Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vond de inslag van VTEC in een EE8 toch feller/harder dan in een ITR/ATR/CTR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Van hoeveel rpm slaagt die dan in, is trouwens een 160 pk motor dus waarom zou die sneller inslagen. Is het vtec dip dan groter op zo een motor ofzo?
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

op een itr staat hij op 5500 rpm.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

5400~5500 rpm bij een B16 motor , 5700~5800 rpm bij de ITR
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ik wil alleen even zeggen:
Koude start hoge toeren= gelijk aan 700km rijden
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

wilco wrote:5400~5500 rpm bij een B16 motor , 5700~5800 rpm bij de ITR

Op mijn 'stock' ITR is het volgens mijn Apexi
HI-LO -> 5500
LO-HI -> 5600
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Sinister wrote:Van hoeveel rpm slaagt die dan in, is trouwens een 160 pk motor dus waarom zou die sneller inslagen. Is het vtec dip dan groter op zo een motor ofzo?


EE8 is 150 pk (b16a1) en geen 160 pk (b16a2). Ik zei ook niet sneller, ik zei harder/feller. Een EE8 maakte destijds meer indruk op me dan de ITR. Maar dat kan ook komen omdat de EE8 mijn eerste VTEC was en bij de ITR was ik er al aan gewend.

Sowieso viel de ITR mij tegen qua snelheid bij mijn proefrit. Het snelheidsgevoel in de EE8 vond ik groter al is de ITR een 10x betere wagen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ben ik met je eens Sander, in de EE9 vond ik hem ook harder inslaan dan in de ATR. Denk niet dat het komt doordat je het niet gewend bent. Tis de oer VTEC, rauw en ongenuanceerd. daarbij komt nog dat een EE8 en EE9 kleine bakkies zijn zonder isolatie/luxe zoals een ITR, ATR en CTR dat hebben.

Ik meen trouwens dat bij een B16A1 de VTEC bij 5200 toeren insloeg?
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Isolatie is bij een ITR juist tot een minimum beperkt, bij de CTR/ATR heb je gelijk. Met de rest van je verhaal ben ik het ook eens. :D

Ik denk nog steeds met warme gevoelens terug aan mijn Rexje. Jammer dat hij schijnbaar ergens op de schroothoop staat.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:Sowieso viel de ITR mij tegen qua snelheid bij mijn proefrit. Het snelheidsgevoel in de EE8 vond ik groter al is de ITR een 10x betere wagen.

In een Rex zit je ook een heel stuk lager, een lage positie helpt ook in de snelheidsbeleving.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Van isolatie is weinig te merken in de CTR mk1, de mk2 heeft isolatie gekregen bv in de wielkasten achter.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Mijn Integra maakte veel herrie vergelijking met mijn CTR. Idereen die in mijn Integra zat zei, Joh wat maakt die auto veel kabaal ik zei zo van wacht even ik laat je de Vtec horen. Toen hadden ze zoeits van oke oke genoeg. :-)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Isolatie is bij een ITR juist tot een minimum beperkt,

Jammer genoeg hebben ze die 5 teermatten achter laten zitten. Onder de achterbank en in de kofferbak.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Die bitumen platen heb jij er toch zeker wel uit gehaald Ken? Lekker bikken en steken...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Die bitumen platen heb jij er toch zeker wel uit gehaald Ken? Lekker bikken en steken...

Yes, was een hele gedoe... Een USDM/JDM ITR heeft die dingen niet, dat vind ik raar.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Hoeveel gewicht win je dan met die teermatten te verwijderen?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik wou zeggen, Dat zijn toch geen platen van kilo's per stuk?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dus wel... kilo's per stuk is overdreven maar alle platen eruit scheelt wel degelijk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Alles bij elkaar schat ik iets van 5 tot 10 kilo. Die dingen hebben een hoge dichtheid.
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

denk dat dat wat veel is
We hebben het pas uit een EE9 gebikt en daar kwam niet meer dan 5.6 kg uit (voor en achterin de auto)
Locked