Uitlaten ATR
Uitlaten ATR
Het eerste wat ik aan zou willen pakken aan de ATR is in -en uitlaat. Ik zit nu 2 avonden te surfen, maar veel verder dan een CAI van Injen of Tenzo kom ik niet echt. Verder ben ik het laatste anderhalf jaar verwend met het fijne geluid van een invidia catback op m'n 2.2 vti, maar ik heb al in de gaten dat er voor een ATR weinig aftermarket te krijgen is. Wat hangt er bij de ATR's hier zo'n beetje onder? Zal wel custommade zijn waarschijnlijk? :roll:
Re: Uitlaten ATR
ATR 270 wrote:Het eerste wat ik aan zou willen pakken aan de ATR is in -en uitlaat. Ik zit nu 2 avonden te surfen, maar veel verder dan een CAI van Injen of Tenzo kom ik niet echt. Verder ben ik het laatste anderhalf jaar verwend met het fijne geluid van een invidia catback op m'n 2.2 vti, maar ik heb al in de gaten dat er voor een ATR weinig aftermarket te krijgen is. Wat hangt er bij de ATR's hier zo'n beetje onder? Zal wel custommade zijn waarschijnlijk? :roll:
Lastig de meeste hebben een aangepaste standaard airbox of de Typhoon.
Ik heb zelf de Typhoon en klinkt echt gruwelijk :
http://www.youtube.com/watch?v=EjIAHYGxMOk
Voor de uitlaten word het wat lastiger. Er zijn in Engeland H&S, Blueflame, Mongoose en in Italia/Duitsland Supersprint.
Je kan er ook voor kiezen een JDM cat-back te bestellen van Mugen voor de CL1 of CL7 en deze aan te passen voor de ATR.
Ik hoorde dat RJ van TCC ook binnenkort iets binnen krijgt voor een ATR.
Katana wrote:ATR 270 wrote:Het eerste wat ik aan zou willen pakken aan de ATR is in -en uitlaat. Ik zit nu 2 avonden te surfen, maar veel verder dan een CAI van Injen of Tenzo kom ik niet echt. Verder ben ik het laatste anderhalf jaar verwend met het fijne geluid van een invidia catback op m'n 2.2 vti, maar ik heb al in de gaten dat er voor een ATR weinig aftermarket te krijgen is. Wat hangt er bij de ATR's hier zo'n beetje onder? Zal wel custommade zijn waarschijnlijk? :roll:
Voor de uitlaten word het wat lastiger. Er zijn in Engeland H&S, Blueflame, Mongoose en in Italia/Duitsland Supersprint.
Je kan er ook voor kiezen een JDM cat-back te bestellen van Mugen voor de CL1 of CL7 en deze aan te passen voor de ATR.
Ik hoop dat je een berg vragen niet hinderlijk vind? :lol:
* heb jij een CAI, of "WAI" typhoon kit?
* wat doet die in vergelijking met de injen?
* is een aem v2 leverbaar voor een atr?
* Zijn er dealers in NL voor de door jou genoemde merken mbt uitlaten, of moet je dan zelf op importeeravontuur?
* je hebt met een leek te maken op ATR-gebied :wink: dus wat is CL1 en CL7 ? En wat moet er aangepast worden?
thnx :wink:
ATR 270 wrote:Katana wrote:"ATR 270":3f3pf6y6 wrote:Het eerste wat ik aan zou willen pakken aan de ATR is in -en uitlaat. Ik zit nu 2 avonden te surfen, maar veel verder dan een CAI van Injen of Tenzo kom ik niet echt. Verder ben ik het laatste anderhalf jaar verwend met het fijne geluid van een invidia catback op m'n 2.2 vti, maar ik heb al in de gaten dat er voor een ATR weinig aftermarket te krijgen is. Wat hangt er bij de ATR's hier zo'n beetje onder? Zal wel custommade zijn waarschijnlijk? :roll:
Ik hoop dat je een berg vragen niet hinderlijk vind? :lol:
* heb jij een CAI, of "WAI" typhoon kit?
* wat doet die in vergelijking met de injen?
* is een aem v2 leverbaar voor een atr?
* Zijn er dealers in NL voor de door jou genoemde merken mbt uitlaten, of moet je dan zelf op importeeravontuur?
* je hebt met een leek te maken op ATR-gebied :wink: dus wat is CL1 en CL7 ? En wat moet er aangepast worden?
thnx :wink:[/quote:3f3pf6y6]
Geen probleem :lol: we helpen je graag op weg:
- Ik heb een CAI K&N Typhoon
- Geen idee
- Je kan RJ van TCC vragen, hij is een Club partner clubleden krijgen een goede prijs bij hem.
Ik Importeer ook van alles als uit de hand gelopen hobby :wink:
- Wij hebben een CH1
De Japanse Accord Euro-R uit 2001 heet de CL1 (H22A motor):

De Japanse Accord Euro-R uit 2005 heet de CL7 (K20A motor):

Ik heb twee eind-dempers van Invidia onder mijn ATR liggen. Denk niet dat ze custom-made voor de ATR zijn want ze zijn direct op de pijpen gelast. Pasvorm t.o.v. de uitsparingen in de bumper is ook niet alles, maar het geluid is erg mooi. Onder normale omstandigheden niet overheersend maar wel aanwezig, maar als je doortrapt maakt het mooi kabaal. En als ik de rollenbank-uitdraai mag geloven heb ik hiermee 4pk gewonnen.

Bedankt voor de reacties, de searchfunctie is levert doorgaans een hoop niet relevante links op waardoor een en ander onoverzichtelijk wordt, vandaar dat ik daar niet zo'n fan van ben, maar goed, ik zal toch voortaan beter mijn huiswerk doen 8)
Voor de liefhebbers wat feedback van EPS in een mailtje die ik vandaag heb gehad.
Geachte mede-autoliefhebber,
Bedankt voor uw aanvraag.
Wij hebben voor de Accoord Type R de volgend mogelijkheden; Een RVS uitlaat van Supersprint, vanaf de katlaysator met links en rechts een demper voorzien van een ovaal eindsierstuk: 1700 euro exclusief BTW en montage of verzenden.
Een RVS uitlaat op maat vanaf de katalysator. Op maat betekent bij ons dat u zelf mag bepalen hoeveel geluid uw uitlaat gaat produceren (!) en hoe de “eindstyling†er uit komt te zien.
Voor een dubbele maatwerkeinddemper in RVS met max. 57 mm buis en L+R b.v.
een ovaal eindsierstuk van max. 150 x 100 mm hanteren we een richtprijs van 1200 euro incl. BTW en montage.
dubbel ronde eindsierstuk van max. 100 mm hanteren we een richtprijs van 1400 euro incl. BTW en montage.
U krijgt dan een zgn. absorptiedemper, die minimale tegendruk oplevert (prettig voor uw motor) en de hoge tonen effectief wegdempt, maar wat lage tonen doorlaat. Resultaat is een “voller†geluid. Hoeveel geluid mag u zelf ter plekke bepalen; wij laten u de mogelijkheden horen (!) en monteren vervolgens de demper van uw keuze.
Voor een enkele middendemper op maat in 63,5 mm buis geldt een richtprijs van 525 euro incl. BTW en montage. Ook dit betreft een absorptiedemper.
Alternatief kunnen we een zgn. soundpipe monteren, waarbij de middendemper geheel vervalt. In 63,5 of 70 mm kost deze oplossing 325 euro incl. BTW en montage.
Mocht u dit willen laten realiseren, dan kunt u het beste telefonisch een afspraak maken met onze werkplaats. Wij zorgen dan voor een brug en een monteur, zodat wij direct voor u aan de slag kunnen gaan.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben, maar mocht u nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk even bellen/ mailen.
Met vriendelijke groet namens het team van EPS Uitlaten en USA Engines, Rob Alting
Uw uitlaat en de wet.
Tenzij anders vermeld worden sportuitlaten ontwikkeld voor optimale prestaties voor competitie-doeleinden (circuitgebruik) rekeninghoudend met de geluids- en optische wensen van de klant en geleverd zonder e-keur. Wij garanderen niet dat deze uitlaten aan de geluidseisen voldoen die volgens de typegoedkeuring voor de betreffende auto van toepassing zijn. Het gebruik van niet goedgekeurde onderdelen op de openbare weg is formeel niet toegestaan. De politie kan hier tegen optreden.
(Maatwerk)sportuitlaten die aan de geluidseisen –en de tegendrukeisen- voldoen kunt u bij de RDW voor een modificatiekeuring aanbieden. Hieraan zijn kosten verbonden.
EPS (maatwerk) sportuitlaten voldoen aan de APK eisen ten aanzien van montage en gasdichtheid.
Informeer naar de mogelijkheden voor uw auto. Voor veel auto’s kunnen wij tegenwoordig ook maatwerk met e-keur leveren!
EPS Uitlaten BV / USA Engines BV - Nieuwe Compagnie 23 – 9605PX Kiel Windeweer – Nederland
Tel: +31 (0)598 350 335 – Fax: +31 (0)598 320 402
Voor de liefhebbers wat feedback van EPS in een mailtje die ik vandaag heb gehad.
Geachte mede-autoliefhebber,
Bedankt voor uw aanvraag.
Wij hebben voor de Accoord Type R de volgend mogelijkheden; Een RVS uitlaat van Supersprint, vanaf de katlaysator met links en rechts een demper voorzien van een ovaal eindsierstuk: 1700 euro exclusief BTW en montage of verzenden.
Een RVS uitlaat op maat vanaf de katalysator. Op maat betekent bij ons dat u zelf mag bepalen hoeveel geluid uw uitlaat gaat produceren (!) en hoe de “eindstyling†er uit komt te zien.
een ovaal eindsierstuk van max. 150 x 100 mm hanteren we een richtprijs van 1200 euro incl. BTW en montage.
dubbel ronde eindsierstuk van max. 100 mm hanteren we een richtprijs van 1400 euro incl. BTW en montage.
U krijgt dan een zgn. absorptiedemper, die minimale tegendruk oplevert (prettig voor uw motor) en de hoge tonen effectief wegdempt, maar wat lage tonen doorlaat. Resultaat is een “voller†geluid. Hoeveel geluid mag u zelf ter plekke bepalen; wij laten u de mogelijkheden horen (!) en monteren vervolgens de demper van uw keuze.
Voor een enkele middendemper op maat in 63,5 mm buis geldt een richtprijs van 525 euro incl. BTW en montage. Ook dit betreft een absorptiedemper.
Alternatief kunnen we een zgn. soundpipe monteren, waarbij de middendemper geheel vervalt. In 63,5 of 70 mm kost deze oplossing 325 euro incl. BTW en montage.
Mocht u dit willen laten realiseren, dan kunt u het beste telefonisch een afspraak maken met onze werkplaats. Wij zorgen dan voor een brug en een monteur, zodat wij direct voor u aan de slag kunnen gaan.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben, maar mocht u nog vragen hebben dan kunt u natuurlijk even bellen/ mailen.
Met vriendelijke groet namens het team van EPS Uitlaten en USA Engines, Rob Alting
Uw uitlaat en de wet.
Tenzij anders vermeld worden sportuitlaten ontwikkeld voor optimale prestaties voor competitie-doeleinden (circuitgebruik) rekeninghoudend met de geluids- en optische wensen van de klant en geleverd zonder e-keur. Wij garanderen niet dat deze uitlaten aan de geluidseisen voldoen die volgens de typegoedkeuring voor de betreffende auto van toepassing zijn. Het gebruik van niet goedgekeurde onderdelen op de openbare weg is formeel niet toegestaan. De politie kan hier tegen optreden.
(Maatwerk)sportuitlaten die aan de geluidseisen –en de tegendrukeisen- voldoen kunt u bij de RDW voor een modificatiekeuring aanbieden. Hieraan zijn kosten verbonden.
EPS (maatwerk) sportuitlaten voldoen aan de APK eisen ten aanzien van montage en gasdichtheid.
Informeer naar de mogelijkheden voor uw auto. Voor veel auto’s kunnen wij tegenwoordig ook maatwerk met e-keur leveren!
EPS Uitlaten BV / USA Engines BV - Nieuwe Compagnie 23 – 9605PX Kiel Windeweer – Nederland
Tel: +31 (0)598 350 335 – Fax: +31 (0)598 320 402
Had onder mijn vorige auto EPS hangen. Inderdaad erg mooie afwerking en je kan kiezen welk geluid je wil. Eventuele onvolkomenheden worden ter plekke verbeterd. Dwz iets verlassen of toch verder verbuigen. Ze kunnen echt alles.
Ik had dan per ongeluk een uitlaatsteun los. En 7 jaar na montage kon ik absoluut kostenloos terugkomen en werd dit gerepareerd. Zie het als een soort garantie! Echt netjes van EPS. En uiterst dichtbij voor mij, nog geen kwartier rijden.
Ik had dan per ongeluk een uitlaatsteun los. En 7 jaar na montage kon ik absoluut kostenloos terugkomen en werd dit gerepareerd. Zie het als een soort garantie! Echt netjes van EPS. En uiterst dichtbij voor mij, nog geen kwartier rijden.
Ik ben eens in de buurt van Hoogerheide bij een custom maker (Jora in Oud Gastel) gweest. Net als EPS mooi werk maar wel aan de prijs.
Zelf heb ik inmiddels tot volle tevredenheid tweemaal een custom made in Noordwijkerhout laten buigen bij NM Parts. ( http://www.nmparts.nl/ ) Het is een éénmanszaak en Nik heeft ook aardig wat tuning ervaring! Ik ben zeer tevreden over het geluid, dat hij met diverse dempers naar persoonlijk ideeen en wensen vorm geeft.
De kosten waren een fractie van veel andere aanbieders!
Zelf heb ik inmiddels tot volle tevredenheid tweemaal een custom made in Noordwijkerhout laten buigen bij NM Parts. ( http://www.nmparts.nl/ ) Het is een éénmanszaak en Nik heeft ook aardig wat tuning ervaring! Ik ben zeer tevreden over het geluid, dat hij met diverse dempers naar persoonlijk ideeen en wensen vorm geeft.
De kosten waren een fractie van veel andere aanbieders!