Niewe CTR voor het eerst gespot ?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

De eerste 200 km zitten erop ff snel alvast een paar foto's voor de liefhebbers (weinig nieuws te zien denk ik). Strakke matjes al zeg ik het zelf...

Image
Image
Image
Image

Hoelang moet ik mij nog inhouden alvoor ik de i-vtec indicator te zien zal krijgen....? (Dealer zegt 500km rustig aan en dan pas af en toe ff pieken..)

Ideeen?
[/img]
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Geduld jongen, geduld. Het is moeilijk, dat begrijp ik.

Eerst alles even lekker laten indraaien, zou persoonlijk nog iets langer wachten dan 500km, maar dat is makkelijk praten voor mij.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

nice!

Image

zo kijkt ie lekker woest!
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Hee in Amstelveen daar kun je mij de komende twee weken tegenkomen!

Jaa die spiegels is niet alleen handig maar staat erg cool
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

500KM dat is makkelijk in 1 dag te doen.... :)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb er toevallig NET ingezeten. We gingen naar Renova (BMW dealer in Waalwijk) en daar in de buurt zit ook een Honda garage van wie ik wist een CTR uit 2002 had staan. Komen daar binnenlopen en hij stond daar.

:shock: wát een bak zeg!
snel deur opengetrokken, prijskaartje maar even genegeerd :roll:
even aan alle knopjes gezeten en toen gelijk de motorkap opengetrokken.
je moest eens zien hoe snel er iemand van de verkoop bij ons stond :-? (vtecBob was erbij)
En nog sneller dan dat ik de kap open had, deed hij hem weer dicht. érg raar.
Hij probeerde ons ook duidelijk weg te krijgen bij de auto.

En dat bedoel ik nou met klant onvriendelijk, zelfde verhaal als bij de BMW, je word niet serieus genomen. Waarschijnlijk zal dit anders zijn als ik 5 jaar of misschien 10 jaar ouder was geweest.

Even doorgelopen naar de 2002 CTR.
Ook daar zei de verkoper wat rare dingen zoals:
Elke auto heeft tegenwoordig voorwielaandrijving, behalve BMW.
Ik zei, dat is niet waar, Mercedessen, Jaguars, sommige Audi's.
Verkoper: Ja maar wie tegenwoordig geen voorwielaandrijving heeft gaat niet met de tijd mee.
Ik keek hem eens raar aan, zei toen:
Maar de nieuwe NSX is toch niet een gedateerde auto en die heeft ook achterwielaandrijving.
Verkoper: Wat zei je?
Ik: Een NSX
Verkoper: Oh ja maar dan pik je er ook maar even een auto tussenuit.
En hij praatte er snel overheen. Volgens mij had ie niet eens door wat een NSX is en zit hij nu te google-en.


@juggie

500 KM vind ik persoonlijk weinig. Dit zal in grote maten bepalen hoe die auto de rest van zijn leven rijd, dus even zuinig aan doen.
Zelf zou ik er minimaal 1000 rustig mee rijden. Gewoon een avondje vrij maken en ergens ver weg heen rijden.
Na een km of 800 zou ik wat feller het gas indrukken en wat later gaan schakelen en dan rustig aan opbouwen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik heb me de eerste 1000km moeten inhouden.
But it was worth the wait!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.

En vraag waarom hij de motorkap dicht doet, je staat te kijken! :evil:

@Juggie: Met inrijden niet alleen maar constant rijden (snelweg) word ie lui van. Best manier van inrijden is in de bergen/heuvels constant optrekken en remmen (kantellen en inlopen van de zuigers) op de motor.

Let ook op je olie niveau, kan wat meer gebruiken in het begin.

Het wachten is het zeker waard, ik heb ook een tijdje rustig aan moeten doen met het inrijden van mijn ex-CBR600RR. Was ik elke dag mee bezig na mijn werk, tot 01:00h 's nachts :o ops:
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Katana wrote:Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.

En vraag waarom hij de motorkap dicht doet, je staat te kijken! :evil:

@Juggie: Met inrijden niet alleen maar constant rijden (snelweg) word ie lui van. Best manier van inrijden is in de bergen/heuvels constant optrekken en remmen (kantellen en inlopen van de zuigers) op de motor.

Let ook op je olie niveau, kan wat meer gebruiken in het begin.

Het wachten is het zeker waard, ik heb ook een tijdje rustig aan moeten doen met het inrijden van mijn ex-CBR600RR. Was ik elke dag mee bezig na mijn werk, tot 01:00h 's nachts :o ops:


Dat had maarten gezegd, zelfs dat hij nu itr reed, en nog meer in kenniskring een type r hadden.
Maar we stonde 2 minuten onder de kap te kijken toen de verkoper kwam.
Gooide de kap dicht, en zei het is niet veel anders als de vorige ctr.
Hij had ons er liever niet bij staan iig, want hij wees ons op de ep3 die hij had staan, waar ik ook voor ging kijken.
Maar het zint me al niet als we bij een auto worden weg gehaald terwijl we liefhebbers zijn.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Wat een dwaas, gewoon even naar zijn baas vragen als hij niet meewerkt 8)
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Katana wrote:Maarten stel je volgende keer eens voor als Maarten van de Type-R club.

En vraag waarom hij de motorkap dicht doet, je staat te kijken! :evil:

@Juggie: Met inrijden niet alleen maar constant rijden (snelweg) word ie lui van. Best manier van inrijden is in de bergen/heuvels constant optrekken en remmen (kantellen en inlopen van de zuigers) op de motor.

Let ook op je olie niveau, kan wat meer gebruiken in het begin.

Het wachten is het zeker waard, ik heb ook een tijdje rustig aan moeten doen met het inrijden van mijn ex-CBR600RR. Was ik elke dag mee bezig na mijn werk, tot 01:00h 's nachts :o ops:


Ik rij hem nu in tijdens mijn WWv Gouda-Amstelveen, heen via snelweg en terug binnendoor. Normaal doe ik dit in mijn lease Prius, maar die staan ze weer recht te buigen nadat er een "slechtziende" uit een uitrit kwam. Elk nadeel heb zijn voordeel :wink:

Dat wisselend belasten is duidelijk, daar is iedereen het wel overeens maar na hoeveel km Pedal to the Metal?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

800 rustig en dan een beetje gaan opbouwen, vanaf 1000 :twisted: invoke the God's of VTEC!
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

leven van je auto hangt wel af van de eerste duizenden kilometers.
hoe meer je van je auto houdt, hoe langer je hem inrijdt.
ik zou gewoon rustig aandoen tot 1500km
1500km heb je zo gereden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je kunt hem ook zijn gehele leven inrijden en nooit in de VTEC komen, maar das zonde. Motoren zijn tegenwoordig goed genoeg, en denk ook dat ze gelopen hebben voor ze in de showroom staan.
1000 km zal genoeg zijn om de VTEC te proeven. Maar de 1000 km dáárna zou ik hem goed warm rijden alvorens gas te geven.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oja en gelijk een oil temp. metertje aanschaffen. Kost niets en je weet precies wat er met de motor aan de hand is en wanneer deze warm is of genoeg afgekoeld om hem af te zetten...
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

:( het worden steeds meer.. :-? kilometers nou ja "take the long way home" dan maar. Mijn CTR zal een rustig leven krijgen (als 2de auto) mijn vriendin zal er (waarschijnlijk) vaker in rijden dan ik :shock: .
Snelheid, wegligging, prestatie alles went, maar de schoonheid van een CTR (2007) cool, strak en zoooo mooi.

toch nog ff bellen met de techneut van Honda.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Had de dealer er niets over gezegd?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

1000km is meer dan genoeg.
Het inrijden is niet zozeer alleen voor de motor maar ook voor de remmen, de ophanging enz.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

slydawg wrote:1000km is meer dan genoeg.
Het inrijden is niet zozeer alleen voor de motor maar ook voor de remmen, de ophanging enz.


Absoluut mijn velgen zijn reeds zwart! (of zullen dat de banden :shock: zijn?)
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Jaaaaaah ik heb er ook al in gereden!!! woooow wat een bak!!
en oowja met een olie temp meter kom je wel beter uit de voeten want je vtec doet het niet eens als de olie niet boven de 85 graden komt zei de dealer mij!.

ow en nog een klein dingetje ;) 1 juni staat die voor de deur!!!!!!!!!!
Kan niet wachten!!
Locked