hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.
Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.
Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b
Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.
Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!
Genesis.
P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
genesis wrote:hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.
Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.
Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b
Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.
Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!
Genesis.
P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.
Rob,
we gaan zeker weer vergelijken al de b16b goed werkend in de coupe hangt..
De b16b word door velen (incl mijzelf) gezien als HET uberblok gemaakt door honda.
De b18spec R is een geliefd blok maar heeft een slechtere geometrie en hogere zuigersnelheden.
Daarbij komt dat het blok zeldzaam is en dus zonde als het klapt.
Kwa compressie is het niet zo moeilijk om het blok te boosten... maar door de lichtere internals (dunnere klepstelen en drijfstangen) is de veiligheids marge zodanig klein dat een kleine fout mij me blok kost.
Kortom... ik durf het niet aan :-)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
LCR wrote:Ikke ook niet blij zijn met Apex :lol:
Ik had ooit Apex veren icm Koni demper...komt dicht in de buurt van stuiteren :cry: . Koni laten zitten icm de OEM veren, tis beter geworden 8)
Super die B16 pics! :thumbs:
Ik heb voorheen ook van die zelf verlagende APEX verlagingsveren gehad... toen overgestapt op de race set van hun.... zou top of the line zijn....
ik vind het niet vreemd dat het bedrijf gestaakt is met deze sets....
hardcorehonda wrote:genesis wrote:hardcorehonda wrote:
Neej.... heiligschennis.
Het klinkt vreemd... maar vooralsnog is het plan om de b16b tijdelijk te rijden.
Huidige b16a2 haal ik uit de auto en wil het opbouwen voor forcedinduction.
Maar voorlopig wil ik me vermaken met de b16b
Toch heb jij aangetoond dat er heel goed te rijden is met een turbo op een Honda blok met lage boost en tevens de boel heel te houden.
Waarom is het dan "heiligschennis" om dat dan ook met de B16B te doen?!
Genesis.
P.s.: Misschien is het leuk om weer eens een vergelijkingstest te doen als jouw coupe de B16B erin heeft.
Rob,
we gaan zeker weer vergelijken al de b16b goed werkend in de coupe hangt..
De b16b word door velen (incl mijzelf) gezien als HET uberblok gemaakt door honda.
De b18spec R is een geliefd blok maar heeft een slechtere geometrie en hogere zuigersnelheden.
Daarbij komt dat het blok zeldzaam is en dus zonde als het klapt.
Kwa compressie is het niet zo moeilijk om het blok te boosten... maar door de lichtere internals (dunnere klepstelen en drijfstangen) is de veiligheids marge zodanig klein dat een kleine fout mij me blok kost.
Kortom... ik durf het niet aan :-)
leuk ! hoeveel PK verwacht je uit die B16B te halen ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
durf ik niet te zeggen....
Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.
Frank doet het computerwerk (hondata s300)
Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)
Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.
Frank doet het computerwerk (hondata s300)
Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
genesis wrote:Al vast veel succes met het te behalen resultaat en dat je dan maar veel probleemloze km's mag rijden zonder olie verbruik. Enne gaan we dan een keertje mee naar de Nordschleife in Duitsland? :wink:
Genesis
dank je rob,
ennuhhhh jij geeft ook niet snel op heh? met dat ring gedoe :-)
wie weet... ik beloof je niks, je weet hoe ik erover denk..:-)
hehehehe komt wel goed
Je kan ook in de auto van een ander meerijden over de ring, je hoeft niet met je eigen auto de ring op. Je zou voor een heel snel rondje met Gaskleppie kunnen meerijden en voor een minder snel rondje met mij.
Jij dacht zeker dat ik je probeerde te porren de ring op te gaan in je eigen auto, ik weet toch hoe je over circuitrijden denkt met je eigen auto. :wink:
Genesis
Jij dacht zeker dat ik je probeerde te porren de ring op te gaan in je eigen auto, ik weet toch hoe je over circuitrijden denkt met je eigen auto. :wink:
Genesis
hardcorehonda wrote:durf ik niet te zeggen....
Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.
Frank doet het computerwerk (hondata s300)
Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)
de B16B blok had toch al standaard 180 / 185 PK ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Blowie wrote:hardcorehonda wrote:durf ik niet te zeggen....
Ik hoop op 180+ pk (motor pk's)
Ik heb geen idee wat mijn EURO itr spruitstuk doet.
De jdm versie heeft een 2,5ich collector.
EURO spruit is kleiner... dus minder goed.
Inlaat traject is een gemodificeerd ITR traject.
Frank doet het computerwerk (hondata s300)
Het blok heeft potentie mits goed..
We zullen zien.... veel slechter als wat ik nu heb kan het niet zijn :-)
de B16B blok had toch al standaard 180 / 185 PK ?
jah in japan 185pk stock...
helaas wonen we niet in japan... dus niet dezelfde octaangehaltes en ik rij ook niet met de japanse computer/programma.
Zoals ik al zei... mijn uitlaat collector is ook kleiner dan de japanse versie.
Een b16b is haalbaar naar de 200PK te brengen, maar ik weet nog niet of dit gaat gebeuren met de modificaties zoals deze nu op mijn auto zitten.
We zullen zien... het is koffiedik kijken.