How to:Vervangen van wangen (bolster foams) van je recaro's

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
boikel

How to:Vervangen van wangen (bolster foams) van je recaro's

Post by boikel »

Toen ik mijn integra kocht waren de wangen van de recaro's al redelijk versleten, het is niet mooi en het zit er ook echt niet lekker.
Op eBay heb ik een paar bolster foams gekocht en een mooi zondagmiddagprojectje was geboren.

Image
De wang van de stoel is makkelijk in te drukken en de metalen beugel is goed te voelen, tijd voor vervanging.

Om de stoel te verwijderen moeten er 4 bouten losgedraaid worden. Hetgene dat losgemaakt moet worden geef ik steeds aan met een rode cirkel.
Image
Image

Slede losmaken:
Image
Image

Daarna metalen strips losmaken, deze zitten aan beide zijden van de stoel.
Image

Stoel daarna met de schanier naar boven leggen en met een kleine schroevendraaier de palletjes van de plastic sierplaatjes van binnenuit naar buiten duwen.
Image
Image

Daarna met een schroevendraaier de borgklipjes van de schanier weghalen. Doe dit met een botte schroevendraaier om krassen te voorkomen.
Image

Zet de stoel weer rechtop, doe de leuning naar voren en trek de schanieren los.
Image

Maak daarna deze schroef los. Deze zat bij mij erg vast en ik had een slagschroevendraaier nodig.
Image

Het zitgedeelte zit vastgeklikt aan de onderzijde van de stoel met 2 plastic strips.
Image

Het alcantara van de stoel zit voor een stukje vast met dubbelzijdig plakband, maak dit voorzichtig los. Alle rood omcirkelde klemmetjes moet je voorzichtig met een botte schroevendraaier ombuigen.
Image

Het alcantara kan nu van de wang afgehaald worden.
Image

Old vs. New
Image

Om het alcantara terug over de nieuwe wang te trekken heb je veel geduld en (brute) kracht nodig. Voor deze stap had ik zeker een half uur nodig. Pas als het helemaal goed zit de metalen draad terug over de klemmen trekken, deze terugbuigen en nieuw dubbelzijdig plakband aanbrengen.
Image

Voor het opbouwen van de stoel bekijk je de foto's maar in omgekeerde volgorde. :D
mr. X

Post by mr. X »

Mooie uitleg!
Gaat in het archief :wink:
VTECRTY

Post by VTECRTY »

Heel netjes gedaan,die van mij zijn ook aan vervanging toe,de linker van bestuurders kant en de rechter van pasagierskant. maar krijg hetniet voor elkaar die dingen van die ebay site te bestellen,hulp?
roblom

Post by roblom »

Moet de mijne ook nogsteeds vervangen, heb al wel een nieuwe bolster.

Misschien een handige link om erbij te zetten (voor degene die hem nog niet kennen).
RECARO Spares & Accessories
Guest

Post by Guest »

Net klaar , hopelijk eenmalig :)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Thats some great info! Very interesting! :D
Locked