Paar vragen over k20

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Paar vragen over k20

Post by S.J. »

Een vriend van me heeft laatst dus een k20 blok gekocht die wil hij in zijn Civic Coupe gaan swappen. Wij vroegen ons een paar dingen af:
Image

Kan iemand zo op het oog zien of het een JDM of EDM blok is? Ik zat zelf te denken aan EDM want ik zie delen van de carroserie die zwart zijn. Ik weet ook wel dat er zwarte DC5's en zwarte EP3's in Japan geleverd zijn maar niet zoveel als hier.

Hoeveel pk eruit te halen valt N/A (Budget is geen probleem)

Moeten er nog dingen opgeofferd worden zoals stuurbekrachtiging etc...

Zijn er nog dingen waar je op moet letten met het rijden van zo een motor.

Owja voor de geintresseerden hij wordt in een Honda Civic Coupe LSi.


Ik hoor het wel alvast bedankt.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

heeft die vriend ook een EVO?

want dan kan hij met zijn vragen terrecht bij zijn monteur.. ryan.
Je kan ook even op ons forum (www.hondaperformance.nl) NIELS ee8 aanspreken.
Hij rijd met een k20 in een EG hatch en heeft zich behoorlijk verdiept in de k20 en de mogelijkheden.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Hey, ken dit blok.
Als je naar de motorcode kijkt weet je het, K20A=JDM K20A2=EDM.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

hardcorehonda wrote:heeft die vriend ook een EVO?

want dan kan hij met zijn vragen terrecht bij zijn monteur.. ryan.
Je kan ook even op ons forum (www.hondaperformance.nl) NIELS ee8 aanspreken.
Hij rijd met een k20 in een EG hatch en heeft zich behoorlijk verdiept in de k20 en de mogelijkheden.


Ja Barry heet hij. Ik zal het hem wel even doorgeven.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Plus de JDM K20 heeft een LSD, en dit zou dan op de bak moeten staan.

Als je gaat blue-printen met ITB's zul je wel een 300+ pk uitkomen. Maar dan ben je akelig wat kwijt.
Met de wat betere 'bolt-ons' (I, H, E, Cams etc) moet je 235-250 wel redden denk ik.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heee, is het een donkerrode Lsi die al wat gericed is ?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

mr. X wrote:Plus de JDM K20 heeft een LSD, en dit zou dan op de bak moeten staan.

Als je gaat blue-printen met ITB's zul je wel een 300+ pk uitkomen. Maar dan ben je akelig wat kwijt.
Met de wat betere 'bolt-ons' (I, H, E, Cams etc) moet je 235-250 wel redden denk ik.


Jup ik weet van LSD. En zoals ik al zei geld is geen probleem.

Heee, is het een donkerrode Lsi die al wat gericed is ?

Klopt hij heeft gisteren ze oude LSi terug gekocht die maakt ie bone stock en daarna opbouwen.
Undutched
Posts: 44
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:52 am

Post by Undutched »

it should say something on the Intake Manifold

PRC - JDM
PRB - EDM

i think, something like that is also noted on the ECU, but not too sure...
Image
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Undutched wrote:it should say something on the Intake Manifold

PRC - JDM
PRB - EDM

i think, something like that is also noted on the ECU, but not too sure...


yep, ecu's zijn ook anders.....

beetje oud topic btw.....gaat topic starter nog swappen?
Locked