Ik wil een 17" rota velg kopen subzero royal black
Deze dus nu is de vraag: die is enkel in ET 48 te krijgen.
Past dat op een Integra want met 17" raakt ie mss de wielkamers?
Je velg zal verder naar binnen vallen door de hoge ET waarde.
Spoorbreedte zal veranderen.
Het kan, zal niet optimaal rijden, en zal de wielkasten zeker niet raken. Misschien doordat ze te ver naar binnen steken dat ze richting de binnenzijde van de auto gaan schaven.
even voor mijn beleving: wat is de standaard ET van een Itr dan?
Want doorgaans zijn ET-waardes van Honda's standaard al hoog.
Is de ITR hier een uitzondering op?
ATR 270 wrote:even voor mijn beleving: wat is de standaard ET van een Itr dan? Want doorgaans zijn ET-waardes van Honda's standaard al hoog. Is de ITR hier een uitzondering op?
ET van de itr is toch 50 dacht ik? Dan is de ET48 een goede keuze.
stock ITR = et50... maar met een smallere velg... het belangrijkste om in dit geval rekening mee te houden, is het aanlopen van het wiel aan de BINNENKANT...
ik heb 17x7.5 Rotas, met et45, en die lopen nergens aan... en staan 3mm verder naar buiten...
max naar beneden zou kunnen... ligt ook aan de breedte van de velg... een 7J velg kan tot et40 lijkt me... daaronder ga je meer dan 1cm verschil krijgen (et50 tov et40) en dan gaat alles opeens met grote stappen achteruit (spoorvorming etc)...
lijkt me wel... maar pin me d'r niet op vast... ik durf niet te zeggen dat die 3mm je genoeg ruimte geeft aan de binnenkant... ik kan je wel vertellen dat ik met 6cm verlaging een aanloper had bij inveren bij extreme stuuruitslag... ik weet niet of dan het spatbord bovenop het wiel kwam, of dat het wiel aan de binnenkant de wielkast raakte... zelf denk ik het eerste en zou je vrij veilig moeten zitten...
hoe dan ook, het zal dus ook afhangen van hoever je auto verlaagd is... ik zit nu op 4cm denk ik en ik raak absoluut niks meer...