Als je 5 pk meer hebt en 10 koppel meer mag je blij zijn!
Ligt eraan.... De ene motor reageert er beter op dan de ander. De ITR heeft al een hele goede box en daar heb je idd niet veel winst. Bij andere typen kan het echter veel meer schelen!
Bij de huidige CTR scheelt het zelfs erg veel en idd richting de 20pk.
Dus zomaar even roepen dat een cold air niet zo veel kan opbrengen is onzin ...
Bij een ATR is er zeker aardig wat te winnen met de juiste cold air intake.
Enne...welke is de juiste voor de ATR dan als ik vragen mag?
Op zich zijn de meeste CAI bijna hetzelfde vind ik...kan ook eentje van 99,99 halen bij bijv. AKR of whatever en een goede filter erop doen. Zal geen 5 of geen PK winst schelen een ivm een merkproduct denk ik :roll:
Tegenwoordig teveel marketingproducten op de mark :evil:
De betere herken je aan diverse eigenschappen. Een filter met inwendige flow stack (kelk vormige ingang) is perfect voor de doorstroming. De lengte en dikte van de buis is ook belangrijk.
verder moet het wel een COLD air intaken zijn. Dus niet zo'n filtertje onder de motorkap, dat noem ik een WAI.....
De A-merken presteren toch vaak beter door dit soort eigenschappen
Injen Coldairintake ben ik zeer tevreden mee . Ik heb hem zelf gemonteerd in een Accord Type S en kost maar 229 euro :wink:. En natuurlijk een mooi geluid. En is het geld zeker waard.
Als eerste zou ik meteen de stock resonator verwijderen. Vaak is dat de bottleneck. Zonder bottleneck heb je geen behoefte meer aan een aftermarket intake.
Ga ff kijken als ik weer tijd heb. Heb gister even gekeken en vind best wel een hoop componenten in het inlaattraject. Er zit een raar kamertje met een klep die open en dicht kan. Iemand enig idee wat de functie ervan is. Kan niet snel een tekening vinden van de ATR inlaat
LCR wrote:Ga ff kijken als ik weer tijd heb. Heb gister even gekeken en vind best wel een hoop componenten in het inlaattraject. Er zit een raar kamertje met een klep die open en dicht kan. Iemand enig idee wat de functie ervan is. Kan niet snel een tekening vinden van de ATR inlaat
Die klep ken ik. Die gaat open bij een bepaald toerental (via een vacuumslangetje wat langs je accu loopt) en de voor de verbranding benodigde lucht wordt sneller aangezogen door de motor. Onder dat toerental gaat de klep dicht en komt de lucht via een andere kant indirect het luchtfilterhuis binnen.
Traject tussen luchtfilter en motor zou ik niet zomaar aanpassen. Het gaat meer om het stukje van buitenlucht tot luchtfilter. Dat zit meestal een bottleneck. Doel van dat bottleneck = geluid dempen.
Geluid dempen bij een Type R :roll: ?
Dan wil ik al de matten om geluid te dempen weer in mijn bak :wink:
De steentjes die irritant zit te tikken in de wielkasten mogen ook gedempt worden
Maarre, goeie uitleg heren :thumbs: ( op die ene na :-? )
martijn wrote:Klopt Urvin en ik hebben een gelijke Intake van AEM. Ik heb een Before and After run gedaan bij rica.
Ik ging van 195.6 naar 209.5 met enkel een AEM en "kleppenstellen"
Verder voor mijn keus heb ik veel gevonden op het franse forum. Hierbij kwamen ze tot de conclusie dat de AEM een van de beste was voor een CTR. Conclusie ik ben zeer tevreden over de AEM qua vermogen en herrie
Martijn
Is jullie filter van AEM van het nieuwe type (dry type) of is dit nog de oude met olie ?
Ik overweeg overigens op mijn EP3 de bestaande aanzuigbuis een Apexi dual funnel filter te monteren. Deze heeft in diverse tests bewezen de meeste lucht door te laten en het minste vuil. Met een CAI met dit filter, een aangepaste uitlaatlijn en Spoon computer zat mijn vorige EE9 al op bijna 30pk winst.
Tis iid pittig voor een paar buizen vind ik :evil:
Misschien wordt het een Injen, maar eerst kijken hoe zij het doet zonder resonatiekamer...
Had het ook gedaan bij de VTI en hij klonkt als een Sub :shock: Zachte ploffende geluid als een boxermotor..Was leuk om te horen,maar geluid verdween als sneeuw voor de zon bij hoge toeren. Heb nu een simpel SMIT erop zitten en geluid is :worshippy:
hey ik heb gister een aem v2 op mijn itr geplaatst met een k&n filter.
de originele zat er niet bij dus had ik een k&n besteld
ik kan alleen maar zeggen, geweldig heel mooi donker maar toch stil geluid tot de vtec dan. haha dan breekt er echt de hel los heerlijk geluid.
alleen daarvoor zou ik al een colt air nemen merk ook dat ie iets vlotter oppakt en in het vtec gebied gaat ie gewoon lekkerder door.
en het geluid dat dan losbreekt helpt daar ook lekker bij. ze zijn duur maar vindt ik toch echt de moeite waard