FAST ROAD GEOMETRY

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

FAST ROAD GEOMETRY

Post by joeke »

Heb al vanalles gehoord over deze fast road geometry nu schijnt deze ook goed te werken op de nieuwe civic type R dus heb ik eibach front camber adjusters besteld voor vooraan, achteraan past niet hé ;-)
Nu staat hem standaard op
Camber voor 0°
Camber achter -1°
toespoor voor 0,0 mm
achter in 4 mm

Kan iemand me vertellen wat ongeveer ideaal is, is voor op de openbare weg dus wil niet extreem gaan, kan iemand me meer vertellen over toespoor in en uit, hoe kan men dit aanpassen?

Weet iemand die setup van ABP motorsport engeland?

alvast bedankt voor de info. :D
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij zijn de standaard waarden al behoorlijk ideaal voor straatgebruik.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Miguel (slydawg) heeft als het goed is zijn geometrie laten veranderen. Misschien moet je hem eens daarover uithoren.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Misschien dat wanneer je je eerst even netjes voorsteld, je wat meer aanspraak krijgt...
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

Post by joeke »

:D
Hallo ik ben Wim woon in België Keerbergen heb nu al een 2 maand de nieuwe civic type R gt
Milano red nummer 1469 :D , ben er zeer tevreden over maar alles kan nog beter.
Wat ik tot nu toe heb veranderd is:
mintex extreme remblokken vooraan, groot verschil met de standaard blokken.
wil graag de fast road geometry aan't het zoeken naar de juiste afstelling, voorste camberadjusterz zijn besteld "eibach".
In de toekomst wil ik naar een andere air inbox voorlopig niks uit, alsook een andere uitlaatcollector.[/img]
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Hoi Wim,

Welkom...
We hebben hier op het forum een apart gedeelte waar je je eigen Voorsteltopic kan bijhouden...

(met foto´s enzo)

Gr,

Robin
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik zou camber voorin -1 van maken. Toespoor achter kan wat minder. 2 mm of zoiets.
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

Post by joeke »

Thanks Robin

Ja dacht ook vooraan naar negatieve camber te gaan van 0,8 weet niet goed wat ik met toespoor moet doen, zou eigenlijk willen dat het onderstuur verdwijnt.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Toespoor achter zorgt voor een stabielere achteras. Als je juist wat meer overstuur wil, dan kan je toespoor achter verminderen. Ga echter niet lager dan 1 mm.
Meer camber voorin zorgt voor meer grip voorin, en dus minder onderstuur. Maar je remafstand wordt ietjes langer.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik zie dat je ook al hebt geinformeerd bij ABP.
Achter ophanging van de nieuwe CTR is anders als de EP3 zoals aangegeven.
Heb je de auto al laten uitlijnen? Af fabriek zijn ze meestal niet goed uitgelijnd op de standaard waardes.
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

Post by joeke »

Hi, ja heb er ook al van gehoord dat de uitlijning af fabriek niet is zoals het zou moeten, maar ga de uitlijning laten doen moment dat ik front cambersadjusters plaats vooraan ...

Ben nu eigenlijk beetje aan het uitpluizen wat een ideale setup zou zijn voor op de weg en jullie als Hondarijders kunnen me daar zeker mee helpen :wink:

Weten jullie ook een persoon of plaats in België waar ik dit goed kan laten afstellen?

De fn2 is echt goed, toch echter wat minder speels van weggedrag dan de ep3 en dat mis ik er een beetje aan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heb je voor de FN2 de EP3 gereden?

Dan moet je gaan vertellen jonge, wat zijn de grote verschillen etc etc. :D
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

slydawg wrote:Ik zie dat je ook al hebt geinformeerd bij ABP.
Achter ophanging van de nieuwe CTR is anders als de EP3 zoals aangegeven.
Heb je de auto al laten uitlijnen? Af fabriek zijn ze meestal niet goed uitgelijnd op de standaard waardes.


Is dat zo?

Ik heb voor het eerst een auto waarvan het stuur in iedergeval kaars recht staat.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

juggie wrote:
slydawg wrote:Ik zie dat je ook al hebt geinformeerd bij ABP.
Achter ophanging van de nieuwe CTR is anders als de EP3 zoals aangegeven.
Heb je de auto al laten uitlijnen? Af fabriek zijn ze meestal niet goed uitgelijnd op de standaard waardes.


Is dat zo?

Ik heb voor het eerst een auto waarvan het stuur in iedergeval kaars recht staat.

Dat zegt niet zoveel over je camber, toespoor etc.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ITR1689 wrote:
juggie wrote:
slydawg wrote:Ik zie dat je ook al hebt geinformeerd bij ABP.
Achter ophanging van de nieuwe CTR is anders als de EP3 zoals aangegeven.
Heb je de auto al laten uitlijnen? Af fabriek zijn ze meestal niet goed uitgelijnd op de standaard waardes.


Is dat zo?

Ik heb voor het eerst een auto waarvan het stuur in iedergeval kaars recht staat.

Dat zegt niet zoveel over je camber, toespoor etc.


Precies.
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

Post by joeke »

heb geen ep3 gehad wel vaak ingezeten, geeft meer het gevoel van snelheid terwijl de fn2 meer gedempt is van rijgeluiden. Rijplezier geven ze allebei, en de fn2 is zeker niet langzaam, graag eens testen tegen een ep3 maar kom nooit ene tegen :D

betreffende fast road geometrie heeft iemand dat laten doen? Wat vinden jullie van

standaard naar
toespoor voor 0mm 0,2 uitspoor
achter in 4mm in 4mm

camber voor 0° 0,6
achter -1 -1

Heeft er iemand ervaring met kpro?
Doet de earthing verleging van hondata iets :-?
http://www.hondata.com/manuals/heatshie ... hield.html
zie puntje 5
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Kpro nog geen ervaring mee maar wat wil je weten daarvan?
Massakabel verplaatsen is gewoon voor een betere massa, that's it.
joeke
Posts: 15
Joined: Wed May 16, 2007 2:43 pm

Post by joeke »

kpro komt er niet voor k20z4 engine, wel spijtig, juist mail ontvangen
Heb gehoord dat dit op een ep3 voor goede resultaten zorgt vooral op gebied van optrekken, de vtec kick verdwijnt wel lichtjes.
Locked