hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Ben je van plan te gaan "blazen" met de B16B?!

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

genesis wrote:Ben je van plan te gaan "blazen" met de B16B?!

Genesis


Neej.... heiligschennis.

Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.

Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.

Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.

Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b


Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.

Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!

Genesis.

P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

genesis wrote:
hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.

Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.

Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b


Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.

Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!

Genesis.

P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.


Rob,

we gaan zeker weer vergelijken al de b16b goed werkend in de coupe hangt..

De b16b word door velen (incl mijzelf) gezien als HET uberblok gemaakt door honda.
De b18spec R is een geliefd blok maar heeft een slechtere geometrie en hogere zuigersnelheden.
Daarbij komt dat het blok zeldzaam is en dus zonde als het klapt.

Kwa compressie is het niet zo moeilijk om het blok te boosten... maar door de lichtere internals (dunnere klepstelen en drijfstangen) is de veiligheids marge zodanig klein dat een kleine fout mij me blok kost.

Kortom... ik durf het niet aan :-)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Ikke ook niet blij zijn met Apex :lol:
Ik had ooit Apex veren icm Koni demper...komt dicht in de buurt van stuiteren :cry: . Koni laten zitten icm de OEM veren, tis beter geworden 8)

Super die B16 pics! :thumbs:
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

LCR wrote:Ikke ook niet blij zijn met Apex :lol:
Ik had ooit Apex veren icm Koni demper...komt dicht in de buurt van stuiteren :cry: . Koni laten zitten icm de OEM veren, tis beter geworden 8)

Super die B16 pics! :thumbs:


Ik heb voorheen ook van die zelf verlagende APEX verlagingsveren gehad... toen overgestapt op de race set van hun.... zou top of the line zijn....

ik vind het niet vreemd dat het bedrijf gestaakt is met deze sets....
Blowie
Posts: 26
Joined: Wed Apr 25, 2007 2:22 pm

Post by Blowie »

hardcorehonda wrote:
genesis wrote:
hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.

Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.

Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b


Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.

Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!

Genesis.

P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.


Rob,

we gaan zeker weer vergelijken al de b16b goed werkend in de coupe hangt..

De b16b word door velen (incl mijzelf) gezien als HET uberblok gemaakt door honda.
De b18spec R is een geliefd blok maar heeft een slechtere geometrie en hogere zuigersnelheden.
Daarbij komt dat het blok zeldzaam is en dus zonde als het klapt.

Kwa compressie is het niet zo moeilijk om het blok te boosten... maar door de lichtere internals (dunnere klepstelen en drijfstangen) is de veiligheids marge zodanig klein dat een kleine fout mij me blok kost.

Kortom... ik durf het niet aan :-)


leuk ! hoeveel PK verwacht je uit die B16B te halen ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

durf ik niet te zeggen....

Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.

Frank doet het computerwerk (hondata s300)

Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Al vast veel succes met het te behalen resultaat en dat je dan maar veel probleemloze km's mag rijden zonder olie verbruik. Enne gaan we dan een keertje mee naar de Nordschleife in Duitsland? :wink:

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

genesis wrote:Al vast veel succes met het te behalen resultaat en dat je dan maar veel probleemloze km's mag rijden zonder olie verbruik. Enne gaan we dan een keertje mee naar de Nordschleife in Duitsland? :wink:

Genesis


dank je rob,

ennuhhhh jij geeft ook niet snel op heh? met dat ring gedoe :-)
wie weet... ik beloof je niks, je weet hoe ik erover denk..:-)

hehehehe komt wel goed
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Je kan ook in de auto van een ander meerijden over de ring, je hoeft niet met je eigen auto de ring op. Je zou voor een heel snel rondje met Gaskleppie kunnen meerijden en voor een minder snel rondje met mij.

Jij dacht zeker dat ik je probeerde te porren de ring op te gaan in je eigen auto, ik weet toch hoe je over circuitrijden denkt met je eigen auto. :wink:

Genesis
Blowie
Posts: 26
Joined: Wed Apr 25, 2007 2:22 pm

Post by Blowie »

hardcorehonda wrote:durf ik niet te zeggen....

Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.

Frank doet het computerwerk (hondata s300)

Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)


de B16B blok had toch al standaard 180 / 185 PK ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Blowie wrote:
hardcorehonda wrote:durf ik niet te zeggen....

Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.

Frank doet het computerwerk (hondata s300)

Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)


de B16B blok had toch al standaard 180 / 185 PK ?


jah in japan 185pk stock...
helaas wonen we niet in japan... dus niet dezelfde octaangehaltes en ik rij ook niet met de japanse computer/programma.
Zoals ik al zei... mijn uitlaat collector is ook kleiner dan de japanse versie.

Een b16b is haalbaar naar de 200PK te brengen, maar ik weet nog niet of dit gaat gebeuren met de modificaties zoals deze nu op mijn auto zitten.

We zullen zien... het is koffiedik kijken.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Uit welke auto komt die B16b? call me stupid maar heb ff geen idee....
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

RedSun wrote:Uit welke auto komt die B16b? call me stupid maar heb ff geen idee....


Uit de Ek9.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Mooie spulletjes hoor Ant.
Zo te zien heb je niet stilgezeten de afgelopen tijd.

Groeten,

Tommy
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

slydawg wrote:
RedSun wrote:Uit welke auto komt die B16b? call me stupid maar heb ff geen idee....


Uit de Ek9.


ah ok, thx. nooit in europa geleverd dus.
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

RedSun wrote:Uit welke auto komt die B16b? call me stupid maar heb ff geen idee....


you stupid :D
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

geweldige meters!!
bedankt voor de link!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

mr. X wrote:
RedSun wrote:Uit welke auto komt die B16b? call me stupid maar heb ff geen idee....


you stupid :D


takes one to know one :wink:
Nana korobi ya oki
Locked