Test van de nieuwe Honda Civic Type R 2007

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Een test moet dan een echte test zijn. Old Vs. New
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Gangaran wrote:Een test moet dan een echte test zijn. Old Vs. New


en origineel Vs. origineel
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Je hebt gelijk... Zal wachten totdat jij ook een aantal Mod's hebt op jouw auto.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Gangaran wrote:Je hebt gelijk... Zal wachten totdat jij ook een aantal Mod's hebt op jouw auto.


Mod's :shock: Zo'n nieuwe auto hakt er lekker in hoor eerst weer eens sparen.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

juggie wrote:
Gangaran wrote:Je hebt gelijk... Zal wachten totdat jij ook een aantal Mod's hebt op jouw auto.


Mod's :shock: Zo'n nieuwe auto hakt er lekker in hoor eerst weer eens sparen.


Niet vergeten eerst in te rijden voordat je zulke challenges aangaat :lol:
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Top Gear van April: test van de 07CTR en een vergelijkingstest op het circuit van de huidige hot hatches, door de Stig...

CTR is niet de snelste, maar 1x raden welke auto door 'the stig' gekozen wordt ;)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

golf gti, 200pk, 7.2seconden, € 34.375
audi s3, 265pk, 5.2seconden, € 52.030
ford focus st, 225pk, 6.8seconden, € 33.570
opel astra gtc opc, 240pk, 6.4seconden, € 37.500
opel corsa opc, 192pk, 7.2seconden, € 29.195
toyota corolla t sport, 218pk, 6.9seconden, € 35.830
honda civic type r, 200pk, 6.6seconden, € 29.025
nieuwe civic type r, 200pk, 6.6seconden, € 31.845

meeste pk´s:audi s3
snelste 0-100:audi s3
goedkoopste:honda civic type r

het gaat mij er vooral om,dat de nieuwe CTR in fakking 6,6 sec op de 100 zit, en verder boeit het me niet :wink:
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

[quote="baRt"]Top Gear van April: test van de 07CTR en een vergelijkingstest op het circuit van de huidige hot hatches, door de Stig...

CTR is niet de snelste, maar 1x raden welke auto door 'the stig' gekozen wordt ]


komt die aflevering deze maand op Veronica of heb je dat op de Engelse zender gezien?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Maar ik snap niet waarom ze geen verschil geven met een "Race"verzsie met de "luxe"versie. Je zou denken dat het niets uitmaakt met minder gewicht. Beide geven ze aan dat het 6,6sec duurt.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

moet je eens zien wat ik net ben tegengekomen op photobucket:
Image
haha dat klopt al helemaal niet.

oja, vorige week auto review gekocht.
en hun geven op dat ie in 6.9 sec op de 100 zit, misschien scan ik het nog wel een ander keertje
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

top gear magazine... boekje... niet de show... geen idee of die er ook nog aandacht aan gaan geven, maar er stond iets over een camera crew.... dus neem aan van wel ;)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Er was ook iets met het koppel van de nieuwe CTR. Die lag over de hele linie een stuk hoger waardoor je per omwenteling van de krukas meer kracht naar de wielen krijgt, dus op die manier kun je wél veel acceleratievermogen terugkrijgen ondanks een overgewicht. Leuker is dus het nieuwe CTR blok in een 7th. gen CTR 8)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

7th gen ctr heeft tog geloof ik 196 nm?
maar iig de nieuwe heeft 193nm.
bij de 7th gen ctr schopte de vtec bij 5800rpm in.
bij de nieuwe begint het feest al bij 5200rpm, misschien dat het daar aan ligt ?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Als je de twee koppekromme's van beide CTR's op elkaar legt zou die van de nieuwe CTR over het grootste gedeelte van het toerenbereik iets hoger moeten liggen. In het toerengebied van pak 'em beet 2500 t/m 5000 heb je in de nieuwe CTR dus meer kracht.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

dit stond er in auto review over de CTR
Image
Image

en trouwens in een andere magazin stond er dat er dit jaar maar 95 ctr´s naar nl komen
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Kost ie in Belgie 25.900???
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

daar betalen ze tog minder belasting ofzo.
maaaaar, wij hebben geluk dat we hier in NL mogen tunen in belgie mag dat niet
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

maaaaar, wij hebben geluk dat we hier in NL mogen tunen in belgie mag dat niet


Er mag zoveel niet ... doen het toch :lol:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Bedenk wel dat een 0-60mph sneller kan zijn dan een 0-100kmh tijd. Is meestal een fractie sneller. Immers 60mph is 96 kmh en dus net geen 100 echte kilometers. Want die verschillen zijn me wel eens vaker opgevallen!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

nogmaals o-100 zegt niet alles.

Vooral bij een auto die zijn vermogen pas geeft bij hoge toeren en relatief weinig koppel heeft.
Locked