Voorstellen gsR: Geen Type R auto, wel een type R motor!
Voorstellen gsR: Geen Type R auto, wel een type R motor!
Aangezien ik toch al een tijdje hier mee lees etc. Leek het me ook wel leuk om me even voor te stellen (ook al heeft bijna elk forum dezelfde members dus 2/3 zal alles al gelezen hebben :-) )
Dus:
Ik ben Michiel, kom oorspronkelijk uit Zaandam maar woon nu al geruime tijd in Arnhem. Ben hierheen verhuisd omdat ik HTS autotechniek wilde doen. Dat heb ik 3 jaar volgehouden en toen wegens omstandigheden alsnog weggegaan. Ik studeer nou 2 dagen in de week hbo commerciele economie en heb een baan 3 dagen in de week bij Nefkens (peugeot arnhem) als receptionist/projectleider.
Ik ben net zoals jullie gestoord wat betreft de interesse in Honda's. Ik heb er al genoeg gehad. Ik ga geen plaatjes meer posten, want dat vervuilt mijn topic.
- 1ste auto: Civic 1992 dxi, langszaam! maar wel in nieuwstaat!
- 2e auto: Prelude 1992 2.3 4ws, lekkere auto maar beetje duur.
- 3e auto: Civic vti 1994, compleet gerestaureerd en nogal extreem uitgebouwd. Veel lol aan beleefd. Ook veel pech mee gehad. Heb de auto zelf 2 keer van de weg af geschoven en hij is ook 2 keer in de prak gereden terwijl hij gewoon stil voor m'n deur stond. Uiteindelijk in onderdelen verkocht.
- 4e auto: crx vtec, niet mijn favoriet maar ik had voor weinig vtec nodig. Auto was helemaal standaard behalve de achterschermen en wielen. Die waren ong. 15 cm breder. Na een tijdje een b18c4 inlaten hangen door Andy.
- 5e en huidige auto: 1992 civic vti, was 100% origineel toen ik hem kocht met 128 dkm op de teller (NAP). Gekocht in augustus en nu alweer duizenden euro's in gestoken met het volgende resultaat!
Honda Civic eg6, 1992 (antraciet/ donkergroen gespoten in 2006)
Specificaties:
Motorisch:
- Nieuw compleet b18c6 onderblok
- Nieuw CTR/ITR kleppendeksel
- Opgefriste GSR kop (11,4:1 compressie)
- CTR (b16b) nokkenassen
- Nieuwe ITR kleppen, klepveren en klepschotels
- 1998 S4C (type R) versnellingsbak met LSD
- ITR vliegwiel
- Exedy racing clutch
- p28 ecu, custom getuned door SNEAKY TUNING!
- 4-1 Rvs uitlaatspruitstuk met 2,5 inch collector (JDM gasket)
- Custom Invidia katvervanger met 2,5 inch T1R collector
- Invidia G200 Rvs catback
- Skunk2 single stage inlaatspruitstuk (gepoort naar 68 mm)
- Skunk2 pro series throttle body (68mm)
- DC sports aanzuigbuis (68 mm)
- CompTech luchtfilter
- Mugen replica airbox
Onderstel:
- Apex Racing schroefset
- ITR draagarmen achter
- 195-55-15 Bridgestone potenza Re720
- 15 inch, 6,5j et 45 Rota C10 bronze
- (ITR voorremklauwen met ATE schijven 282 mm, nog niet gemonteerd)
Uiterlijk:
- Embleemloos
- Heldere zwarte koplampen
- Amber knipperlichten
Overig:
- Trekhaak verwijderd
- Airco compleet verwijderd
- Reservewiel verwijderd
Dus:
Ik ben Michiel, kom oorspronkelijk uit Zaandam maar woon nu al geruime tijd in Arnhem. Ben hierheen verhuisd omdat ik HTS autotechniek wilde doen. Dat heb ik 3 jaar volgehouden en toen wegens omstandigheden alsnog weggegaan. Ik studeer nou 2 dagen in de week hbo commerciele economie en heb een baan 3 dagen in de week bij Nefkens (peugeot arnhem) als receptionist/projectleider.
Ik ben net zoals jullie gestoord wat betreft de interesse in Honda's. Ik heb er al genoeg gehad. Ik ga geen plaatjes meer posten, want dat vervuilt mijn topic.
- 1ste auto: Civic 1992 dxi, langszaam! maar wel in nieuwstaat!
- 2e auto: Prelude 1992 2.3 4ws, lekkere auto maar beetje duur.
- 3e auto: Civic vti 1994, compleet gerestaureerd en nogal extreem uitgebouwd. Veel lol aan beleefd. Ook veel pech mee gehad. Heb de auto zelf 2 keer van de weg af geschoven en hij is ook 2 keer in de prak gereden terwijl hij gewoon stil voor m'n deur stond. Uiteindelijk in onderdelen verkocht.
- 4e auto: crx vtec, niet mijn favoriet maar ik had voor weinig vtec nodig. Auto was helemaal standaard behalve de achterschermen en wielen. Die waren ong. 15 cm breder. Na een tijdje een b18c4 inlaten hangen door Andy.
- 5e en huidige auto: 1992 civic vti, was 100% origineel toen ik hem kocht met 128 dkm op de teller (NAP). Gekocht in augustus en nu alweer duizenden euro's in gestoken met het volgende resultaat!
Honda Civic eg6, 1992 (antraciet/ donkergroen gespoten in 2006)
Specificaties:
Motorisch:
- Nieuw compleet b18c6 onderblok
- Nieuw CTR/ITR kleppendeksel
- Opgefriste GSR kop (11,4:1 compressie)
- CTR (b16b) nokkenassen
- Nieuwe ITR kleppen, klepveren en klepschotels
- 1998 S4C (type R) versnellingsbak met LSD
- ITR vliegwiel
- Exedy racing clutch
- p28 ecu, custom getuned door SNEAKY TUNING!
- 4-1 Rvs uitlaatspruitstuk met 2,5 inch collector (JDM gasket)
- Custom Invidia katvervanger met 2,5 inch T1R collector
- Invidia G200 Rvs catback
- Skunk2 single stage inlaatspruitstuk (gepoort naar 68 mm)
- Skunk2 pro series throttle body (68mm)
- DC sports aanzuigbuis (68 mm)
- CompTech luchtfilter
- Mugen replica airbox
Onderstel:
- Apex Racing schroefset
- ITR draagarmen achter
- 195-55-15 Bridgestone potenza Re720
- 15 inch, 6,5j et 45 Rota C10 bronze
- (ITR voorremklauwen met ATE schijven 282 mm, nog niet gemonteerd)
Uiterlijk:
- Embleemloos
- Heldere zwarte koplampen
- Amber knipperlichten
Overig:
- Trekhaak verwijderd
- Airco compleet verwijderd
- Reservewiel verwijderd
motorisch: eigenlijk best wel af, ITB´s zouden nog kunnen
interieur: strippen :twisted: (tenzij je de achterbank nodig hebt)
exterieur: natuurlijk een verse lakje en een lippenset
maar alles moet op z'n tijd komen, had ik maar een auto waar ik elke weekend aan zou kunnen werken
maar die tijd komt nog wel
edit: ik lees net dat ze al is gespoten in 2006
ops:
interieur: strippen :twisted: (tenzij je de achterbank nodig hebt)
exterieur: natuurlijk een verse lakje en een lippenset
maar alles moet op z'n tijd komen, had ik maar een auto waar ik elke weekend aan zou kunnen werken

edit: ik lees net dat ze al is gespoten in 2006

Je lelijk uitstekende uitlaat wegwerken... sorry, maar dit ziet er echt niet uit :lol:
Logo's en een stock 1.4 I plaatje achterop.
Als hij wit was, was een CF hood een must, nu hij deze kleur is weet ik het niet zeker. Sleaper power
Verder heb je het mooi voor elkaar! B18C6 onderblok is niet te duur om nieuw te kopen, goede keus!
Hou hem heel en mooi.
Waarom steekt de vering bout aan de bestuurders kant verder uit dan de andere kant... :dunno:
Logo's en een stock 1.4 I plaatje achterop.
Als hij wit was, was een CF hood een must, nu hij deze kleur is weet ik het niet zeker. Sleaper power

Verder heb je het mooi voor elkaar! B18C6 onderblok is niet te duur om nieuw te kopen, goede keus!
Hou hem heel en mooi.
Waarom steekt de vering bout aan de bestuurders kant verder uit dan de andere kant... :dunno:
dankje allemaal!
vering bout...geen idee vage shit die apex! heb het zelf nooit gezien:
@sinan: ik was hem wel een keer en maak wel goeie fotos dan kan je zien hoe kinky mijn lak is! exterieur ga ik geen enkele euro in steken! Uitlaat komt goed, als ik een langere header heb, moet de pijp toch ingekort worden! Ik heb deze auto nu in 10 maanden van stock naar dit gemaakt, maar heb nog hoop plannen.
- Remmerij
- Poly onderstel (alles)
- Hytech header
dat op redelijk korte termijn. Op lange termijn nieuwe paintjob (misschien wit) en misschien rocket motorsports m22x cams + valvetrain. Maar dat laatste is voorlopig nog niet nodig. Vind 200+ pk nu nog leuk genoeg!
wat betreft strippen van interieur, dat vind ik een beetje onzin. Interieur bij honda weegt al geen kont. Die achterbank weegt echt niets! Ik heb nu al de dingen die wel wat wegen weggehaald, zoals airco, reserve wiel, trekhaak haha.
vering bout...geen idee vage shit die apex! heb het zelf nooit gezien:
@sinan: ik was hem wel een keer en maak wel goeie fotos dan kan je zien hoe kinky mijn lak is! exterieur ga ik geen enkele euro in steken! Uitlaat komt goed, als ik een langere header heb, moet de pijp toch ingekort worden! Ik heb deze auto nu in 10 maanden van stock naar dit gemaakt, maar heb nog hoop plannen.
- Remmerij
- Poly onderstel (alles)
- Hytech header
dat op redelijk korte termijn. Op lange termijn nieuwe paintjob (misschien wit) en misschien rocket motorsports m22x cams + valvetrain. Maar dat laatste is voorlopig nog niet nodig. Vind 200+ pk nu nog leuk genoeg!
wat betreft strippen van interieur, dat vind ik een beetje onzin. Interieur bij honda weegt al geen kont. Die achterbank weegt echt niets! Ik heb nu al de dingen die wel wat wegen weggehaald, zoals airco, reserve wiel, trekhaak haha.
Interieur weegt idd niets, maar zelfs met de ITR voelde het als een hele andere auto. Hij word 'tail-happy' en dat vind ik wel een leuke eigenschap
.
Plus een rolkooi zou leuk staan zonder interieur.
Vooral een leuk discussie punt als de politie je eens aan zou houden :lol:
Nogmaals, als je hem wit spuit (DOEN!!) is een CF hood een must.

Plus een rolkooi zou leuk staan zonder interieur.
Vooral een leuk discussie punt als de politie je eens aan zou houden :lol:
Nogmaals, als je hem wit spuit (DOEN!!) is een CF hood een must.
1.4 achterop is echt wel leuk! Dat er zo'n tdi mannetje langs je komt staan met pappa's auto die denkt sneller te zijn
*edit,
Laatst zelf een 530 D tegen gekomen. Kerel zat lekker stoer achter het stuur, ik wil hem inhalen maar hij heeft (vol) gas. Maar ik dacht daar komt niets van in, en heel rustig ging ik er zo volgas voorbij haha, je had zijn gezicht moeten zien (vrouw zat er langs) dubbel-dis :roll:

*edit,
Laatst zelf een 530 D tegen gekomen. Kerel zat lekker stoer achter het stuur, ik wil hem inhalen maar hij heeft (vol) gas. Maar ik dacht daar komt niets van in, en heel rustig ging ik er zo volgas voorbij haha, je had zijn gezicht moeten zien (vrouw zat er langs) dubbel-dis :roll:
Ja, maar we stoven niet weg bij groen. Er stond niemand langs hem bij het stoplicht.
Het word groen, we rijden weg (normaal rij je met half gas de rest er wel uit, maar hij trok redelijk op) Zat al in zijn 2 en opeens loopt hij hard uit. Dus dat kon ik niet hebben en toen volgas vtec in de 2 en ik kroop dichterbij, over naar zijn 3 en toen haalde ik hem alweer in haha.
Het word groen, we rijden weg (normaal rij je met half gas de rest er wel uit, maar hij trok redelijk op) Zat al in zijn 2 en opeens loopt hij hard uit. Dus dat kon ik niet hebben en toen volgas vtec in de 2 en ik kroop dichterbij, over naar zijn 3 en toen haalde ik hem alweer in haha.
Vraag me af waarom ze zoveel de carterontluchting aansluiten op een filter? Het is een ontluchting dus waarom een filter erop dan gaat de lucht er nog moeilijker uit. De bedoeling is dat de lucht uit de carter gezogen wordt zou ik zo denken door hem aan de inlaat te hangen. Nu heb je het omgekeerde effect.