Slecht starten bij laatste 10 liter (ED9 en MB6)
Slecht starten bij laatste 10 liter (ED9 en MB6)
Met mijn ED9 CRX had ik vroeger het probleem dat als de tank bijna leeg was hij altijd wat langer rond moest draaien om aan te slaan. Tot ik op het idee kwam dat de druk in de tank, als gevolg van een lager vloeistofpeil, weleens minder was waardoor de brandstofpomp niet genoeg druk op kon bouwen. De enige manier om voldoende druk op te bouwen (dacht ik) was een paar keer het contact aan en uit te zetten waardoor de brandstofpomp wél het systeem goed op druk kon zetten en dan te starten... en hij liep binnen een paar omwentelingen mooi rond. Nu hebben we met de MB6 Civic hetzelfde "probleem" waarvan ik me afvraag of het eigenlijk wel een probleem is. Bij de ED9 deed het probleem zich bij de laatste 10 liter voor, en bij de MB6 ook. Zijn er mensen die dit "probleem" ook hebben gehad met hun (oude) Honda's, want bij de ATR heb ik het nog nooit meegemaakt namelijk.