De eerste 200 km zitten erop ff snel alvast een paar foto's voor de liefhebbers (weinig nieuws te zien denk ik). Strakke matjes al zeg ik het zelf...
Hoelang moet ik mij nog inhouden alvoor ik de i-vtec indicator te zien zal krijgen....? (Dealer zegt 500km rustig aan en dan pas af en toe ff pieken..)
Ik heb er toevallig NET ingezeten. We gingen naar Renova (BMW dealer in Waalwijk) en daar in de buurt zit ook een Honda garage van wie ik wist een CTR uit 2002 had staan. Komen daar binnenlopen en hij stond daar.
En dat bedoel ik nou met klant onvriendelijk, zelfde verhaal als bij de BMW, je word niet serieus genomen. Waarschijnlijk zal dit anders zijn als ik 5 jaar of misschien 10 jaar ouder was geweest.
Even doorgelopen naar de 2002 CTR.
Ook daar zei de verkoper wat rare dingen zoals:
Elke auto heeft tegenwoordig voorwielaandrijving, behalve BMW.
Ik zei, dat is niet waar, Mercedessen, Jaguars, sommige Audi's.
Verkoper: Ja maar wie tegenwoordig geen voorwielaandrijving heeft gaat niet met de tijd mee.
Ik keek hem eens raar aan, zei toen:
Maar de nieuwe NSX is toch niet een gedateerde auto en die heeft ook achterwielaandrijving.
Verkoper: Wat zei je?
Ik: Een NSX
Verkoper: Oh ja maar dan pik je er ook maar even een auto tussenuit.
En hij praatte er snel overheen. Volgens mij had ie niet eens door wat een NSX is en zit hij nu te google-en.
@juggie
500 KM vind ik persoonlijk weinig. Dit zal in grote maten bepalen hoe die auto de rest van zijn leven rijd, dus even zuinig aan doen.
Zelf zou ik er minimaal 1000 rustig mee rijden. Gewoon een avondje vrij maken en ergens ver weg heen rijden.
Na een km of 800 zou ik wat feller het gas indrukken en wat later gaan schakelen en dan rustig aan opbouwen.
Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.
En vraag waarom hij de motorkap dicht doet, je staat te kijken! :evil:
@Juggie: Met inrijden niet alleen maar constant rijden (snelweg) word ie lui van. Best manier van inrijden is in de bergen/heuvels constant optrekken en remmen (kantellen en inlopen van de zuigers) op de motor.
Let ook op je olie niveau, kan wat meer gebruiken in het begin.
Het wachten is het zeker waard, ik heb ook een tijdje rustig aan moeten doen met het inrijden van mijn ex-CBR600RR. Was ik elke dag mee bezig na mijn werk, tot 01:00h 's nachts ops:
Katana wrote:Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.
@Juggie: Met inrijden niet alleen maar constant rijden (snelweg) word ie lui van. Best manier van inrijden is in de bergen/heuvels constant optrekken en remmen (kantellen en inlopen van de zuigers) op de motor.
Het wachten is het zeker waard, ik heb ook een tijdje rustig aan moeten doen met het inrijden van mijn ex-CBR600RR. Was ik elke dag mee bezig na mijn werk, tot 01:00h 's nachts ops:
Dat had maarten gezegd, zelfs dat hij nu itr reed, en nog meer in kenniskring een type r hadden.
Maar we stonde 2 minuten onder de kap te kijken toen de verkoper kwam.
Gooide de kap dicht, en zei het is niet veel anders als de vorige ctr.
Hij had ons er liever niet bij staan iig, want hij wees ons op de ep3 die hij had staan, waar ik ook voor ging kijken.
Maar het zint me al niet als we bij een auto worden weg gehaald terwijl we liefhebbers zijn.
Katana wrote:Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.
Ik rij hem nu in tijdens mijn WWv Gouda-Amstelveen, heen via snelweg en terug binnendoor. Normaal doe ik dit in mijn lease Prius, maar die staan ze weer recht te buigen nadat er een "slechtziende" uit een uitrit kwam. Elk nadeel heb zijn voordeel :wink:
Dat wisselend belasten is duidelijk, daar is iedereen het wel overeens maar na hoeveel km Pedal to the Metal?
leven van je auto hangt wel af van de eerste duizenden kilometers.
hoe meer je van je auto houdt, hoe langer je hem inrijdt.
ik zou gewoon rustig aandoen tot 1500km
1500km heb je zo gereden
Je kunt hem ook zijn gehele leven inrijden en nooit in de VTEC komen, maar das zonde. Motoren zijn tegenwoordig goed genoeg, en denk ook dat ze gelopen hebben voor ze in de showroom staan.
1000 km zal genoeg zijn om de VTEC te proeven. Maar de 1000 km dáárna zou ik hem goed warm rijden alvorens gas te geven.
Oja en gelijk een oil temp. metertje aanschaffen. Kost niets en je weet precies wat er met de motor aan de hand is en wanneer deze warm is of genoeg afgekoeld om hem af te zetten...
het worden steeds meer.. :-? kilometers nou ja "take the long way home" dan maar. Mijn CTR zal een rustig leven krijgen (als 2de auto) mijn vriendin zal er (waarschijnlijk) vaker in rijden dan ik :shock: .
Snelheid, wegligging, prestatie alles went, maar de schoonheid van een CTR (2007) cool, strak en zoooo mooi.
Jaaaaaah ik heb er ook al in gereden!!! woooow wat een bak!!
en oowja met een olie temp meter kom je wel beter uit de voeten want je vtec doet het niet eens als de olie niet boven de 85 graden komt zei de dealer mij!.
ow en nog een klein dingetje 1 juni staat die voor de deur!!!!!!!!!!
Kan niet wachten!!