wat is beter cia of airbox? wat kost t voor de itr.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
bertjehonda

wat is beter cia of airbox? wat kost t voor de itr.

Post by bertjehonda »

hey luitjes ik zit ff met de gedachten om een ander inlaat systeem te nemen. een behoorlijk goede is de v2 van aem. maar ik vind die ook gelijk behoorlijk duur. weten jullie misschien een goede goedkopere vervanger. is een airbox misschien wat?
jullie hebben al meer ervaring met een itr dan mij ik heb m net.
enne chippen? hondata ? wat doet dat precies en heeft iemand enig idee wat dat kost en of t de moeite waard is.
uitlaat lijn was al aangepast.
Martin Omi Performance

Post by Martin Omi Performance »

heb nog een aem v2 liggen - snip: geen te koop posts buiten Te Koop forum IvoG : snip -. Is 2de hands maar heeft niet echt lang op de wagen gezeten. filter is wel vuil dus die zou ik vervangen maar verder in orde
roblom

Post by roblom »

Standaard is de ITR al erg goed uitgerust met GOEDE en KWALITEITS onderdelen. Wil je iets aan je auto verbeteren dan is het dus zaak om nóg betere onderdelen aan te schaffen. Doe je dit niet dan is de kans groot dat het dus nadelig is voor de performance van je auto. Dit wil niet per definitie zeggen dat je dure spullen moet kopen maar vaak zijn spullen die beter zijn dan OEM niet de goedkoopste.

Verder denk ik dat een airbox beter is dan een CAI echter is een goede airbox weer duurder dan een CAI. Gewoon eerst goed sparen dus :D
IvoG

Post by IvoG »

Heb je al nagedacht over FBI of NSA ipv van CIA?
RedSun

Post by RedSun »

:lol:
Nana korobi ya oki
Sinister

Post by Sinister »

LMAO :razz: Ok AEM V2 veel geld voor wat het is, je krijgt net hetzelfde resultaat met een simota CAI Hondata niet aan te raden, kost je zeker 500€, je krijgt mss 10 pk en koppel meer maar wel met een serieus meerverbruik. En trouwens gaat de auto te traag naar je goesting dan?
vtecmoon

Post by vtecmoon »

roblom wrote:Standaard is de ITR al erg goed uitgerust met GOEDE en KWALITEITS onderdelen. Wil je iets aan je auto verbeteren dan is het dus zaak om nóg betere onderdelen aan te schaffen. Doe je dit niet dan is de kans groot dat het dus nadelig is voor de performance van je auto. Dit wil niet per definitie zeggen dat je dure spullen moet kopen maar vaak zijn spullen die beter zijn dan OEM niet de goedkoopste.

Amen! Je hebt een ITR gekocht vanwege zijn sportieve karakter en uitstraling, dat gepaard gaat met superkwaliteit onderdelen. Ga aub niet bezuinigen op de aftermarkets onderdelen...als je het doet, doe het dan goed! Just my 2 cents...
bertjehonda

Post by bertjehonda »

oke super.
ik wil natuurlijk wel goede onderdelen hebben en ik weet dat die veel geld kosten maar ik wil ook proberen net als denk ik iedereen er niet teveel voor te geven.
dan is nu de vraag ik een aem v2 echt beter als de stock filter of zijn er betere alternatieven.

IvoG wrote:Heb je al nagedacht over FBI of NSA ipv van CIA?

wat zijn dat FBI en een NSA???????
baRt

Post by baRt »

je noemde in de topic naam "CIA" in plaats van CAI (Cold Air Intake)

dus de grap FBI (Federal Bureau of Investigation) en NSA (National Security Agency, of wat de S eigenlijk ook moge betekenen)

ik zeg: sparen voor een mugen airbox
slydawg

Post by slydawg »

Mee eens, soms kan je gewoon beter ff doorsparen als de middelen niet direkt beschikbaar zijn en dan iets goed en effectief aanschaffen.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

haha 1 dag hier in de topics en ik sta er al gekleurd bij haha.
was niet helemaal wakker denk.
zo dan ga ik maar eens wat prijzen van airboxen opzoeken ik heb er een tijd aan gedacht om zoiets te doen bij mijn civic maar ben toen toch voor een colt air gegaan. tijd voor wat nieuws.
thanks
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

Whenever the Mugen airbox becomes available (it isn't for a left hand drive RSX yet), it's sure to be stupidly expensive. Not worth it, considering the gains aren't likely to be much better than the ones already on the market. For the amount of money they're sure to be charging, you could afford an AEM & a Hondata reflash, and have gains totally superior to that of the Mugen airbox alone.
roblom

Post by roblom »

The Mugen Airbox is available for the ITR and yes maybe it's expensive but it is nut just a airbox it's THE airbox. I think there isn't any better, like i said: quality has his price.
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

roblom wrote:The Mugen Airbox is available for the ITR and yes maybe it's expensive but it is nut just a airbox it's THE airbox. I think there isn't any better, like i said: quality has his price.

Ik heb deze tekst uit een forum gekopieerd....Gewoon jah...de een zegt dit de ander zegt dat.Hetgeen ik er onder versta is dat het veel geld kost en hetzelfde presteert als andere CAI's...
Wat mag dat kosten zo een airbox?
Image
roblom

Post by roblom »

Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.
En een airbox heeft per definitie meer voordelen dan een CAI (naar mijn idee). Airbox kost rond de 550 euro.
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

roblom wrote:Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.
En een airbox heeft per definitie meer voordelen dan een CAI (naar mijn idee). Airbox kost rond de 550 euro.

LOL....wist ik veel dat je in het engels zou tikken....goede oefening ondertussen :)
Airbox mugen ergens verkrijgbaar??
roblom

Post by roblom »

Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker :D
JDMTEG

Post by JDMTEG »

roblom wrote:Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker :D

Kantana?
Voodoo

Post by Voodoo »

@LLST@RR wrote:
roblom wrote:Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.

LOL....wist ik veel dat je in het engels zou tikken....goede oefening ondertussen :)
Airbox mugen ergens verkrijgbaar??

Die zijn overal te vinden, ik zou zeggen gebruik een searchengine :wink:
roblom

Post by roblom »

ITR897 wrote:
roblom wrote:Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker :D

Kantana?

Soory een N teveel, Katana
Locked