KAAZ Sperdifferentieel CTR 2004
KAAZ Sperdifferentieel CTR 2004
Heb me net aangemeld en netjes voorgesteld :wink:
Meteen maar ff een vraagje.
Onder mijn auto is een sperdifferentieel gemonteerd: KAAZ Power Pot L.S.D. Rijdt echt super, aan tractie geen gebrek. Maar nu komt het. Vorige eigenaar gaf al aan dat sinds het monteren van het sperdif er een kilometerteller afwijking is. CTR's in Japan worden standaard met sperdif geleverd. In Europa helaas niet. Deze sperdif komt dus ook uit Japan maar zorgt wel voor een irritante kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 in werkelijkheid (GPS gemeten). Hoe harder je gaat des te groter de afwijking... Beetje afwijking kan geen kwaad maar dit is me te gortig.
Honda Kneppers in Zoetermeer heeft het sperdif eronder gezet en heeft aangegeven dat alleen het differentieel is verwisseld.
Is er iemand op dit forum die dit probleem kent en of dit op te lossen is?
Kilometerteller en dagteller zijn digitaal, wellicht is het softwarematig op te lossen???
Ben benieuwd en alvast bedankt voor de reactie :-)
Meteen maar ff een vraagje.
Onder mijn auto is een sperdifferentieel gemonteerd: KAAZ Power Pot L.S.D. Rijdt echt super, aan tractie geen gebrek. Maar nu komt het. Vorige eigenaar gaf al aan dat sinds het monteren van het sperdif er een kilometerteller afwijking is. CTR's in Japan worden standaard met sperdif geleverd. In Europa helaas niet. Deze sperdif komt dus ook uit Japan maar zorgt wel voor een irritante kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 in werkelijkheid (GPS gemeten). Hoe harder je gaat des te groter de afwijking... Beetje afwijking kan geen kwaad maar dit is me te gortig.
Honda Kneppers in Zoetermeer heeft het sperdif eronder gezet en heeft aangegeven dat alleen het differentieel is verwisseld.
Is er iemand op dit forum die dit probleem kent en of dit op te lossen is?
Kilometerteller en dagteller zijn digitaal, wellicht is het softwarematig op te lossen???
Ben benieuwd en alvast bedankt voor de reactie :-)
vanavond met een maat van me ff wat snelheden gecontroleerd. Hij reed in een Seat met een Mio navigatiesysteem.
Seat CTR Mio
50 56 45 km/uur
60 68 55 km/uur
70 78 64 km/uur
80 90 74 km/uur
100 112 93 km/uur
120 134 113 km/uur
In tabel is duidelijk te zien dat beide auto's een afwijking hebben t.o.v. het navigatiesysteem. De mijne overigens wel erg veel!
Beek autoracing heeft aangegeven een soort pulsdeler nabij dasboard te kunnen plaatsen die ze dan op de rollerbank ijken zodat kilometerteller weer de juiste stand aangeeft. Kost 800 euro :cry:
Reacties zijn nog steeds welkom :-)
Seat CTR Mio
50 56 45 km/uur
60 68 55 km/uur
70 78 64 km/uur
80 90 74 km/uur
100 112 93 km/uur
120 134 113 km/uur
In tabel is duidelijk te zien dat beide auto's een afwijking hebben t.o.v. het navigatiesysteem. De mijne overigens wel erg veel!
Beek autoracing heeft aangegeven een soort pulsdeler nabij dasboard te kunnen plaatsen die ze dan op de rollerbank ijken zodat kilometerteller weer de juiste stand aangeeft. Kost 800 euro :cry:
Reacties zijn nog steeds welkom :-)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Bedankt voor de reacties zover!
Volgende week woensdag ga ik bij de dealer ff ECU uit laten lezen. Het schijnt dat ECU ook een kilometerstand onthoud. Ben benieuwd of dit overeenkomt met tellerstand in dashboard. Als dit afwijkt monteer ik gewoon Apexi RSM die gelinkt is aan ECU.
Daarnaast kreeg ik te horen dat in je ECU ook een bandenmaat in moet voeren i.v.m. ABS. Dit wordt ook meteen ff bekeken. Misschien dat hier ook wat mee te klooien is.
Ik heb geen zin om bak uit elkaar te halen om evt andere "tandwiel" te monteren. In het ergste geval laat ik het zo...mee leren leven dan maar en bij inruil over tig jaar maar een leuk verhaal houden dat er vanwege sperdif meer kilometers op de teller staan dan auto in werkelijkheid heeft gereden...
Volgende week woensdag ga ik bij de dealer ff ECU uit laten lezen. Het schijnt dat ECU ook een kilometerstand onthoud. Ben benieuwd of dit overeenkomt met tellerstand in dashboard. Als dit afwijkt monteer ik gewoon Apexi RSM die gelinkt is aan ECU.
Daarnaast kreeg ik te horen dat in je ECU ook een bandenmaat in moet voeren i.v.m. ABS. Dit wordt ook meteen ff bekeken. Misschien dat hier ook wat mee te klooien is.
Ik heb geen zin om bak uit elkaar te halen om evt andere "tandwiel" te monteren. In het ergste geval laat ik het zo...mee leren leven dan maar en bij inruil over tig jaar maar een leuk verhaal houden dat er vanwege sperdif meer kilometers op de teller staan dan auto in werkelijkheid heeft gereden...
Ok, ik heb eerder naar Total Car Concept uit Bleiswijk gebeld. Zij gaven aan dat o.a. kilometertellerafwijkingen via een Hondata K-Pro computer zijn aan te passen. Wel is het dan verstandig om meteen een ander uitlaatje te monteren zodat geheel (uitlaat, K&N Typhoon en Hondata) naar 230 Ã 240 pk te brengen is.
Ik wacht woensdag maar ff af.... :roll:
Ik wacht woensdag maar ff af.... :roll: