andy wrote:The 35th running of this legendary race. And despite the thunder, lightning, hail, fog (they red flagged the race for only the 2nd time ever) and crazy, drunken spectators - I had a fantastic time.
The camping was a truly surreal sight. I can't believe the lengths some of them went to - lighting, fridge/freezer, full PA systems and viewing platforms 30ft up trees!
And it seemed to be a bit of a Honda fest - 3 types of Civics, Teg, NSX, Accord Type R and Euro R.
Full galleries as usual at http://motorsports.fotopic.net
The crowd are allowed on the circuit for the green flag lap!
Accord Euro-R
ATR
DC2 ITR
EK Civic
Glowing FN2 CTR
NSX close-up
Battered FN2 CTR
EP3 CTR
And some non-Hondas
Viper
Lambo
I think I'll be going back next year 8-)
Andy
Nurburgring 24 hour race
Nurburgring 24 hour race
Een vriend van me uit UK was aanwezig afgelopen weekend:
Thanks ben echt zwaar opzoek naar pics van de 24h van nurnburg. Ik zou dit jaar gaan maar toen nodigde een vriend van me mee op vakantie dus geen geld hiervoor volgend jaar ga ik zeker.
@ mannetje X
Ik vind het juist mooi al die kapotte auto's die bij ducktape bijmekaar gehouden worden of het nou om een Fiat panda een FN2 of een NSX gaat het zijn een soort littekens van een zware strijd. Na een dagje zandvoort zijn veel auto's al moe en hebben rust nodig, Hier worden ze tot het uiterste getest en gebruikt. echt dit vind ik 1 van de mooiste races ooit
@ mannetje X
Ik vind het juist mooi al die kapotte auto's die bij ducktape bijmekaar gehouden worden of het nou om een Fiat panda een FN2 of een NSX gaat het zijn een soort littekens van een zware strijd. Na een dagje zandvoort zijn veel auto's al moe en hebben rust nodig, Hier worden ze tot het uiterste getest en gebruikt. echt dit vind ik 1 van de mooiste races ooit
Ik vind het er ook echt stoer uitzien, maar een nieuwe FN2... wat zonde!
Een drift auto moet ook niet strak in de lak staan, die mag 'battle' scars hebben.
Zo ook een circuit auto, mijn ITR was ook niet de mooiste maar dat interesseerde me ook niet.
Tsja, daar hedden andere mensen weer andere meningen over (dtt, att, en die rijdende tupperware winkels :lol: )
Een drift auto moet ook niet strak in de lak staan, die mag 'battle' scars hebben.
Zo ook een circuit auto, mijn ITR was ook niet de mooiste maar dat interesseerde me ook niet.
Tsja, daar hedden andere mensen weer andere meningen over (dtt, att, en die rijdende tupperware winkels :lol: )
Kzag deze foto nog
http://motorsports.fotopic.net/p42252984.html
This one is killed
En deze zou dit een FN2 zijn?
http://motorsports.fotopic.net/p42252673.html
stuur rechts en met een IMA zou je denk ik niet meedoen
Edit ik zie opeens Hybrid staan dus zal wel een IMA zijn
http://motorsports.fotopic.net/p42252984.html
This one is killed
En deze zou dit een FN2 zijn?
http://motorsports.fotopic.net/p42252673.html
stuur rechts en met een IMA zou je denk ik niet meedoen
Edit ik zie opeens Hybrid staan dus zal wel een IMA zijn
VTECRob wrote:
Eej Frans,
Moeten we wat stickers laten maken voor de volgende Trackday?
8)
:shock: Ja, zeker!
Je bedoeld de raamsticker, toch?
Is er wat meer bekend van de FN2 coureur? Valt wel op dat I 2 x flink in de fout is gegaan.
De civic sedan is de Hybrid, staat er ook duidelijk op lijkt me :wink:
Honda Civic Hybrid levert bijzondere prestatie op de Nurburgring
15 juni 2007
De Honda Civic Hybrid heeft een bijzondere prestatie geleverd tijdens een 24-uursrace op de Nürburgring. In het deelnemersveld met onder meer Porsches en Ferrari's finishte de Civic Hybrid als 108e van de 220 deelnemers. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 3,5 liter per ronde was hij de zuinigste auto.
De Honda Civic Hybrid liet rondetijden van 11 minuten en 41 seconden noteren op het 25,4 kilometer lange circuit dat heel veel hoogteverschillen kent. Dit betekent dat hij onder raceomstandigheden, waarbij de motor maximaal moet presteren, een gemiddeld brandstofverbruik haalde van veertien liter benzine per honderd kilometer. Dat is éénderde van het verbruik van vergelijkbare autos met een normale verbrandingsmotor.
Tijdens de 35e editie van de 24-uursrace op de beruchte Nürburgring was Honda één van de best vertegenwoordigde merken. Elf teams verschenen met in totaal dertig Hondas aan de start. Behalve de Honda Civic Hybrid waren er diverse privé-teams met een Civic Type R of een Honda S2000. Het Honda Racing Team deed mee met een NSX-R en een Civic Type R. Het JAS/HRE-G-team verscheen aan de start met een Honda Accord.
Klaus Niedzwiedz was één van de coureurs in de Civic Hybrid: "Ik ben enorm verrast dat een compacte auto zo veel vermogen en koppel levert en toch zo zuinig met de brandstof omspringt. Je zou deze techniek zelfs de opvolger van de turbotechniek kunnen noemen. De balans, de wielophanging, de remmen en de besturing van de auto zijn zo goed, dat ik heuvelafwaarts met gemak zelfs veel krachtigere auto's kon inhalen".
Bron: www.john2211.nl/Hybride_overige_wetenswaardig...
Katana wrote:
Is er wat meer bekend van de FN2 coureur? Valt wel op dat I 2 x flink in de fout is gegaan.
De civic sedan is de Hybrid, staat er ook duidelijk op lijkt me :wink:
Bij die koprol is die aan de achterkant aangetikt door een Golf
Dat heb ik er ook bijgezet als edit van die Hybrid
Maare waarom heeft Honda de FN2 niet als officiele auto ingezet bang dat het niet als een echte Type-R zou rijden?
Katana wrote:Honda Civic Hybrid levert bijzondere prestatie op de Nurburgring
15 juni 2007
De Honda Civic Hybrid heeft een bijzondere prestatie geleverd tijdens een 24-uursrace op de Nürburgring. In het deelnemersveld met onder meer Porsches en Ferrari's finishte de Civic Hybrid als 108e van de 220 deelnemers. Met een gemiddeld brandstofverbruik van 3,5 liter per ronde was hij de zuinigste auto.
De Honda Civic Hybrid liet rondetijden van 11 minuten en 41 seconden noteren op het 25,4 kilometer lange circuit dat heel veel hoogteverschillen kent. Dit betekent dat hij onder raceomstandigheden, waarbij de motor maximaal moet presteren, een gemiddeld brandstofverbruik haalde van veertien liter benzine per honderd kilometer. Dat is éénderde van het verbruik van vergelijkbare autos met een normale verbrandingsmotor.
Tijdens de 35e editie van de 24-uursrace op de beruchte Nürburgring was Honda één van de best vertegenwoordigde merken. Elf teams verschenen met in totaal dertig Hondas aan de start. Behalve de Honda Civic Hybrid waren er diverse privé-teams met een Civic Type R of een Honda S2000. Het Honda Racing Team deed mee met een NSX-R en een Civic Type R. Het JAS/HRE-G-team verscheen aan de start met een Honda Accord.
Klaus Niedzwiedz was één van de coureurs in de Civic Hybrid: "Ik ben enorm verrast dat een compacte auto zo veel vermogen en koppel levert en toch zo zuinig met de brandstof omspringt. Je zou deze techniek zelfs de opvolger van de turbotechniek kunnen noemen. De balans, de wielophanging, de remmen en de besturing van de auto zijn zo goed, dat ik heuvelafwaarts met gemak zelfs veel krachtigere auto's kon inhalen".
Bron: www.john2211.nl/Hybride_overige_wetenswaardig...
Yep dual powerrrr