Wat voor auto wil je aanschaffen als 1ste wagen? Meteen een porsche, nissan of BMW sportwagen?
hehe was het maar zo'n feest ! ondanks dat ik veel ga verdienen nadat ik mijn studie af heb ga ik toch beginnen waarschijnlijk een ford sierra of een hele oude BMW. de reden van deze aanschaf is dat ik RWD het leukste vindt en ik mijn drift licensie wil halen in belgie. daarna wil ik verder gaan met een 350Z, G35 of een RX-8.
MKF proces techniek, zit in mijn laatste jaar Vapro C
AccordTypeaRd wrote:Als je toevallig een goedkope driftauto zoekt om mee te beginnen, is een Volvo 340-360 dan geen idee :idea:
ford sierra is ook zeer goedkoop te verkrijgen (we hebben het niet over een cosworth natuurlijk!). en een beetje PK is altijd handig, de 2.0L heeft 120PK, volvo heeft ? 90 ?
AccordTypeaRd wrote:Als je toevallig een goedkope driftauto zoekt om mee te beginnen, is een Volvo 340-360 dan geen idee :idea:
Ik denk dat je daar wel een optie mee hebt, maar ga daar een jonge vent van nog geen 20 maar in krijgen, ha ha ha :twisted:
Genesis
360 zit op 110pk. Gaat toch een stuk beter vooruit (of dwars, zoals je wilt). Daarnaast is het blok van de 360 van Volvo zelf (die van de 340 is van Renault) en daarom niet stuk te krijgen.
Ik denk dat je daar wel een optie mee hebt, maar ga daar een jonge vent van nog geen 20 maar in krijgen, ha ha ha :twisted:
Genesis
360 zit op 110pk. Gaat toch een stuk beter vooruit (of dwars, zoals je wilt). Daarnaast is het blok van de 360 van Volvo zelf (die van de 340 is van Renault) en daarom niet stuk te krijgen.
ik zag dat ze idd 112 pk hebben. maar de 360 heeft een korte wielbasis en lijkt mij geen geschikte auto om mee te driften (heb er ook nog nooit 1 zien driften). de sierra daar in tegen heeft een langere wielbasis en is veel aan te doen. in belgie driften ze er ook mee (de 120 pk versie) en is prima om mee te driften. het idee is ook om zo'n grotendeels te strippen om hem lichter te maken, vanaf daar wat veerpoot bruggen en misschien verlaging. meer zal er ook niet aan gebeuren.
RedSun wrote:Welkom Blowie! Dat wordt een dikke eerste auto. Ook al aan een Skyline gedacht?
jij heb volgens mij niet goed gelezen. ik wil later.... een 350Z nemen, maar mijn eerste wordt een Sierra 2.0L of een ouwe beamer. aangezien ik mijn drift licensie wil halen ga ik dat niet doen met een 350Z, schade is makkelijk op te lopen met driften (niet dat ik geld zou hebben voor een 350Z).
en een skyline ? als ik voor zoiets zou gaan zou het een 200SX S15 worden en geen Skyline. iedereen kent de skyline en diefstal en/of vandalisme is zo gebeurd. nog een probleem is dat de Silvia en Skyline nooit in de EU geleverd is, ze worden niet meer geproduceerd, etc. klinkt allemaal leuk maar zitten veel complicaties aan.
Misschien idd diefstal en vandalisme gevoelig maar daar zijn ook trucjes voor. Goed verzekeren in sowieso een pre ook bij een 350Z (overigens ook bekend bij dezelfde figuren). Mijn ervaring is wel dat de duurdere auto's nooit of bijna nooit gestolen worden. de doorsnee auto's veel meer. Dat komt doordat de meeste duurdere auto's tegenwoordig met track en trace worden uitgerust (eis van de verzekeraar bij een dagwaarde boven de ....).
Driftlicentie lijkt mij ook lachen, heb helaas de tijd en het geld er niet voor.
RedSun wrote:Ah ok, idd niet goed gelezen dan. excuses.
Misschien idd diefstal en vandalisme gevoelig maar daar zijn ook trucjes voor. Goed verzekeren in sowieso een pre ook bij een 350Z (overigens ook bekend bij dezelfde figuren). Mijn ervaring is wel dat de duurdere auto's nooit of bijna nooit gestolen worden. de doorsnee auto's veel meer. Dat komt doordat de meeste duurdere auto's tegenwoordig met track en trace worden uitgerust (eis van de verzekeraar bij een dagwaarde boven de ....).
Driftlicentie lijkt mij ook lachen, heb helaas de tijd en het geld er niet voor.
jah de 350Z is ook bekend maar is normaal verkrijgbaar hier in de EU, daarintegen is de Silvia en Skyline geimporteerd en dus veel meer exclusief.
het is niet zo duur als het lijkt. Xtremedrift.com is een club in belgie waar je kan leren driften. je kan daar drift auto's huren (BMW's en Sierra's) waarbij je een volle tank + 2 nieuwe achterbanden krijgt voor €250. ik geloof dat een dagje driften ± € 150 kost met je eigen voertuig. je doet ook ongeveer een hele dag of meer met een set achterbanden. niet de 15 min je ziet bij de pro's. waar je wel mee rekening moet houden is dat je makkelijk schade oploopt.
Exclusieve auto's stelen ze sowieso niet snel of ze moeten heel goed georganisserd zijn en hem binnen 10 min een zeecontainer in rijden.
Die vallen namelijk te veel op.
Dat is inderdaad niet duur maar ik heb al een hele dure hobby, mijn dochter :wink:
daar gaat erg veel tijd (en geld) inzitten. Maar misschien als ze wat ouder is.