Header op DC2?
Header op DC2?
Ik ben op zoek naar een deftige header voor mijn DC2 heb een bc spec 3 catback gekocht en nu moet er een deftige header op. Welke merken zijn goed?
DC sports
Strup
HP racing
Greddy
SPW
De bedoeling is zoveel mogelijk pk te halen dus met ook een catvervanger. Iemand ervaring met meest performante headers?
DC sports
Strup
HP racing
Greddy
SPW
De bedoeling is zoveel mogelijk pk te halen dus met ook een catvervanger. Iemand ervaring met meest performante headers?
DC sports is natuurlijk goed.
Verder heb ik veel goeds gehoord over Supersprint, het blijkt uit tests en dergelijke dat die veel power geven. Maar ik denk dat veel mensen hier een beetje tegen Supersprint zijn, aangezien het Italiaans spul is. Maarja.
Ik heb zelf een DC sports 4-1 header, en ben er wel tevreden mee.
Overigens met een 4-1 header heb je hoog in de toeren meer power en een 4-2-1 header zorgt voor meer koppel in de lage toeren.
Verder heb ik veel goeds gehoord over Supersprint, het blijkt uit tests en dergelijke dat die veel power geven. Maar ik denk dat veel mensen hier een beetje tegen Supersprint zijn, aangezien het Italiaans spul is. Maarja.
Ik heb zelf een DC sports 4-1 header, en ben er wel tevreden mee.
Overigens met een 4-1 header heb je hoog in de toeren meer power en een 4-2-1 header zorgt voor meer koppel in de lage toeren.
Re: Header op DC2?
Sinister wrote:Ik ben op zoek naar een deftige header voor mijn DC2 heb een bc spec 3 catback gekocht en nu moet er een deftige header op. Welke merken zijn goed?
Als het maar een JDM header is. Dus met 65mm flens.
baRt wrote:Toda, Hytech, RMF, SMSP
zijn de beste, maar ook duurste headers.
Je hebt er ook replica's van. Ook niet mis:
Rage, MFaktory en vele anderen (allemaal Hytech zonder reversion chambers. Je kunt uiteraard ook de Hytech production header kopen, dat is namelijk dezelfde)
Mag ik dan is vragen wat het verschil is tussen de custom made en de production header. Heb namelijk eergisteren een e-mailtje gestuurt naar hytech voor wat prijzen.
Zal ze er even bijzetten:
- Our spec I header, production one is 799.00 the custom one is 1,300.00
- Cost for the exhaust is 890.00 with out the cat and 1,150.00 with the cat.
- the complete system header and exhaust is 600.00 to ship.
greetz ITR-Boy

reversion chamber(s)... de production header heeft die niet en de 'custom' header wel... hoe en wat dat allemaal precies inhoud moet je even op H-T nalezen (lang geleden voor me).
maar simpel gezegd: op een stock b18 scheelt het volgens hun eigen zeggen 2 a 3 pk, meer niet. Wellicht 5pk op onze b18's, omdat wij een net wat feller blok hebben dan de amerikanen.
1300 + 1150 + 600 dus
maar simpel gezegd: op een stock b18 scheelt het volgens hun eigen zeggen 2 a 3 pk, meer niet. Wellicht 5pk op onze b18's, omdat wij een net wat feller blok hebben dan de amerikanen.
1300 + 1150 + 600 dus
mr. X wrote:Zoveel meer betalen zodat Hytech er een in maakt, dan zal het denk ik ook wel werken!?
Dat is maar een klein detail van een Hytech header. Je moet meer naar de dikte en de lengte van de buizen kijken.....En de manier hoe de buizen samen komen. Niet cylinder 1 en 4 (2 en 3) bij elkaar, maar anders, let daar maar op.