Auto kopen in het buitenland bij een particulier.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
mr. X

Auto kopen in het buitenland bij een particulier.

Post by mr. X »

Ik, wispelturig dat ik ben, zit dag en nacht op internet te surfen naar auto's.
Nu heb ik een M3 gevonden, welke ik nog liever zou hebben dan de CTR maar ze zijn nog te duur met de optie's die ik wil.

Op internet heb ik er een gevonden.
Weinig km's, aantoonbaar eeste eigenaar (als ik hem dus moet geloven), gekocht in Duitsland wegens werk en wonen daar en word nu verkocht voor een lagere prijs omdat hij terug verhuist is naar Londen.
De auto staat op een locatie in Londen en kan daar verscheept worden naar mijn huis adres.

Hier zijn reactie op mijn tweede e-mails

Hello,

The car(M3 SUPER SHARP PERFECT CONDITION SMG 20 WHEELS NAVI) it's in excellent condition,no damage or scratches on it,it has real km,I'm the first owner,and it has no accidents on it (service book witch will prove that).
It is registered in Germany and if you will buy it you will not be needed to pay any kind of taxes in order to register the car on your name.
If you want to buy my car, I have the car deposited at a car delivery company (in Londodn/UK) that can delivers the car to you in 3 days and you will have another 2 days to inspect and drive the car.
I will need your name, address and phone number to begin the sending of the car. As soon as I begin the sending, the car shipping company
will contact you with the shipment notification and will release to you the tracking number and method of payment.
You will also have a inspection report made by their service experts. The next step is to make a money deposit to them for the cargo so they can deliver it to your house. In 3 days after the payment is
received, the car will be delivered to your house.The total and last price for my car it's xxxxx€ EURO,no extra taxes. You will pay first and advance of 5000 EUR and after you inspect and test my car you will pay the rest of the xxxxx EUR to the shipping company agent. During the 2 inspection days the delivery agent will be in your city and if you agree to buy the car you will sign the selling contract.If you decide not to buy the car, you will contact the agent and he will refund you the entire amount of money paid. The agent will
just take back the car and give you the money back. You will not pay for anything, I will pay for all transport and selling papers.
I take this risk because I know that my car has no damage and I sell it for a good price. Please give me an answer as soon as possible because I need to sell the car fast to pay a debt at the bank.If you agree, send me your details so I can begin the deal.

Best regards,

Op één van de foto's was op de achtergrond een stukje van een naam te zien. Alles afgezocht op internet (normaal doe ik daar niet lang over) maar dit keer duurde het toch een 20 min á half uur ongeveer.
Toch gevonden wat ik zocht, en het klopt daadwerkelijk dat dat bedrijf in Engeland zit. Maar deze zit in Exeter, en hij zei dat dus Londen was.
Wat ik ook raar vind is dat er op de site van dat bedrijf de BMW er niet bij staat..

Mijn e-mail is de deur al uit naar het bedrijf, alleen nog geen reactie terug gehad.

Nu lijkt het wel verdacht veel op sommige verhalen die je hoort.
Meningen hier?

Misschien is het ook wel fijn om dit topic in eren te houden voor mensen die hulp zoeken bij de invoer van zo'n soort auto in deze situatie. Zodat we enkele harde feiten, namen en texten hier op internet hebben staan.
IvoG

Post by IvoG »

Zou jij jouw auto op deze manier aan iemand verkopen, zonder te weten of je ooit het geld ervoor krijgt? :idea:

Dit ruikt naar een scam. Vraag hem of je de auto zelf kan komen ophalen, en of je daar ter plekke na beoordeling en een testrit kan afrekenen en de auto mee kan nemen. Als hij daar moeilijk over doet, dan weet je genoeg!
RedSun

Post by RedSun »

Dat het bedrijf ergens anders zit hoeft niet negatief te zijn, kan ook correspondentieadres (hoofdkantoor bijv.) zijn.

Bij dergelijke aankopen zou ik hem zelf gaan halen..... weet je waar je het over hebt en ook zeker niet zonder proefrit!!

Maar hij is wel LHD?
Nana korobi ya oki
vtecmoon

Post by vtecmoon »

verhaallijn komt idd erg bekent voor...
Wat je steeds vaker ziet is dat je daadwerkelijk de auto ziet en mag testrijden, maar na de deze test, en je laatste "betaling" is de auto en contact persoon foetsie!

Was een soortgelijke documentaire een tijdje geleden op Nederland 3...
RedSun

Post by RedSun »

?? je neemt hem dan toch gelijk mee ipv eerst naar huis geld overmaken en dan weer gaan halen????

iig dus 2 grote jongens meenemen, of beter nog een weekendje engeland met de type-r club :wink:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Dat dacht ik dus ook.
Dit was mijn reactie op deze e-mail.

Mr. X wrote:Once more I am interested in the car, but I am not going to pay 5000 euro in advance.
I would like to come to Londen and visit the car myself. For such an car I am willing to take this effort.
There you will get the money, in cash. And I have the opportunity to look at the car.
I will not do ithis any different.

De auto is LHD omdat hij deze gekocht heeft in Duitsland toen hij daar voor zijn werk woonde.
boikel

Post by boikel »

Dit verhaal komt me zo bekent voor.
Ongeveer 2 jaar geleden was ik op zoek naar een Toyota Supra en ik vond er een in Londen. Auto was ook afkomstig uit Duitsland en man was na een paar jaar werken in Duitsland terug in Londen gaan wonen waar hij een linksgestuurde Supra met handbak aan de straatstenen niet kwijt kon. Stond te koop voor 18000 maar na een paar mailtjes kon ik hem krijgen voor 13000 (uh-huh 13000 voor een Supra), ik moest alleen wel de helft vooruit betalen en de auto zou naar mij verstuurd worden.

Niet gedaan natuurlijk.

Als je de auto daar mag bekijken, proefrit maken en na betalen direct mee kan nemen dan zou ik zoiets nog wel willen overwegen. Een andere constructie echt niet. En bovendien is hoe jij het wilt ook het beste voor de eerlijke verkoper, direct geld in handen, auto weg en geen zorgen meer.
itr 1621

Post by itr 1621 »

Ben zeer voorzichtig met zulke advertentie's. De auto's bestaan vaak niet en ze laten je een deel vooruit betalen , daarna loopt ieder spoor dood!!!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Dit ruikt niet alleen naar scam. Dit is pure scam.
Heb ook eens gereageerd op zo twee aanbiedingen. Eéntje voor een BMW X5 en ééntje voor een Ford Mondeo. Die eerste reageerde al vrij snel niet meer op mijn vragen toen ik hem begon te vragen of ik de auto niet zelf mocht komen bekijken. En die van de Mondeo bleef iets langer antwoorden maar werd op het laatste iets te opdringerig. Die zei, als ik de auto kom laten zien dan moet je hem ook kopen.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ik zou het zo niet weten maar probeer eens dat een paar collega's
van je toevallig in engeland moeten werken en dat op die datum en dat tijdstip ongeveer daarzijn om naar de auto te kijken....
en als zij zeggen dat de auto goed is jij z.s.m. geld overmaakt en
dat zij de auto zodoende nog mee kennen nemen na das n.l. gedeelte..

verschillende keren gedaan en altijd geen reactie meer gehad...
let dus a.u.b goed op of ga zelf ff kijken..
retourtje naar engellenland is niet meer zo duur..
greetz
Jo&

Post by Jo& »

Ruikt heel vies...
Voodoo

Post by Voodoo »

Gewoon van afblijven en blijven zoeken in Duitsland, daar kan je tenminste even snel heen en weer rijden.
LCR

Post by LCR »

Ooo...ik zal ze :schieten:
Heb ooit gereageerd op een geile...hmm gele bedoeld ik, S2000. Die gast wou zelfs de vervoerkosten betalen!!!! Amateur.....pure oplichterij!!
Undutched

Post by Undutched »

Fly there. It will cost you maybe a total of 100euro with flight, food, etc.
Take your girlfriend along and shop in London ;)
You can check out the car and everything. Many friends have done that in the past when they bought cars in the UK.

It soundsvery fishy IMO, though. If he doesn't want to let you look, etc. you can be 100% certain its a scam.
Image
S.J.

Post by S.J. »

Ik zit er nu sterk over te denken om een Acura Integra uit de States te halen. Eerst me rijbewijs, Dan een goedkoop civicje of iets en sparen voor een Integra, Integra uit de states halen. Ik bedoel dan geen Type-R maar een LS of heel mischien een GSR idd geval iets met B18 want ik heb begrepen dat stel je hebt een B18B non VTEC, als je daar een B18C6 kop opzet en hem juist afstelt je sneller bent dan een ITR. Natuurlijk wil ik ook een ITR maar dat komt dan op me 25e/26e.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image

Image
Image
I'm bringin sexy back

Ik vind ze gewoon zooooo onwijs sexy.
IvoG

Post by IvoG »

Vergeet niet dat de ITR niet alleen een andere motor heeft wat de R rechtvaardigt. :idea:
AllGo

Post by AllGo »

S.J. wrote:Ik zit er nu sterk over te denken om een Acura Integra uit de States te halen. Eerst me rijbewijs, Dan een goedkoop civicje of iets en sparen voor een Integra, Integra uit de states halen. Ik bedoel dan geen Type-R maar een LS of heel mischien een GSR idd geval iets met B18 want ik heb begrepen dat stel je hebt een B18B non VTEC, als je daar een B18C6 kop opzet en hem juist afstelt je sneller bent dan een ITR. Natuurlijk wil ik ook een ITR maar dat komt dan op me 25e/26e.

Ga naar een NATO basis bij jou in de buurt, vaak zit daar een auto-importeur in de buurt die veel ervaring heeft met het importeren van amerikaanse auto's voor militairen.
mr. X

Post by mr. X »

Zou het niet doen.

Mooi vti-tje hier en sparen voor een DC2 hier in Nederland of eventueel Duitsland. Over een paar jaar zijn ze verder in prijs gezakt en is het allemaal wellicht beter te betalen.
baRt

Post by baRt »

en als je zo gek bent om zo'n mindere integra te kopen, doe dan een gsr... de ls is alleen leukvoor echte speedfreaks (minste gewicht). De gsr heeft schuifdak, fatsoenlijk(er) interieur, dat soort dingen...
S.J.

Post by S.J. »

Het zijn maar toekomstdromen. VTi'tje wil k nie wss wil ik niet eens een VTEC kop erop maar boosten ofzo(idd geval niet allebei). Mja ik zie wel wat ik haal.
Locked