Gumball3000 start
1 - 7 juli is er ook een echte www.cannonballruneurope.co.uk
http://jalopnik.com/cars/gumball-300...ity-257447.php
En dan nog wegvluchten dat vind ik erg zwak. Maar het was al een roekeloos team toen ze bij waterlooplein in de file stonden gingen ze volgas fietspad over. Waarschijnlijk zo een geval van hard rijden op een verkeerd moment.
En dan nog wegvluchten dat vind ik erg zwak. Maar het was al een roekeloos team toen ze bij waterlooplein in de file stonden gingen ze volgas fietspad over. Waarschijnlijk zo een geval van hard rijden op een verkeerd moment.
Zonde...
Een reactie op het Gumball 3000 blog
Waar ik het helemaal mee eens ben.
Je praat alsof je er ervaring mee hebt, maar de politie doet ook niets aan het gedrag van opstandige (buitenlandse) jongeren in Nederland.. Die denken dat ze alles zijn en alles kunnen maken. Ooit gehoord op weg misbruikers hoe arrogant die buitenlanders overkomen?
Ooit gehoord dat (oudere) mensen niet de straat op durven omdat ze bang zijn. Dat zijn echt geen rijke mensen.
Dat er zoiets voorvalt had gewoon niet mogen gebeuren, je verwacht dat mensen die hier aan deelnemen weten waar de grens is. Neem Herr Roy. Hoe lang rijdt hij al mee? Is overal als eerste ter plekke en heeft zoiets nog nooit meegemaakt
Dus nou niet door een (dan wel heel erg tragisch) ongeval iedereen zo over een kam scheren, vind ik niet kunnen.
Een reactie op het Gumball 3000 blog
Thats really sad news. I have followed the Gumball3000 from 1999. It is advertised as a rally and not a race but everybody knows with all these exotic cars and extravegant characters there is definatly going to be some fast driving. Im fine with that because in the earlier years most competitors were good experienced drivers and took part for the right reasons. Take Alex Roy for example, I have watched his driving over a few rallies and yet while he drives fast, he also drives safely which of course is the most important thing.
This terrible incident that occured today has been reported as a hit and run but as yet I dont think anything official has been released about exactly what happened.
If this was a hit and run then I think we can safely say that Gumball3000 and Mr Cooper in particular will be in for some serious critisism. There will also have to be some big changes to the rules.
If you ask me, for the past couple of years this event has become very celebrity orientated. The trouble is that most of these guys cant drive, have no real respect for the meaning of the event and complain about the distances involved. Sadly, with all these people entering the rally for the wrong reasons (media exposure etc) something like this was probably bound to happen.
Max needs to tighten the rules big time if he wants to continue running this event in the future. I hope he does.
Waar ik het helemaal mee eens ben.
autodre wrote:Tsss, zat eraan te komen. rijke lui die denken dat ze alles zijn...Van mij mogen ze die gast die het 'gedaan heeft' de rest van zijn leven lekker opsluiten voor doodslag...
Je praat alsof je er ervaring mee hebt, maar de politie doet ook niets aan het gedrag van opstandige (buitenlandse) jongeren in Nederland.. Die denken dat ze alles zijn en alles kunnen maken. Ooit gehoord op weg misbruikers hoe arrogant die buitenlanders overkomen?
Ooit gehoord dat (oudere) mensen niet de straat op durven omdat ze bang zijn. Dat zijn echt geen rijke mensen.
Dat er zoiets voorvalt had gewoon niet mogen gebeuren, je verwacht dat mensen die hier aan deelnemen weten waar de grens is. Neem Herr Roy. Hoe lang rijdt hij al mee? Is overal als eerste ter plekke en heeft zoiets nog nooit meegemaakt
Dus nou niet door een (dan wel heel erg tragisch) ongeval iedereen zo over een kam scheren, vind ik niet kunnen.
Beekie wrote:Je kunt met zo'n rally erop wachten dat er doden vallen, met de snelheden die die gasten rijden is het gewoon dansen met de duivel.
De auto's zijn erop gemaakt, en in de handen van ervaren rijders, zou zoiets niet mogen gebeuren.
Het probleem is dat de rijders, niet allemaal even ervaren zijn
mr. X wrote:Je praat alsof je er ervaring mee hebt, maar de politie doet ook niets aan het gedrag van opstandige (buitenlandse) jongeren in Nederland.. Die denken dat ze alles zijn en alles kunnen maken. Ooit gehoord op weg misbruikers hoe arrogant die buitenlanders overkomen?
lol, dat is een heel ander probleem. We hebben het nu over Gumball toch? Nogmaals, ik vind het absurd dat het mag/kan. Ik hoop dat ze die gast aan de hoogste boom ophangen...'t zal je pa/opa wezen. Met dat soort rijgedrag kan je erop WACHTEN...
mr. X wrote:Beekie wrote:Je kunt met zo'n rally erop wachten dat er doden vallen, met de snelheden die die gasten rijden is het gewoon dansen met de duivel.
De auto's zijn erop gemaakt, en in de handen van ervaren rijders, zou zoiets niet mogen gebeuren.
De auto's zijn er voor gemaakt ja. De rij 'omgeving' niet DUH
mr. X wrote:Beekie wrote:Je kunt met zo'n rally erop wachten dat er doden vallen, met de snelheden die die gasten rijden is het gewoon dansen met de duivel.
Daaraan toegevoegd dat die minder ervaren rijders dus helemaal geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Nee dit gaat er bij mij gewoon niet in.
mr. X wrote:Zonde...autodre wrote:Tsss, zat eraan te komen. rijke lui die denken dat ze alles zijn...Van mij mogen ze die gast die het 'gedaan heeft' de rest van zijn leven lekker opsluiten voor doodslag...
Welleens gezien hoe die rijke leui zich gedragen in hun Jaguars, Dure volvo's BMW's en Mercedessen die denken echt dat ze boven de wet staan en als ze dan een bekeuring krijgen of de radar detectie apparatuur verwijdert moet worden zijn ze al helemaal geflipt.