Scooterpraat

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Post by mr. X »

Ja, daar kan ik niet tegenop :D mijn zip was geen drol origineel/speciaal meer aan :lol:
Reden er 100-en van, maar snel was ie wel voor zn klasse :twisted:

Ik had (heb nog steeds) 2 Zip SP velgen met verchroomde rand :roll: die ik er nooit onder heb gehad omdat deze zwaarder waren dan de oude SP velgen. Alles draaide bij mijn scooter om gewichts besparing. Dacht dat ik toendertijd op de 62 kilo zat met die scooter. Maar weet het niet 100% zeker meer.

En was de eerste met een DNA met verchroomd frame waarna ik ook vele PB's heb gekregen wat het kostte en waar ik het had laten doen.

Ach, heerlijk er zo weer over na te denken.
Zou het zo nog een keer doen, nachten lang rond rijden, problemen met de politie.. heerlijk
jef-il-vec

Post by jef-il-vec »

onze ''race''phantom heeft nu 23 pk, maar moet binnekort weer opnieuw afgesteld worden..

doen er hier meer mensen mee aan de scooter races??

grtz jef
mr. X

Post by mr. X »

Niet meer, maar je zult mijn zip nog wel zien.
Heb hem verkocht aan een man die hem kocht om een jong gastje te laten rijden.

Nu het toch een afgesplitst topic is.. specs?
Waar afgesteld en wat voor testbank?
Phantoms zijn volgens mij wel zwaar, al op een weegschaal gezet?
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Hier paar foto's van mijn toenmalige scoots
Image
ImageImage

De Phantom LC was een restauratie project die kwam uit 1998 geloof ik en eind 2001 begin 2002 zijn we daaraan begonnen met demonteren en daarna is hij helemaal gespoten en zijn er nieuwe snelle onderdelen opgegaan zoals:

MHR 50cc;
Dell Orto 19mm carb;
MHR VL14 hyperreed membraam;
Evo 2g koppeling;
Evo Vario;
Evo V-snaar
Yasuni C16;

Voor de rest niet zo heel veel gewoon omdat hier elke dag mee naar school werd gereden.

De Aerox had ik in 2001 splinternieuw gekocht en heb er ook precies 500 km mee gereden. Als eerste had ik er een Bidalot S2 onder gemonteerd met aangepaste variorolletjes etc. De tweede stap was een Evo 2g koppeling waarna ik een redelijk snel scootertje had. Rond de 850 km was ik het zat en hoorde ik een jongen uit dorp op een SR die met een Evo 70cc rond blaasde. Eenmaal dat geluid gehoord te hebben besloot ik ook maar om een Polini Evo 70cc en Dell Orto 19mm carb te kopen, Ik reed dus met std vario, krukas etc en dat ging echt hard. Alleen heb ik toen de boel wat serieuzer aangepakt door een MHR Team 70cc te kopen waar ik achteraf spijt van heb gehad, maarja wilde perse MHR. Een RHQ 12 pen krukas, MHR overrange, MHR Fixed Poelie, MHR Torque driver, MHR VL14 membraam, Complete carters getuned, Delta Clutch, MHR Uitlaat en alleen de std. oliepomp heel dom laten zitten en std ontsteking. Dus toen inrijden en na 350 km deed hij raar en was mijn nieuwe cilinder de soep ingelopen door een kapotte oliepomp. Zodoende een Athena Racing 70cc erop geknald en gelijk een 21mm carb. en na daar 250km mee gereden te hebben heb ik hem verkocht waar ik nog steeds spijt van heb. Ik heb hem ongeveer 21 maanden gehad en maar 3200km op de scoot gezet. Dit was mijn scooterverhaal!
jef-il-vec

Post by jef-il-vec »

mr. X wrote:Niet meer, maar je zult mijn zip nog wel zien.
Heb hem verkocht aan een man die hem kocht om een jong gastje te laten rijden.

Nu het toch een afgesplitst topic is.. specs?
Waar afgesteld en wat voor testbank?
Phantoms zijn volgens mij wel zwaar, al op een weegschaal gezet?

zal het eens navragen, me maatjes hebben ook filmpjes van de runs op de testbank gemaakt.zal ik meteen specs alle specs erbij zetten(zijn ernogal wat)

phantom is echt zo zwaar niet, en al het overbodige is er uiteraard af gehaald..

binnenkort meer :wink:

grtz jef
Locked