hey. heb net me oliepeil gemeten en nu zag ik dat ie op de helft stond van t minimale en t maximale stipje en toen ik m kocht was ie net niet max. ik heb er nu 7duizend mee gereden er staat nu 115000 op de teller. en echt netjes warm gereden telkens. ben er erg zuinig en trots op.
hoeveel liter verschil zit er tussen deze 2 stippen
is dit verbruik normaal bij een itr of is dit redelijk veel. t lijkt me vrij veel maar ik hoor ook van velen dat de itr vaak best wat olie zuipt.
wie weet er meer van.
oke ik schrok wel al een beetje dacht dat er meer tussen zat maar als er echt maar 0.5 liter tussen de 2 indicatie punten zit valt t inderdaad wel mee. na 7000 al olie verversen ? ik dacht eigenlijk na de 10000/12000. maar dit is voor de itr te veel dan? olie filter ook?
Tussen min en max zit precies 1 liter.
0,5 liter per 7000 km is nog steeds niet slecht. Hangt een beetje van je rijstijl af. Meer VTEC = meer olieverbruik.
Niks aan de hand dus.
bertjehonda wrote:oke ik schrok wel al een beetje dacht dat er meer tussen zat maar als er echt maar 0.5 liter tussen de 2 indicatie punten zit valt t inderdaad wel mee. na 7000 al olie verversen ? ik dacht eigenlijk na de 10000/12000. maar dit is voor de itr te veel dan? olie filter ook?
Iedere 5dkm komt er bij mij verse olie in, om de 10dkm komt er ook een nieuw oliefilter in :wink:
oke 18 juni gaat er een nieuw lager inme versnellingsbak hoe die ook weer heet weet ik niet laat t bij eimert de groot doen dus dat zit wel goed laat ik m gelijk de olie en filter meenemen.
mensen thanks voor de info.
nee t had een moeilijke naam om te onthouden terminste de bak moet ervoor open je hoort nu een lichte gons/knars als je onder de 3500 toeren en licht gas geef of juist van t gas af gaat als je de koppeling intrapt is het weg. t was voorlopig nog niet schadelijk zie eimert maar ik doe liever voorkomen dan genezen.
ja die zoiets was t wel ja t schijnt wel bij meer honda's voor te komen en helaas bij de mijne ook. vond t alleen wel wat snel met 114000 op de teller.
zo ben ik weer t was me prisas lager die vervangen moes worden. en toen stuite eimert op nog het volgende ........ koppeling echt goed kapot. de veertjes waren bijna doorgesleten en stukken metaal uit de koppeling geslagen of gesleten. en mijn differentieellagers waren ook zwaar versleten dus ff een zeer hoge rekening ik schrok me echt kapot. maar t mooie is ik heb deze wagen krap 4 maanden en in 4 maanden heb zoiets niet gesloopt baal echt als een stekker ik draai op voor de kosten terwijl een ander m verkracht heb. ben erg benieuwd wat er voor mij met deze wagen gedaan is want volgens mij is er niet rustig meegedaan