Men nieuwe velgen 17X 7.5 ET +35
We hebben de velg gemonteerd met band 205/40/17
De velg komt ne dikken cm buiten de wielkas...In hoeverre is dit schadelijk voor de auto?Andere neveneffecten?
Of valt het nog mee?
Het gaat over Integra Type R dus
Op een R zeker niet aan te raden (andere auto ook niet overigens). Te hoge ET waarde geeft extra slijtage aan wiellagers en verslechtert de wegligging behoorlijk (zeker in dit geval van een ET waarde die VEEL te laag is), spoorgevoelig.
@LLST@RR wrote:Bestaat er dan geen mogelijkheid om iets te regelen aan den ITR zodat de wegligging toch beter word?En dat de wiellagers minder vlug verslijten?????
Nee, waarom zou je rommelen aan de rest alleen om de velgen erin te passen. Den ben je toch echt niet goed bezig.
Nee, bredere band betekend een minder grote oppervlakte druk per cm3
Zelfde als jij plat op de grond ligt, dan zal ik je veel makkelijker over de grond kunnen trekken dan wanneer jij op je 2 voeten staat en ik moet je proberen te verduwen.
Simpel gezegd in dit geval is de kracht de massa van de auto, het oppervlak het raakvlak van de band met het asvalt en de druk de wrijvingskracht. Er moet dus een optimum gevonden worden, dus bredere banden is niet per definitie meer kracht.
Echte schade zul je niet na een maand al merken nee.
Maar veel belangrijker is het weggedrag van de auto. Een ITR staat bekend om zijn erg goede wegligging en dan ga jij er velgen op zetten die dat een behoorlijk stuk teniet doen, beetje zonde vind je niet.
En ik begrijp echt dat je het zonde vind om ze te verkopen maar er is echt GEEN andere goede oplossing om de velgen er toch onder te zetten zonder problemen. Laat het een les wezen om de volgende keer iets meer informatie in te winnen voordat je iets koopt.
roblom wrote:Echte schade zul je niet na een maand al merken nee. Maar veel belangrijker is het weggedrag van de auto. Een ITR staat bekend om zijn erg goede wegligging en dan ga jij er velgen op zetten die dat een behoorlijk stuk teniet doen, beetje zonde vind je niet.
En ik begrijp echt dat je het zonde vind om ze te verkopen maar er is echt GEEN andere goede oplossing om de velgen er toch onder te zetten zonder problemen. Laat het een les wezen om de volgende keer iets meer informatie in te winnen voordat je iets koopt.
Slechte wegligging is wegligging die minder goed is als een standaard ITR
En degene die zeggen dat het wel meevalt rijden zelf waarschijnlijk in een VW.
Officieel mogen je wielen ook niet uitsteken buiten de wielkasten voor de APK....
haha nice. me vriendin heeft deze velgen onder haar eg maar dan int goud. zal is vragen of ze toch maar deze wil kopen. Is wel cool opzich. maar blijf ze int rood toch iets mooier vinden uiteindelijk