6 punts gordel

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
@LLST@RR

6 punts gordel

Post by @LLST@RR »

weet iemand de bevestigingsplaatsen van een 6 pts gordel in ITR???
VTECRob

Post by VTECRob »

Die hebben we niet...

Als je dat netjes/officieel wilt hebben, zul je die moeten creeeren...
ITR1689

Post by ITR1689 »

Je kan de bevestigingspunten gebruiken van je achterbankgordel.
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

ITR1689 wrote:Je kan de bevestigingspunten gebruiken van je achterbankgordel.

bedoel je waar je moet inklikken of zo?Of bedoel je de punten die zich onder de bank bevinden?
En hoe kun je de achterbank optillen?Want ik krijg die niet los hoor.
Niet de achterkant van de achterbank maar datgene waar men opzit.
VTECRob

Post by VTECRob »

Ja, die bouten idd..
Volgens mij hoor je ook eerst de achterleuning te verwijderen en daarna het zitgedeelte...

Met officieel bedoelde ik, dat 6 puntsgordels op 6 aparte punten vast horen te zitten... :o ops:
baRt

Post by baRt »

achterbank is hetzelfde bij alle hondas: kruip in je kofferbak, doe de grote mat aan de kant, zodat je onder de bank kunt kijken. Dan zit er net langs het midden (rechts normaal, maar ik geloof links bij de ITR) een M10 (als ik me niet vergis) boutje wat je los moet draaien.

Vervolgens kruip je tussen stoelen en achterbank en lift je de bank aan de achterkant op. Beetje wringen om hem voorbij de rugleuning te krijgen en zow...

Laatste stukje is lastiger: aan de voorkant zitten paar pinnetjes die je in principe zo uit het plaatwerk kunt liften, maar bij de nieuwere modellen klikken die ook nog eens vast. Beetje gewelddadig worden en je krijgt hem los. Niet TE, want dan gaat ie mss stuk (alhoewel me dat nooit gelukt is)

En dan kun je overal goed bij :)
mr. X

Post by mr. X »

Demonteren van achterbank is simpel.
Stap 1 Mat aan de kant:
Paar druk knopjes die je eruit moet trekken op de hoeken van de rug leuningen.

Stap 2 met dopje 10 aan de slag
Alle zichtbare bouten losdraaien van de rug leuningen. Te beginnen bij de rechter leuning (van achteraf gezien) aangezien de linkse leuning nog vast zit met één enkele moer nog die je enkel bij kunt nadat de rechter rugleuning is verwijderd.

Stap 3 zit gedeelte
Nadat de leuningen eruit zijn, zie je de enige bout zitten waarmee dit vast zit. Als je die los hebt til je hem tergelijk zowel achter als voor omhoog, dan kantel je hem richting de voor stoelen, daarna kantel je hem weer terug terwijl je hem lichtjes omhoog trekt en schiet hij eruit. (als ik het me goed heb kunnen herinneren!!) Pas als hij eruit is zie je goed hoe het heeft gezeten en weet je het voor de volgende keer.

Eerste keer was voor mij ook even zoeken..

Maar waarom 6 punts gordels? Alleen maar vervelend bij elke keer in en uit stappen en weer vast klikken.

4 punts gordels zijn meer dan genoeg. Plus je hebt dan geen extra gat nodig wat tussen je benen zit. Plus je kan ze veel makkelijker bevestigen d.m.v de originele gordel punten te gebruiken. één aan de linker kant van de stoel, één aan de rechterkant van de stoel. En de laatste 2 worden meestal bevestigd waar de achterste gordel punten zitten.
hiervoor kun je ook een speciale 'brace' kopen die ongeveer op hoofd hoogte achter de voorstoelen zitten. Zal even voor je zoeken.

als je voor optie één kiest (bevestiging op de achterste gordel punten) moet je er rekening mee houden dat de gordels extra lang moeten zijn. Anders haal je het niet.

Plus je moet rekenen op 200 euro pér kant voor goed gekeurde 3" takata of sparco gordels
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

Om het es ff wat moeilijk te maken :)
Ik heb dus in totaal 5 stuks(belts)
2 lange (met logo erop)met elk bevestigingspunt.
De ene waar je alles moet inklikken(ook met bevestigingspunt)
Een belt(riem die zich in twee splitst met een klikpunt en ook elk een bevestiging.(redelijk smal)
Dan nog een belt(riem)(redelijk breed)(met een lus in)met ook een bevestiging en klik(ma die klik staat wat gebogen...
Miss beter es fotos tonen??

Want heb blijkbaar 6 bevestigingspunten?
Dus 2 voor achteraan denk ik?En de rest dan?
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

@LLST@RR wrote:Om het es ff wat moeilijk te maken :)
Ik heb dus in totaal 5 stuks(belts)
2 lange (met logo erop)met elk bevestigingspunt.
De ene waar je alles moet inklikken(ook met bevestigingspunt)
Een belt(riem die zich in twee splitst met een klikpunt en ook elk een bevestiging.(redelijk smal)
Dan nog een belt(riem)(redelijk breed)(met een lus in)met ook een bevestiging en klik(ma die klik staat wat gebogen...
Miss beter es fotos tonen??

Want heb blijkbaar 6 bevestigingspunten?
Dus 2 voor achteraan denk ik?En de rest dan?

Image
itr-1895

Post by itr-1895 »

die 2 langen die gaan door de gaten in je rug gedeelte van de stoel.
en dan gaan ze gekruist naar je achterbankgordel bevestigings punt.
om bij die ene bout te komen waar zech maar het riem gedeelte van je achterbank gordel aan vast zit moet je je zijpanelen er ook uit hebben.

de 2 middelste riem gedeelten van de foto maak je 1 vast waar je orginele riem vast zit onder aan (bij de dorpel van de auto)
aan de andere kant zet je hem gewoon vast aan de bout van het gedeelte waar je gordel in klikt dat ding met die rode knop.
om deze bout er uit te kunnen draaien moet heel je stoel er even uit.

en dat dubbele deel rechter deel op de foto.
dat zou ik persoonlijk niet monteren.
doe je dit wel dan zet je hem gewoon vast aan die voorste 2 bouten waar je stoel mee vast zit.
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

itr-1895 wrote:die 2 langen die gaan door de gaten in je rug gedeelte van de stoel.
om bij die ene bout te komen waar zech maar het riem gedeelte van je achterbank gordel aan vast zit moet je je zijpanelen er ook uit hebben.

de 2 middelste riem gedeelten van de foto maak je 1 vast waar je orginele riem vast zit onder aan (bij de dorpel van de auto)
aan de andere kant zet je hem gewoon vast aan de bout van het gedeelte waar je gordel in klikt dat ding met die rode knop.

doe je dit wel dan zet je hem gewoon vast aan die voorste 2 bouten waar je stoel mee vast zit.

mooie uitleg....Maar veel werk....Mogen deze blijven zitten voor de keuring?Ook als ik men echte gordel gebruik bvb ??
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

itr-1895 wrote:die 2 langen die gaan door de gaten in je rug gedeelte van de stoel.
en dan gaan ze gekruist naar je achterbankgordel bevestigings punt.(naar 1 punt of 2 punten?)

itr-1895

Post by itr-1895 »

@LLST@RR wrote:
"itr-1895":3sy3adpp wrote:die 2 langen die gaan door de gaten in je rug gedeelte van de stoel.

mooie uitleg....Maar veel werk....Mogen deze blijven zitten voor de keuring?Ook als ik men echte gordel gebruik bvb ??[/quote:3sy3adpp]

ja zo lang je het orginele spul maar laat zitten
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

itr-1895 wrote:
"@LLST@RR":qykpiqkj wrote:
"itr-1895":qykpiqkj wrote:die 2 langen die gaan door de gaten in je rug gedeelte van de stoel.

mooie uitleg....Maar veel werk....Mogen deze blijven zitten voor de keuring?Ook als ik men echte gordel gebruik bvb ??[/quote:qykpiqkj]

ja zo lang je het orginele spul maar laat zitten[/quote:qykpiqkj]

Euhm die 2 lange die gekruist naar achter gaan gaan deze naar 1 bevestigingspunt of naar 2 ?
itr-1895

Post by itr-1895 »

gaat naar 2
in komt waar die rode knop ding aan vast zit
die andere komt aan de zij kant onder aan achter je zij paneel

Image

en zoals het hoort.
een foto zegt meer dan 1000 worden
@LLST@RR

Post by @LLST@RR »

itr-1895 wrote:gaat naar 2
in komt waar die rode knop ding aan vast zit
die andere komt aan de zij kant onder aan achter je zij paneel

Image

en zoals het hoort.
een foto zegt meer dan 1000 worden

idd heb je die foto niet wat ff groter :)
roblom

Post by roblom »

VTECRob

Post by VTECRob »

itr-1895 wrote:
"@LLST@RR":34vgw5f3 wrote:Mogen deze blijven zitten voor de keuring?Ook als ik men echte gordel gebruik bvb ??

ja zo lang je het orginele spul maar laat zitten[/quote:34vgw5f3]

Juist niet...

Dubbele gordels zijn apk afkeur...

Gordels moeten voorzien zijn van een keurmerk.
itr-1895

Post by itr-1895 »

volgens de groningse APK wet wel!
ben zo vorige keer ook door de keuring gekomen

want dubbele gordels is extra veilig
Locked