Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?
Ik vond de inslag van VTEC in een EE8 toch feller/harder dan in een ITR/ATR/CTR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sinister wrote:Van hoeveel rpm slaagt die dan in, is trouwens een 160 pk motor dus waarom zou die sneller inslagen. Is het vtec dip dan groter op zo een motor ofzo?
EE8 is 150 pk (b16a1) en geen 160 pk (b16a2). Ik zei ook niet sneller, ik zei harder/feller. Een EE8 maakte destijds meer indruk op me dan de ITR. Maar dat kan ook komen omdat de EE8 mijn eerste VTEC was en bij de ITR was ik er al aan gewend.
Sowieso viel de ITR mij tegen qua snelheid bij mijn proefrit. Het snelheidsgevoel in de EE8 vond ik groter al is de ITR een 10x betere wagen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ben ik met je eens Sander, in de EE9 vond ik hem ook harder inslaan dan in de ATR. Denk niet dat het komt doordat je het niet gewend bent. Tis de oer VTEC, rauw en ongenuanceerd. daarbij komt nog dat een EE8 en EE9 kleine bakkies zijn zonder isolatie/luxe zoals een ITR, ATR en CTR dat hebben.
Ik meen trouwens dat bij een B16A1 de VTEC bij 5200 toeren insloeg?
Ik meen trouwens dat bij een B16A1 de VTEC bij 5200 toeren insloeg?
Nana korobi ya oki
Isolatie is bij een ITR juist tot een minimum beperkt, bij de CTR/ATR heb je gelijk. Met de rest van je verhaal ben ik het ook eens.
Ik denk nog steeds met warme gevoelens terug aan mijn Rexje. Jammer dat hij schijnbaar ergens op de schroothoop staat.
Ik denk nog steeds met warme gevoelens terug aan mijn Rexje. Jammer dat hij schijnbaar ergens op de schroothoop staat.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Die bitumen platen heb jij er toch zeker wel uit gehaald Ken? Lekker bikken en steken...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dus wel... kilo's per stuk is overdreven maar alle platen eruit scheelt wel degelijk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007