Gelijk even voorstellen... eteuben (Eerste update 30-05!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
drifter

Post by drifter »

Gefeliciteerd met de aanschaf, je zult er zeer zeker geen spijt van hebben.

Ik herrinner zelf nog goed hoe het de eerste rit was.
Heb mijn auto gekocht in Gorichem en woon zelf in de buurt van Emmen, was ook een dikke 200 km terug naar huis rijden.
Eerst samen met mijn broertje naar Gorichem gereden met de oude auto (swift gti, dus op zich ook redelijk vlot) en naderhand weer terug rijden met de CTR, wat een verschil.
Lekker rustig aan gedaan en genoten van die eerste kilometers. Pas voorbij Zwolle heb ik het gas een keer ingetrapt en direct kippevel toen die in zijn 4 de VTEC inging en de swift in rap tempo kleiner zien worden :) .
Heb tot de dag van vandaag nog geen moment spijt gehad van de aanschaf.
CTR #16636
DC2

Post by DC2 »

Had precies hetzelfde met m'n itr destijds...gekocht in Rijen en een erg plezierige eerste rit terug naar Rotterdam. :D
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Hey Gefeliciteerd man!
roblom

Post by roblom »

Heb mijn ITR gekocht helemaal onder in Maastricht en woon zelf vlakbij Den Helder :D waren erg leuke km's idd.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

:clap :clap :thumbs:
eteuben

Post by eteuben »

Bedankt voor alle reacties en felicitaties tot nu toe.

Ja, die eerste rit was direct een goede binnenkomer om er alvast aan te wennen, dik 200 kilometer gereden naar huis. Heb het tot nu toe steeds rustig aan gedaan, maar hij is dan nog erg vlot. Alleen al het inhalen in de 6 vanaf 120, tja dat zullen jullie wel sloom vinden, maar hij klimt voor mijn gevoel erg vlot. Voor wat ik gewend ben erg vlot, laten we het zo zeggen. En dan kan het dus nog stukken sneller.

Ik ben nu al overtuigd, dat ik hier nog erg veel plezier van ga hebben. Ik kan nu 3 dagen uit ervaring spreken.
mr. X

Post by mr. X »

Alleen maar fijn dat hij nog wat 'uhmf' heeft in de 6 om mensen in te kunnen halen met 120 zonder een versnelling terug te moeten.
Plus je kunt zuinig rijden met een 6e :wink:

Volgens de boekjes 1:14 buiten de bebouwde kom :shock:
slydawg

Post by slydawg »

6de versn. is geen overdrive he... door de kortere overbrengingen is een 6de versn. nodig, want in 5 gaat ie tot ongeveer 220km/h dacht ik.
eteuben

Post by eteuben »

120 in de 6 is bij mij 3500 toeren en dat is net zoveel als in mijn pa's Leon Sport in 5 bij 120.

Begon mij pa ook nog over de distributieriem, die ik toch wel in de gaten moest houden... Weet hij veel dat het een ketting is!!

Op mijn werk zijn ze inmiddels ook erg enthousiast. Iedereen wil hem zien. En ze komen stomverbaasd terug, ze dachten dat ik een veel ouder type Civic gekocht had. In de rij personeelsauto's schiet deze er met kop en schouders bovenuit. Van ver zie je al dat dit iets bijzonders is.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

jaja... het is dan ook niet zomaar een civic...het is een R met 200pktjes!! Mijn collega's kijken mij dan ook stomverbaasd aan...wablief??? 200 peekaas?
VTECRob

Post by VTECRob »

Een ketting?
slydawg

Post by slydawg »

VTECRob wrote:Een ketting?

CTR heeft geen distr. snaar maar ketting.
Voodoo

Post by Voodoo »

slydawg wrote:
VTECRob wrote:Een ketting?

CTR heeft geen distr. snaar maar ketting.

Inderdaad, veel minder hoofdpijn dan de controversiele riemen!
RedSun

Post by RedSun »

Onderhoudsvrij, lekker hoor
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

Kettingen werken over het algemeen iets minder nauwkeurig dan riemen, maar de tegenwoordige ketting-aandrijvingen worden niet meer met " fietskettingen" gedaan.
Nog beter: klepbediening zonder nokkenas (nu nog toekomstmuziek, maar er wordt al wel onderzoek naar gedaan).
eteuben

Post by eteuben »

In het instructieboekje van de auto staat er erg weinig over vermeld, bij het kopje onderhoud. Behalve het goed te controleren. Alles is gesplitst in 2 delen, normale Civic en Type-R. Maar over de riem en ketting heb ik niks gevonden. Zat vandaag even het hele instructieboek door te lezen op mijn vrije dag. Leek me wel nuttig, alhoewel ik 99% al wist!
mr. X

Post by mr. X »

Je vrije tijd zo besteden...... Could life get any better :D
eteuben

Post by eteuben »

mr. X wrote:Je vrije tijd zo besteden...... Could life get any better :D

Nou inderdaad, je weet de details nog niet eens. Ik zat in een relaxstoel op het gazon, in de zon het instruktieboekje te lezen. Met uitzicht op de Type-R op de oprit!!! 8) :D

Ik denk dat jij dat ook nog wel gaat doen als je vrij bent. En anders kan ik het je zeker aanraden.
mr. X

Post by mr. X »

Mijn boekje is in het Duits, en zó goed kan ik het ook weer niet :lol:

Ga binnenkort eens een origineel Nederlands boekje bestellen, kan ik het ook doorlezen :D . Bij de Integra heb ik dat ook gedaan en er stonden nogal wat nuttige dingen in.

Eerste beurt heb ik al staan bij de Honda garage. 7 juni as. Kon niet eerder, zo druk dat het er was.....
eteuben

Post by eteuben »

Vandaag al post thuis. Nee... geen blauwe envelop. Maar een witte. Gericht aan mij! En het klopte wat erin zat.

Het betrof een bestelde Wakaba set. Aangezien ik Type-R beginnerling ben, leek me dit een leuke toevoeging aan de auto.

Enkele foto's
Image
Image
Image
Locked