Mugen Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
CWATR

Post by CWATR »

Ik denk dat Honda NL hier niet blij mee zou zijn.....een groupbuy van een niet in NL geleverd model.

Stel dat er echt serieus interesse zou zijn voor zo'n type CTR (doe maar een CW ATR) en het gaat om 10 (?) stuks totaal...hmmm.....misschien wil Honda NL dan wel iets regelen. Altijd beter dan totaal gepasseerd te worden neem ik aan.

Bovendien denk ik dat de RDW voor BPM minimaal de prijs van de nieuwe CTR (zoals inmiddels WEL leverbaar in NL) zal handhaven?

:roll:
mr. X

Post by mr. X »

Ik zou het ook via Honda Nederland proberen te spelen. En zelfs nog wat groters aanpassen en advertenties plaatsen om het onder de mensen te brengen dat zoiets gaat gebeuren.
Wat extra goede publiciteit voor Honda zou op dit moment zeker niet weg zijn! En deze auto's blijven ook wat jaren rond rijden en word het interessant voor de mensen die het niet nieuw kunnen kopen.

Ik zou hier eens goed over denken. Zie alleen maar voordelen, zowel voor Honda als voor de mensen hier.
Martin.O

Post by Martin.O »

ik zou hem gewoon kopen
HondArd

Post by HondArd »

De markt voor middenklasse sedans is helemaal niet zo slecht als wat ons wordt voorgehouden. Kijk anders maar eens naar de verkoopcijfers over 2006, en dan het verschil tussen de VW Golf en Jetta.

6 Volkswagen Golf 9.568
..
56 Volkswagen Jetta 3.161

En persoonlijk geef ik geen r**t om wat Honda NL denkt. Hoe goed ze misschien ook willen proberen, ze krijgen mij toch niet in de FN2 omdat ik nou eenmaal de twee extra portieren van de FD2 prefereer (het extra vermogen is een leuke bijkomstigheid 8) ) De consument wordt tegenwoordig steeds kritischer en importeert zijn spullen desnoods zelf vanuit het buitenland als het enkel daar en/of goedkoper te krijgen is. We leven niet meer in de 80's-90's toen bedrijven ons nog met het smoesje "het wordt hier toch niet geleverd" iets anders konden aansmeren. Hoe verklaar je anders het succes van de vele group-buys hiero?
Dimer

Post by Dimer »

en de steeds meer in het wild voorkomende Skylines en Sylvia's...
vtecmoon

Post by vtecmoon »

idd... we hebben niet genoeg jdm op de hollandse snelwegen....lol
HondArd

Post by HondArd »

Dimer wrote:en de steeds meer in het wild voorkomende Skylines en Sylvia's...

Van de Skyline kan ik me dat wel enigzins voorstellen, die is door technische beperkingen niet linksgestuurd te maken. Maar aan de andere kant: Daihatsu heeft de Copen, toen hij enkel rechtsgestuurd was, toch ook naar Nederland gehaald? En wat te denken van de Suzuki Cappuccino?
S.J.

Post by S.J. »

Meeste silvia's zijn niet geimporteerd.
Mja ik zou hier graag wat EK9's zien ofzo die vind ik zo vet.
Voodoo

Post by Voodoo »

S.J. wrote:

Meeste S14 en S15 Silvia's zijn geimporteerd SJ :roll:
CWATR

Post by CWATR »

Laat me niet al te hard lachen.....een groupbuy voor een auto die in totaal
~35k gaat kosten gaan we toch niet vergelijken met een groupbuy voor een CAI, he?

Let maar eens op hoe verassend weinig er hun handtekening zullen zetten op het moment dat het er op aan komt..... :roll:

Ook zitten er enkele erg vervelende nadelen aan als je dit buiten Honda NL om doet. Denk bijvoorbeeld eens aan garantie? :shock: Stel dat net bij jouw auto de motor in de soep loopt? ( Ik weet 't, het is een Honda vandaar nadrukkelijk: STEL)

Ik denk dat als je serieus overweegt om zo'n auto aan te schaffen, je d'r goed aan doet om eerst eens met de importeur te gaan praten....kijken wat zij eventueel voor je kunnen doen!?
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Helemaal mee eens....CWATR!
HondArd

Post by HondArd »

Ik denk dat het met garantie en dergelijke geen probleem hoeft te zijn, mits je het niet op eigen houtje gaat doen. Er zijn genoeg "grijze" importeurs die her en der hun kanalen wel zullen hebben of het desnoods zelf afhandelen. Litchfield Imports zal vast meer met dat bijltje gehakt hebben, het zal hooguit iets langer duren voor alles afgehandeld is mocht het zover komen. Maar aan de andere kant: als er een stuk of 10 serieuze gegadigden zijn hiero zal een babbeltje met Honda NL vast wonderen kunnen doen. Dreigen met overstappen naar een ander merk, en eens kijken wat er gebeurt :twisted:
mr. X

Post by mr. X »

Niets, 10 liefhebbers zullen ze minder snel 'pleasen' dan nieuwe klanten proberen te trekken van een ander merk, puur doordat jij wel met Honda blijft rijden omdat jij weet dat de auto's dik in orde zijn.

Maar misschien dat ze wel te overtuigen zijn. Niet geschoten is altijd mis..
LCR

Post by LCR »

Gaan we dreigen :lol: ?
Ik weet zeker dat de verantwoordelijke van Honda NL dat niet eens ziet zitten. Kan dat hem wat schelen als er 10 overstappen? It's just A JOB...
slydawg

Post by slydawg »

LCR wrote:Gaan we dreigen :lol: ?
Ik weet zeker dat de verantwoordelijke van Honda NL dat niet eens ziet zitten. Kan dat hem wat schelen als er 10 overstappen? It's just A JOB...

Exactly! De type-R rijder is misschien een die hard maar degene achter dat bureau bij Honda kijkt alleen naar de bigger picture, helaas...
Dimer

Post by Dimer »

De mensen bij Honda NL hebben geen Honda hart, helaas... Het zal ze echt niets boeien als tien mensen overstappen naar een ander merk. Ze geven ook helemaal niets om de NSX rijders in Nederland en dat zijn er een stuk of twintig. Toch is/was de NSX het paradepaardje van Honda.

Bij Honda Zwitserland hebben ze het hart op de goede plaats. Ze hebben een eigen race team met een ITR en NSX en volgens mij leveren ze zelfs Mugen!

Helaas geldt ook bij Honda NL, doe maar normaal, doe je al gek genoek...

Verwacht dus niet teveel van onze vrienden uit Schiphol-Rijk...
S.J.

Post by S.J. »

Voodoo wrote:
S.J. wrote:

Meeste S14 en S15 Silvia's zijn geimporteerd SJ :roll:

S14's ook? uit duitsland en Belgie en andere delen van europa dan
s15 weet wel want daar is er maar 1 van in Nederland. Maar de meeste s14's die ik zie zijn gewoon links gestuurd en ik heb het nu over import uit Azie
Dimer wrote:
Bij Honda Zwitserland hebben ze het hart op de goede plaats. Ze hebben een eigen race team met een ITR en NSX en volgens mij leveren ze zelfs Mugen!

Ja echt he. Toen ik in zwitserland was heb ik in 1dag meer R's gezien dan ik hier in het wild in een maand zie. Dan merk je het meteen al ook nog iemand gesproken die een ACR had een S2k en een NSX.
HondArd

Post by HondArd »

Blijf ik het toch raar vinden dat als het op motoren aankomt ze wél voor ieder wat wils hebben. Zowel voor de all-round motor liefhebber als ook voor de die-hard. Maar aan de andere kant is het erg zonde dat ze als die moeite doen om de FD2 te ontwikkelen, en daar via de officële kanalen maar een beperkte groep (potentiële) liefhebbers van laten genieten. En daarnaast: hoeveel FR-V's worden er wel niet in Nederland verkocht per jaar? Ook niet veel denk ik zo (valt nog mee, maar loopt al sterk af), om over de Legend (duidelijk in de marge) maar te zwijgen. S2000 is al jaren redelijk stabiel laag. Overigens zit Honda sinds 2003 weer redelijk in de lift
Dimer

Post by Dimer »

Volgens mij wordt die nieuwe civic wel goed verkocht, ik zie er toch gemiddeld een stuk of vijf per dag.
HondArd

Post by HondArd »

Locked