Hoe kunt u zich inschrijven:
Door het bijgaand inschrijfformulier in te vullen en te:
• Mailen naar: [email="info@de-vijverberg-trofee.nl"]info@de-vijverberg-trofee.nl[/email]
• Te faxen naar: Vijverberg Trofee, fax no. 050 406 21 97
Omdat er met auto’s met verschillende snelheden op een circuit gereden en niet geracet wordt, gelden er strenge regels ten aanzien van de veiligheid op de baan en in de pitstraat! Het spreekt dan ook voor zich, dat elke deelnemer zich op de hoogte moet stellen van deze regels! (zie Verplichte Briefing)
Veiligheid op de baan:
Tijdens het rijden (niet racen!!) op de baan, bent u verplicht om alle instructies van de baanofficials te allen tijde op te volgen!!
Wij wensen u een prettige en veilige Vijverberg Trofee!
GELE VLAG
Waarschuwing voor gevaar in het volgende baanvak. De baan kan gedeeltelijk versperd zijn door b.v. een gespinde auto of iets anders waarop u bedacht moet zijn. Bij een gelevlagsituatie is 'inhalen absoluut verboden'. Pas uw snelheid onmiddellijk aan, deze moet naar beneden. U mag pas weer gas geven en inhalen nadat u een groene vlag is getoond.
RODE VLAG
De training of race is stilgelegd. U moet direct snelheid minderen (plm. 60 kmh) en mag absoluut niet meer inhalen. Wees op alles voorbereid zodat u te allen tijde kunt stoppen. Rij langzaam door tot u in de pitstraat of elders op de baan (op aangeven van de baanmarshalls) wordt opgevangen en wacht dan verdere instructies af.
BLAUWE VLAG
Er zit een snellere deelnemer vlak achter u en gaat u passeren. Maak ruimte en zorg dat een veilige ongehinderde inhaalactie mogelijk is.
ROOD/GEEL GESTREEPTE VLAG
Olie of andere gladdigheid op de baan, waardoor gevaar kan ontstaan. Wees bedacht op onverwachte situaties!
WITTE VLAG
Er is een dienst auto of erg langzame deelnemer in het volgende baanvak. Inhalen is echter wel toegestaan, wees hierop bedacht!
ZWARTE VLAG
U wordt door de wedstrijdleiding uit de training of race gehaald om een of andere reden. Maak uw ronde op aangepaste snelheid af en meldt u zich via de pitstraat bij de wedstrijdleiding. U krijgt daar te horen wat er precies aan de hand is. De zwarte vlag wordt bijna altijd gegeven in combinatie met een bord waarop het wedstrijdnummer van de betreffende deelnemer staat.
GROENE VLAG
Wordt gegeven als teken dat een eerdere waarschuwing (b.v. gele vlag) niet meer van kracht is. De baan is weer 'veilig' en u mag weer gas geven.
ZWART -WIT GEBLOKTE VLAG
Finishvlag. De race, training of demonstratie is afgelopen. Snelheid minderen, haal niet meer in en rij langzaam (plm. 60 kmh) verder tot u opgevangen wordt op het punt waar u de baan af geleid wordt. Dit zal op zandvoort gebeuren onder aan de Hugenholzbocht, bij baanpost 6.
Onder baanvak wordt verstaan dat gedeelte van de baan dat begint bij de ene (bemande) baanpost en eindigt bij de volgende (bemande) baanpost.
INHALEN
Aangezien het geen race is, wordt van de 'inhaler' verwacht dat deze zijn inhaalactie op een veilige manier zal uitvoeren en dat hij/zij, indien nodig wacht met inhalen, tot er zich een veiliger moment voordoet. Bij sommige trainingen mag er in sommige sessies in de bochten niet ingehaald worden! Dit wordt u uiteraard van te voren medegedeeld. (via inschrijving of verpl. briefing)
BAAN OPRIJDEN
Nadat u een teken is gegeven dat u de baan mag oprijden, blijft u tot in deTarzanbocht/Nationalebocht uiterst rechts rijden. Pas als u met gepaste snelheid de tarzanbocht ( nog steeds uiterst rechts) instuurt en u ziet dat er zich geen andere deelnemers op snelheid op de ideale lijn bevinden, kunt u gas geven.
BAAN AF RIJDEN
Wilt u de pitstraat weer in, dan dient u vroegtijdig (vanaf de Mitsubishibocht/Ramshoek) uw snelheid aan te passen en uiterst rechts te gaan rijden. Hiermee weten andere deelnemers dat u van plan bent om de pitstraat in te rijden. Het is niet toegestaan om over de gele streep te rijden en zo de pits op te zoeken.
Zorg dat uw banden goed op spanning zijn, liefst plm. 0,2 atm extra. Contoleer u olie, zorg dat de peilstok max. aangeeft en laat geen losse dingen liggen in uw auto op stoelen en hoedenplank.
Het raam aan de bestuurderskant dient gesloten te zijn, tenzij u een FIA goedgekeurd netje (op de juiste manier) hebt bevestigd! Rijdt u met een passagier, dan dient het raam aan de passagierskant ook gesloten te
Was erg vet. Heerlijk om de R te zien en te voelen in ze natuurlijke element. Bedankt iedereen dat ik mee kon rijden en het voelt best vet om op de motor naar het station gebracht te worden.
Was idd een super gezellige dag!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en uiteraard ook Frans voor de organisatie van het hele gebeuren.
Ook iedereen bedankt voor met mogen meerijden en Martin O. ook jij bedankt voor het live mogen mee maken van de ultimate DC2 battle!!!
Frank, frans, bedankt dat ik mee mocht! Tering... wat kunnen jullie rijden zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En Frans, bedankt voor het regelen. De BBQ was weer helemaal top (3 borden op) hahahahahah
De rest, bedankt voor de warme ontvangst en openheid!
Frans Toppie geregeld...
Michael bedankt voor de hele dag met die camera om je nek in de zon te lopen.
@ de Rest bedankt voor alle tips... Beetje bij beetje leer ik rijden...
Volgens andere rijders met meer ervaring, reed ik aan het eind van de dag al stukken beter dan 's ochtends.
@ Dimer, no problem man... jammer dat we na de opwarmronde meteen rustig aan moesten doen... en dat we met silencer moesten rijden...
Leek wel of ik continu door mijn handrem moest rijden... Zoveel vermogen leek je kwijt te zijn...
@ Miguel, wanneer komt het beeldmateriaal beschikbaar?
Sta ik nou wel of niet op de camera?
Anders krijg je weer hetzelfde als bij Zolder... toen Kar-Ming filmde maar de batterij leeg was...
Eerst vele dank aan Frans voor het regelen van een fantastische dag en vele dank voor het mogen meerijden met de ATR op het circuit. Was overigens wel nodig voordat ik met Martin mocht meerijden.
Ook vele malen dank aan Martin voor deze 'experience'. Heb er veel van opgestoken (of juist niet) en heb slecht geslapen omdat het meerijden erg tot denken heeft gezet. De ITR's van Frank en Martin zijn echt circuit monsters.
Mega leuke dag. Frans bedankt voor de wederom voortreffelijk geregelde dag, Martin bedankt voor de taxi rit over het circuit :-P en ooit haal ik je nog wel eens in in mn eigen ITR. En de rest natuurlijk bedankt voor de gezelligheid en de leerzame ervaring.