Kia bevestigde al eerder dat er een snelle Cee’d gaat komen, maar daar blijft het niet bij. Kia komt in de toekomst namelijk met een hele reeks snelle XR-modellen.
Dit meldt een doorgaans goed ingelicht Engels tijdschrift. Met de pittige modellen wil Kia het de Type-R’s, OPC’s en GTI’s van deze wereld moeilijk gaan maken. De belangrijkste troefkaart van Kia zal ongetwijfeld een concurrerende prijsstelling zijn. De manier waarop dit gaat gebeuren, verschilt per continent. In Noord-Amerika grijpt Kia naar superchargers, voor Europa haalt het Koreaanse merk turbo’s uit de magazijnen. Door deze aanpassingen zit het met de vermogens wel goed: de top-Cee’d krijgt naar verluidt een vermogen van 225 pk, genoeg om de concurrentie een weerwoord te bieden.
best een mooie bak op het eerste gezicht.
Met turbo/supercharger kan iedereen de auto laten vliegen...type-r blijft toch een klasse apart met N/A!
Als je over eerlijke concurrentie zou praten, dan zou je een turbo/supercharger ook op de TypeR moeten schroeven, dan zit dat makkelijk boven de 250pk... Maar ja, daar hoor je niemand over praten..
En pk is natuurlijk niet alles, wegligging is net zo belangrijk! Maar ja, dat is al diverse keren naar voren gekomen op deze forum.
Een A3-look-a-like met een kia logo :lol:, ben bang voor KIA dat dit niet veel zal opleveren. Ik weet niet wat die gaat kosten, maar met een supercharger of turbo word het vast niet goedkoop.
Stel je voor dat je iemand een snelle hatch moest verkopen: een kia, golf, a3, civic etc. , dat is niet zo'n lastige keuze...
mvg,
CTR_91
PS. het lukt ZE maar niet om een snelle auto op de markt te zetten zonder turbo's, supercharger etc. of niet :lol:
Er zijn zat mensen die geen moeite willen doen voor al die PK's, dus niet doortrekken naar 39000 toeren maar gewoon met 2500 toeren ervandoor. En vergeet niet het machtige geluid van de blow-off valve of hoe die dingen ook mogen heten.
IvoG wrote:Er zijn zat mensen die geen moeite willen doen voor al die PK's, dus niet doortrekken naar 39000 toeren maar gewoon met 2500 toeren ervandoor. En vergeet niet het machtige geluid van de blow-off valve of hoe die dingen ook mogen heten.
Dat machtige geluid hoor je niet op productie auto's hoor....
IvoG wrote:Er zijn zat mensen die geen moeite willen doen voor al die PK's, dus niet doortrekken naar 39000 toeren maar gewoon met 2500 toeren ervandoor. En vergeet niet het machtige geluid van de blow-off valve of hoe die dingen ook mogen heten.
Dat machtige geluid hoor je niet op productie auto's hoor....
De meeste nieuwe auto's (met en zonder turbo) hebben allemaal een mooie tweede motorkap op de motor liggen, in plaats van dat je een goudeerlijk kleppendeksel ziet als je de motorkap opentrekt. Alles wat extra geluid maakt zullen ze dus zo veel mogelijk uit willen bannen.
IvoG wrote:Er zijn zat mensen die geen moeite willen doen voor al die PK's, dus niet doortrekken naar 39000 toeren maar gewoon met 2500 toeren ervandoor. En vergeet niet het machtige geluid van de blow-off valve of hoe die dingen ook mogen heten.
Dat machtige geluid hoor je niet op productie auto's hoor....