e.d.
Misschien in de toekomst wat groter lichtmetaal ofzo en kunnen deze me de winters doorhelpen bijvoorbeeld.
St€f@n wrote:Zal me binnenkort als de R voor de deur staat even netjes voorstellen bij jullie allen natuurlijk :!:
De wagen koop ik bij de Honda dealer in Breda, de R is altijd bij hun in onderhoud geweest, goed onderhouden maar erg weinig mee gereden en zeker niet zoals het hoort vlgs de chef werkplaats (kennisje).
Werd tijd dus voor 'n eigenaar die ermee "rijdt" zegt ie haha.
Maar zal met de tijd het nodige testen qua banden e.d.
Misschien in de toekomst wat groter lichtmetaal ofzo en kunnen deze me de winters doorhelpen bijvoorbeeld.
bij van Putten gekocht dus, prima zaak 8)
is alleen officieel geen dealer meer, maar erkend reparateur, vandaar de campers op de stoep daaro
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Het cuppen van de wielen komt door de setup van het onderstel.
Ik verwissel de banden elke 5000 km van voor naar achter (niet kruislinks).
Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.
NB: Cuppen van banden wil zeggen ongelijk slijten. In dit geval kun je het voelen aan de binnenkant van de achterband. Als je je hand over het loopvlak haalt voelt het profiel aan als "kantelen" van een kasteel.
Ze gaan naar binnen en naar buiten om en om.
Misschien een rare vergelijking maar wel duidelijk hoop ik
Ik verwissel de banden elke 5000 km van voor naar achter (niet kruislinks).
Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.
NB: Cuppen van banden wil zeggen ongelijk slijten. In dit geval kun je het voelen aan de binnenkant van de achterband. Als je je hand over het loopvlak haalt voelt het profiel aan als "kantelen" van een kasteel.
Ze gaan naar binnen en naar buiten om en om.

Misschien een rare vergelijking maar wel duidelijk hoop ik

ik heb net nieuwe potenza's (RE050) erop maar ik vind de toyo's toch iets beter. deze banden waarschuwen (beginnen te piepen) als ik
(te) hard ga maar de toyo's niet. maar met nat weer vind ik de potenza's wel iets beter.misschien weet iemand hier nog een betere
betaalbare band? voor de potenza's 17in 215 40 betaalde ik €143 a 4 stuks met erop plakken...
greetz
(te) hard ga maar de toyo's niet. maar met nat weer vind ik de potenza's wel iets beter.misschien weet iemand hier nog een betere
betaalbare band? voor de potenza's 17in 215 40 betaalde ik €143 a 4 stuks met erop plakken...
greetz
ITR897 wrote:Katana wrote:Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.
Is een korte "burn out" niet voldoende?
Nee, het gaat immers om de achterbanden :silly:
Met een burnout zou trouwens alleen de puntjes en scherpe randje van je profiel er af halen. Merk je ook na een track-day met nieuwe banden. Na de track-day sturen de banden minder scherp. IOM