Ik heb een probleem
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik kies niet voor kanten, ik oordeel op basis van mn eigen kennis, niks meer, niks minder.
Verder zeg ik helemaal niet dat je altijd zo rijd. Wat ik dus wel uit je verhaal kan lezen is dat je schijnbaar denkt, dat als je iets maar niet "te lang" doet, dat dat niet erg is. Dat is dus juist niet zo!
Reken jij nu eens uit hoe veel keer dat drijfstangetje op en neer getimmert is in die 5 minuten die je doorgereden hebt? Intern zijn dat gewoon hamerslagen, kaal staal op staal!
Hoe snel denk je dat een lager slijt als je olie het niet meer aankan?
Je probeerd nu een beetje roomser dan de Paus te zijn.... En dat is echt niet waar!
Verder zeg ik helemaal niet dat je altijd zo rijd. Wat ik dus wel uit je verhaal kan lezen is dat je schijnbaar denkt, dat als je iets maar niet "te lang" doet, dat dat niet erg is. Dat is dus juist niet zo!
Reken jij nu eens uit hoe veel keer dat drijfstangetje op en neer getimmert is in die 5 minuten die je doorgereden hebt? Intern zijn dat gewoon hamerslagen, kaal staal op staal!
Hoe snel denk je dat een lager slijt als je olie het niet meer aankan?
Je probeerd nu een beetje roomser dan de Paus te zijn.... En dat is echt niet waar!
Dit lijkt mij een zeer leerzaam topic. Meer details kan geen kwaad denk ik, voor mensen die nog het circuit op willen.
Dus de motor is olie gaan verbruiken door te lang op het circuit rijden met olietemp boven 140 graden? Hoe lang is er eigenlijk doorgereden op het circuit? Trouwens, ik wil dit alleen maar puur technisch analyseren.
Dus de motor is olie gaan verbruiken door te lang op het circuit rijden met olietemp boven 140 graden? Hoe lang is er eigenlijk doorgereden op het circuit? Trouwens, ik wil dit alleen maar puur technisch analyseren.
Kijk, dankjewel
Hier was ik dus bang voor, door die post van jou denken er dus mensen dat ik meerdere malen op het op het circuit heb lopen knallen met meer dan 140 graden olie temp constant..
En over het olie verbruik, wat de oorzaak daar wel of niet van is geweest, laat ik niets meer kwijt. Er is genoeg te vinden op het forum, en ik weet mijn eige verhaal heel goed, trek daaruit mijn eigen conclusies, punt.
Hier was ik dus bang voor, door die post van jou denken er dus mensen dat ik meerdere malen op het op het circuit heb lopen knallen met meer dan 140 graden olie temp constant..
En over het olie verbruik, wat de oorzaak daar wel of niet van is geweest, laat ik niets meer kwijt. Er is genoeg te vinden op het forum, en ik weet mijn eige verhaal heel goed, trek daaruit mijn eigen conclusies, punt.
Het is niet alleen het uiteenvallen van de olie. Bij 140 graden is de olie zo dun geworden (behalve mischien 10W-60) dat ie nauwelijks meer smeert. Dan krijg je metaal op metaal contact. De zuigers gaan ook ovaal trekken bij zulke hoge temperaturen. De zuigers worden door olie gekoeld.
Op je op het circuit rijdt, dan zie je op een gegeven moment rook uit je uitlaat komen bij een olietemp. van boven de 130 graden. Dan moet je meteen afkoelen.
Op je op het circuit rijdt, dan zie je op een gegeven moment rook uit je uitlaat komen bij een olietemp. van boven de 130 graden. Dan moet je meteen afkoelen.
mr. X wrote:Kijk, dankjewel
Hier was ik dus bang voor, door die post van jou denken er dus mensen dat ik meerdere malen op het op het circuit heb lopen knallen met meer dan 140 graden olie temp constant..
En over het olie verbruik, wat de oorzaak daar wel of niet van is geweest, laat ik niets meer kwijt. Er is genoeg te vinden op het forum, en ik weet mijn eige verhaal heel goed, trek daaruit mijn eigen conclusies, punt.
Waar denk je zelf dat het door komt dan? Ik hoef niet zo nodig vooroordelen te bedenken maar wil gewoon graag weten waar het door zou kunnen komen. Puur om te voorkomen dat zoiets bij mij zou kunnen gebeuren. En denk dat jij daar het beste een oordeel/oorzaak over zou kunnen geven.
Sommige beweren stellig dat als je de cilinderkop eraf trekt je geen, of bijna geen, extra olie verbruik mag krijgen.
Sommige beweren stellig dat als je de cilinderkop eraf trekt je absoluut meer olie verbruik gaat krijgen.
Ik weet niet wat waar is.
Ik weet wél dat vóór, ja vóór, de circuit dag mijn kop eraf is geweest.
Koppakking vervangen, kleppen geslepen, kop gevlakt, hondata inlaat pakking en een hele duit centen naar arbeidsuur lichter.
Niet zelf gedaan, laten doen waar ik het altijd liet doen.
Vóór het trekken van de kop gebruikte hij +- 1:1500 misscihen zelfs 2000
Ná het trekken zat het de eerste km's 1:300 , maar dat zou nog bijtrekken bij iedere bijvulling van de olie volgens RJ omdat de cilinders weer opnieuw moesten inlopen, maar veel meer is het niet terug gelopen.
Mugen olie van de laatste group buy hielp wel, maar nadat deze eruit was, ging het verbruik wel weer omhoog.
Dat is het verhaal. Dus dit verbruik is NIET NA het circuit gekomen.
Sommige beweren stellig dat als je de cilinderkop eraf trekt je absoluut meer olie verbruik gaat krijgen.
Ik weet niet wat waar is.
Ik weet wél dat vóór, ja vóór, de circuit dag mijn kop eraf is geweest.
Koppakking vervangen, kleppen geslepen, kop gevlakt, hondata inlaat pakking en een hele duit centen naar arbeidsuur lichter.
Niet zelf gedaan, laten doen waar ik het altijd liet doen.
Vóór het trekken van de kop gebruikte hij +- 1:1500 misscihen zelfs 2000
Ná het trekken zat het de eerste km's 1:300 , maar dat zou nog bijtrekken bij iedere bijvulling van de olie volgens RJ omdat de cilinders weer opnieuw moesten inlopen, maar veel meer is het niet terug gelopen.
Mugen olie van de laatste group buy hielp wel, maar nadat deze eruit was, ging het verbruik wel weer omhoog.
Dat is het verhaal. Dus dit verbruik is NIET NA het circuit gekomen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Sommige beweren stellig dat als je de cilinderkop eraf trekt je geen, of bijna geen, extra olie verbruik mag krijgen.
Sommige beweren stellig dat als je de cilinderkop eraf trekt je absoluut meer olie verbruik gaat krijgen.
Ik weet niet wat waar is.
Lijkt me nu wel duidelijk he?
Heb je trouwens een idee waarom je koppakking eruit ging? Dat gebeurt nou niet bepaald zomaar.
Mij is niets duidelijk aan de auto. En een auto is voor mij nog geen conclusie uit te trekken. Wie zegt dat er niet iets verkeerd is gegaan met de montage...
Ik zou het niet weten waarom de koppakking ertussenuit is gegaan. Was onderweg naar Groningen en reed op constante snelheid op de snelweg, zie dat ik moet tanken, sta te wachten en zie dat de temp. opeens snel oploopt.
Verklaar dat maar eens, Never trappen met koude motor, en had hem toen toch al wat km/s.
Ik zou het niet weten waarom de koppakking ertussenuit is gegaan. Was onderweg naar Groningen en reed op constante snelheid op de snelweg, zie dat ik moet tanken, sta te wachten en zie dat de temp. opeens snel oploopt.
Verklaar dat maar eens, Never trappen met koude motor, en had hem toen toch al wat km/s.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Bij de blokken uit de CRX hoor je vrijwel altijd dat als de kop er af is geweest dat het verbruik niet is afgenomen (of zelfs is toegenomen). Of dat komt door onkunde bij montage of dat het in de blokconstructie zit is lastig te bepalen, maar het lijkt me wat onwaarschijnlijk dat er veel monteurs onkundig zijn geweest.
Wanneer ben je klaar met je studie als alles doorgaat?
Zo te lezen een jaar of 2 ofzo?
Ik zou de ITR schorsen, lekker in je Civicje touren en na je studie eens verder zien. Wie weet wat je allemaal nog bedenkt in de tussentijd en hoeveel centjes je over twee jaar hebt/verdient.
Het is te kort dag om je druk te maken over de ITR. Ik zou me met de studie/keuringen etc bezig houden. Die ITR blijft wel staan.
Zo te lezen een jaar of 2 ofzo?
Ik zou de ITR schorsen, lekker in je Civicje touren en na je studie eens verder zien. Wie weet wat je allemaal nog bedenkt in de tussentijd en hoeveel centjes je over twee jaar hebt/verdient.
Het is te kort dag om je druk te maken over de ITR. Ik zou me met de studie/keuringen etc bezig houden. Die ITR blijft wel staan.
Nana korobi ya oki
Verkoop de ITR in onderdelen. Al duurt dat twee jaar dan kan je ondertussen doorsparen en rijden in je EK.
Je bent er toch een tijd tussen uit dus dan kan je zowiezo niet rijden.
Soms moet je gewoon stoppen...
Zeker aangezien je niet in de ITR wilt blijven rijden...
Zou je dit wel willen, dan zou ik als ik jou was bijv een K20 in zetten. Je kunt hem dan zelf compleet, maar dan echt 100% tunen naar je eigen wens...
Maar ja dat geld zie je er nooit voor terug dus dan moet je er toch wel jaren in (willen) rijden.
Misschien is het niet het geld waar je naar moet kijken, waar heb je het meeste plezier mee, misschien is het morgen wel over voor jou...?!
Je bent er toch een tijd tussen uit dus dan kan je zowiezo niet rijden.
Soms moet je gewoon stoppen...
Zeker aangezien je niet in de ITR wilt blijven rijden...
Zou je dit wel willen, dan zou ik als ik jou was bijv een K20 in zetten. Je kunt hem dan zelf compleet, maar dan echt 100% tunen naar je eigen wens...
Maar ja dat geld zie je er nooit voor terug dus dan moet je er toch wel jaren in (willen) rijden.
Misschien is het niet het geld waar je naar moet kijken, waar heb je het meeste plezier mee, misschien is het morgen wel over voor jou...?!
itr
itr laten staan en als je toch 5 maanden in amerika zit daar wat spullen regelen :-)
vind geen leukere auto als de itr !!!eens vtec altijd vtec,heb ik ondervonden toen in na mn ee8 een prachtigge wings west ed9 kocht en al vlug spijt had ,en deze even snel was als mn ee8
wil wel een bmw voor het kutroest!!!! das dan ook alles.
vind geen leukere auto als de itr !!!eens vtec altijd vtec,heb ik ondervonden toen in na mn ee8 een prachtigge wings west ed9 kocht en al vlug spijt had ,en deze even snel was als mn ee8
wil wel een bmw voor het kutroest!!!! das dan ook alles.