Welke xenon lampen, moeilijke keuze?
Welke xenon lampen, moeilijke keuze?
Ik vind dat de lichtopbrengst van mijn xenon lampen niet echt veel is. Nu is mijn ATR van 2001 en weet ook niet of de vorige eigenaar eens de lampen heeft vervangen. Ik ben door de hele lijst betreffende xenon op deze site gegaan, maar weet nu eigenlijk niet welke ik het beste kan nemen.
Ik merk ook dat mensen tegenstrijdige antwoorden geven op mijn zelfde vraag. Ik zit nu nog steeds met de volgende vragen. Zou iemand mij hulp kunnen bieden adhv ervaring.
Zijn xenon lampen van philips echt de beste lampen of zijn ze alleen maar duurder?(zit nl een groot verschil tussen philips is €350 per set terwijl Maxus €179 per set kost)
Wie heeft er ervaring met het merk Maxus?
Geeft een lamp met 6000k echt het beste licht?
Welke kan ik het beste nemen?
Ik zou het echt fijn vinden als ik op mijn vragen snel een antwoord krijg, zodat ik zeker een juiste keuze kan maken.
Alvast bedankt.
Wiljan
Ik merk ook dat mensen tegenstrijdige antwoorden geven op mijn zelfde vraag. Ik zit nu nog steeds met de volgende vragen. Zou iemand mij hulp kunnen bieden adhv ervaring.
Zijn xenon lampen van philips echt de beste lampen of zijn ze alleen maar duurder?(zit nl een groot verschil tussen philips is €350 per set terwijl Maxus €179 per set kost)
Wie heeft er ervaring met het merk Maxus?
Geeft een lamp met 6000k echt het beste licht?
Welke kan ik het beste nemen?
Ik zou het echt fijn vinden als ik op mijn vragen snel een antwoord krijg, zodat ik zeker een juiste keuze kan maken.
Alvast bedankt.
Wiljan
baRt wrote:4300 meeste licht, 6000 nauwelijks minder en lijkt meer op daglicht... hoger geeft MINDER lichtopbrangst en is alleen leuk voor de kleur...
Plus dat zo'n overdreven grote paarse/blauwe bundel er niet uit ziet.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Volgens mij ligt het daar lang niet altijd aan. Xenon lampen moeten (volgens mij wettelijk) vergezeld gaan van een automatische hoogteregeling, waardoor het vanzelf goed zou moeten komen. En al die nieuwe BMW's, Volvo's, en Mercedessen hebben dat af fabriek, staan heus wel goed afgesteld, maar zijn toch verblindend.
1. woordgrapjes zijn aan jou kennelijk niet besteed...
2. vanaf 2007 moet alles wettelijk voorzien zijn van hoogteregeling, oudere wagens nog niet. je kunt daarom ook op je oudere auto nog steeds Xenon monteren.
Dus ik denk dat je vooral last hebt van oudere wagens, tenzij jij alleen nieuwe gebakjes tegenkomt?
maar goed, je doet er toch niks aan... gewoon altijd een zonnebril op je hoofd
2. vanaf 2007 moet alles wettelijk voorzien zijn van hoogteregeling, oudere wagens nog niet. je kunt daarom ook op je oudere auto nog steeds Xenon monteren.
Dus ik denk dat je vooral last hebt van oudere wagens, tenzij jij alleen nieuwe gebakjes tegenkomt?
maar goed, je doet er toch niks aan... gewoon altijd een zonnebril op je hoofd

Hoogte verstelling en sproeiers is alleen verplicht als het er fabrieks af in zit. Er was een tijdje geleden een wetsvoorstel om het voor alle auto's verplicht te maken maar die regelgeving is uiteindelijk niet ingevoerd.
Kleur van het licht mag naar mijn weten officieel niet hoger zijn dan 8000K, anders neigt het teveel naar blauw en dat is dus niet toegestaan. Neemt niet weg dat ze het idd niet zo nauw nemen en je dus niet al te veel problemen er mee zal krijgen.
Kleur van het licht mag naar mijn weten officieel niet hoger zijn dan 8000K, anders neigt het teveel naar blauw en dat is dus niet toegestaan. Neemt niet weg dat ze het idd niet zo nauw nemen en je dus niet al te veel problemen er mee zal krijgen.
roblom wrote:En het officieel niet is toegestaan...
Dat wilden ze verbieden inderdaad maar wagens voor 2007 mogen gewoon een xenon kitje installeren hoor. Zonder koplampsproeiers etc.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt wrote:1. woordgrapjes zijn aan jou kennelijk niet besteed...
2. vanaf 2007 moet alles wettelijk voorzien zijn van hoogteregeling, oudere wagens nog niet. je kunt daarom ook op je oudere auto nog steeds Xenon monteren.
Dus ik denk dat je vooral last hebt van oudere wagens, tenzij jij alleen nieuwe gebakjes tegenkomt?
maar goed, je doet er toch niks aan... gewoon altijd een zonnebril op je hoofd![]()
1. Jawel hoor, anders had ik gewoon jouw post gecorigeerd. Sterker nog, ik maar er eentje terug :idea:
2. Het zijn vaak juist de nieuwere luxere sedans en niet de aftermarket boys die mij verblinden.
Met een zonnebril op zie je de achterlichten van je voorganger niet zo goed meer. :idea:
dat ben ik niet helemaal met eens Ivo, met mijn zonnebril kan ik een tunnel inrijden en zie ik alsnog alles. Toegeven ik heb hem snachts nooit op gehad maar volgens mij valt het wel mee. Mensen kijken mij ook raar aan als het van zonnig naar regen gaat en ik niet doorheb dat ik mijn zonnebril nog op heb.
Nana korobi ya oki
Ik rij bijna alleen maar met zonnebril op. Kan niet zo goed tegen licht, heb redelijk gevoelige ogen.
Dus als het voor de meeste geen zonnebril weer is, zit ik alsnog achter het stuur -> 8)
Heb eens iets stoms gedaan met die bril :wink:
Was rond de middag bij een vriend aangekomen en mijn zonnebril perongelijk mee naar binnen genomen. Nou toen ik daar weg ging (middernacht ofzo) had ik hem op gezet omdat ik hem niet wou vergeten. Maar ik had het alleen niet meer door toen we buiten kwam en ik vond het al zo donker.
Dus ik stap in de auto en zet mn licht aan en snapte er helemaal niets van waarom hij zo weinig licht gaf. Ik was alweer bang dat er iets met de ITR was. Groot licht was ook niet fel. Nagoed, heeft me een minuut geduurt voor ik het door had :razz:
Dus als het voor de meeste geen zonnebril weer is, zit ik alsnog achter het stuur -> 8)
Heb eens iets stoms gedaan met die bril :wink:
Was rond de middag bij een vriend aangekomen en mijn zonnebril perongelijk mee naar binnen genomen. Nou toen ik daar weg ging (middernacht ofzo) had ik hem op gezet omdat ik hem niet wou vergeten. Maar ik had het alleen niet meer door toen we buiten kwam en ik vond het al zo donker.
Dus ik stap in de auto en zet mn licht aan en snapte er helemaal niets van waarom hij zo weinig licht gaf. Ik was alweer bang dat er iets met de ITR was. Groot licht was ook niet fel. Nagoed, heeft me een minuut geduurt voor ik het door had :razz: