Ik wil nieuwe velgen aanschaffen voor mij ATR. Maar weet niet of de ET waarde wel toelaat. Mijn ATR is verlaagd 30MM. De ET waarde van de nieuwe velgen is ET 42, standaard is het ET 55. Raken zij de spatborden of de wielkast??
Weet iemand of het kan?????????
Ze zullen zeker ver uitsteken, zou niet weten of het tegen je wielkast of je spatbord aankomt. Misschien dat Peter je hierover wat kan vertellen, hij had namelijk zijn 18inch velgen uit laten draaien. Weet alleen niet wat voor een maat hij precies had.
Ik heb velgen met ET42 om mijn Accord 1.8i LS, normaal zal dit toch wel hetzelfde effect geven als op de ATR. Bij mij komen ze net gelijk met de wielkassen, maar ze raken niets en hij is ook verlaagd (wel nog niet zoveel, staat op keuringshoogte voor in België). Van band heb ik er 215/35/18 op liggen. Nog geen problemen mee ondervonden.
Mijn Prelude heeft ook standaard ET55, ik rij nu met ET43 en het past bij mij juist nu beter in het totaalplaatje. Ben ongeveer 6,5cm verlaagd en nergens last van. Maar goed, dat is weer geen Accord
De ATR ophanging is gebouwd voor ET55 velgen. Volgens mij is de ATR ophanging weer anders dan de rest van de accord familie, dus daar mee vergelijken zal weinig nut hebben, lijkt me...
Zoek dus velgen met hoge ET waarde. En afdraaien lijkt me eigenlijk het laatste wat je moet doen...
Tot nu toe nog niet echt lopen smijten met de lude, maar zo ver ik t nu merk is wegligging bij mij juist verbeterd. (komt ook wel grotendeels door goeie banden die er voorheen niet opzaten).
BZRKbb2 wrote:Tot nu toe nog niet echt lopen smijten met de lude, maar zo ver ik t nu merk is wegligging bij mij juist verbeterd. (komt ook wel grotendeels door goeie banden die er voorheen niet opzaten).