Benzine

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
RedSun

Post by RedSun »

nee je mattenset herprogrammeren
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Katana wrote:
RedSun wrote:Mijn ervaring is dat het meestal ff duurt voordat het motortje "gewend" is aan de nieuwe rijstijl. Dus na een tank of 4 merk je pas duidelijk het verschil.

Vraag me niet hoe dat kan maar dat is mijn ervaring.

Ontsteking resetten

Kreeg die verdomde zekering er niet uit getrokken met mn vingers, ik weet dat je daar een speciaal trekkertje voor hebt, maar toen ik bij de BP pomp stond, had ik die dus niet bij helaas :evil:
eteuben

Post by eteuben »

mr. X wrote:Ik weet niet wat het is, maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 11.
Heb nu 225 km gereden en om precies te zijn twee keer gevtect (wat een werkwoord :lol :) en de teller staat op de helft :-?

Je koop deze auto toch ook niet om zijn zuinigheid? :roll: Daar zijn andere concepten voor. Maar goed.

Ik rij ook ongeveer 1 op 11a12 op het moment. En daar zit vanaf heden een iets sportievere rijstijl bij op advies van de Honda garage, ik reed eigenlijk ook als een oud wijf (wilde eerst wennen). Maar eigenlijk moet je voldoende toeren maken, daar houdt ie van. Dus nu altijd boven 3000tpm houden dan maar, rijdt wel relaxed en altijd allert!

Toen ik de auto heb opgehaald uit Mijdrecht had ik nog geen halve tank nodig om 210 kilometer terug naar huis te rijden. Reed toen mooi 120/130 in de 6 het hele stuk. Dus enigzins zuinig kan ie best!!
Jo&

Post by Jo& »

Zuiniger dan 1 op 11 rijd hij praktisch niet...

Ik rijd al meer dan een half jaar op BP ultimate en af en toe eens wat andere 98 benzines als ik maar geen BP tegen kom.

Als ik ver rijd, bijv. naar belgie ofzo en ik rijd werkelijk constant een vaste snelheid tussen de 100-140 afhankelijk van wat toegestaan is (en dan ietsjes harder :wink: )
Dan kan je wel 1 op 12,6 halen, is me 1x gelukt. Verder ben ik erg blij met 1 op 11.

Als ik constant snel rijd, dus 140+ en veel Vtec (uiteraard eerst warm rijden) dan is het meestal 1 op 9,5.

Dus om te concluderen rijd ik maximaal 1 op 8,5 en minimaal 1 op 12,6. Gemiddeld kom ik zo rond de 1 op 9,5 en 11 uit wanneer ik bijv. de helft van de tank gas en de helft normaal rijd (dus niet als een oma maar gewoon iets sneller dan overig verkeer).
mr. X

Post by mr. X »

Nou ik had hem afgetankt en had 11.3 verbruikt op 240 snelweg km's als een oud wijf.

Toen ik had gekeken hoe hard hij reed (inc 2 passagiers) had ik 1 op 8.9 gereden :shock:

Vandaag na het aftanken de ECU gereset. Je merkte dat hij iets moeizamer starte en hij ook de eerste 5 minuten maar een paar 100 toeren draaide voor het stoplicht.
De eerste keer vtec na het resetten vond ik dat hij onderin pittiger was.
Na een paar keer was dit gevoel voorbij, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden deze tank.
Jo&

Post by Jo& »

Volgens mij hoef je je ECU niet te resetten want hij leert zich constant opnieuw in. Dit duurt ongeveer evenlang als wanneer je hem reset...
mr. X

Post by mr. X »

Het duurt ongeveer 3 tankbeurten als je switched van 95 naar 98.

En door het benzine verbuik heb ik besloten hem te resetten.
Jo&

Post by Jo& »

Hoe weet je dat?

(ben trouwens benieuwd naar je resultaten)
mr. X

Post by mr. X »

Van horen en zeggen.
Heb het hier op het forum te horen gekregen, waarschijnlijk zelfs in dit topic.

Moet nog altijd gaan testen tussen ron 95 en 98. Ga ik ook een dag voor plannen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik weet niet wat het is, maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 11.
Heb nu 225 km gereden en om precies te zijn twee keer gevtect (wat een werkwoord Lachen/Laughing) en de teller staat op de helft Verward/Confused

Je hebt ook nog een 6 he'?
slydawg

Post by slydawg »

Pfff op een halve tank rij ik makkelijk 250-275km, dit is met wisselende rijstijl.
mr. X

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:
Ik weet niet wat het is, maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 11.
Heb nu 225 km gereden en om precies te zijn twee keer gevtect (wat een werkwoord Lachen/Laughing) en de teller staat op de helft Verward/Confused

Je hebt ook nog een 6 he'?

:wink:

Maar daar staat hij bij de 60 km/h meestal al in.
Op de snelweg ga ik ook nooit een versnelling terug om mensen in te halen. Ze heeft zoveel meer koppel vergeleken met de ITR, dat dat gewoon niet hoeft.

We wachten deze tank maar eens even af :-)
Locked