De wereld wordt wakker!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

De wereld wordt wakker!

Post by Gaskleppie »

http://www.honda-tech.com/zerothread/1948992

Voor de gene die het niet weten. Calvin, een goede maat van me heeft zn eigen software pakket ontwikkeld, plus ook zn eigen ROM waar je motor op draaid.
Ik help hem daar direkt mee en het resultaat draaid al een jaartje. De updates rollen nog steeds binnen en dagelijks wordt er getest.

De ontwikkelingen komen nu een beetje naar buiten en dat beginnen we te merken!
Het is dus de bedoeling dat het in de verkoop gaat binnenkort!

Echt bizar om zulke reacties te lezen!
hihi!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Leuk om zulke reacties te lezen als je er zolang mee bezig bent geweest.
Vandaar dat het ook helemaal terecht is.

Dis was/is dus gaande op zijn civic coupe? Dag en nacht perfectioneren. Erg vet
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Mooi om te lezen hoor!
Hopelijk moeten we er niet te lang meer op wachten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Niet alleen op zijn coupe. Ik rij er ook al een jaar nu mee. Ik heb het even opgezocht, maar de eerste test bin van mijn motor is van 21april 2006!

Ik gok dat ik in die tussentijd gemiddeld elke 10 dagen een update en/of uitbreiding heb gekregen.....

www.eCtune.com

http://forum.ectune.com/index.php
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Geen F series he? :(
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als het je lukt om een ontstekings unit van een ITR op je F20 te zetten kan het ;)

Zoiets als dit: Image

Image

http://forum.pgmfi.org/files/dsc00158_648.jpg

http://forum.pgmfi.org/files/dsc00157_129.jpg

http://www.razine.com/albums/album605/res613067804.jpg

http://forum.pgmfi.org/files/img_0162r_501.jpg

Er zijn er al een paar die nog gekkere combi's gemaakt hebben! ;)

btw, de opel maakte met een standaard ESI programma al 14pk meer dan met de standaard opel computer..... 8)
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Hmm nee dat is me te lastig.... :P

jammer dat er zo weinig voor de F series beschikbaar is.. ik hang vast aan E-manage (ultimate) en Aem ems :S KATCHING!!!!!!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

1 bill gates 56 miljard $
2 frank 55 miljard $
3 calvin 55 miljard $
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:lol:

Ookal is het soms twee keer kijken doordat Rob nu dezelfde avatar heeft.
Maar dit keer was er geen twijfel
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

:thumbs: Frank
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Image

Sommige test klanten pakken het lekker serieus aan!

I just got done with this car today. Overall, I'm very impressed.
Run 18 = ~18-19psi, 438hp / 284 tq
Run 8 = ~12psi, 347hp / 234 tq
Run 4 = ~10.5 psi, 334hp / 223 tq

Car was a ~9:1 1.8L vtec motor (Sleeved ITR bottom / B16 head, GSR cams) and a GT35e non-ball bearing turbo run on 93 octane with 1000cc Precision injectors.

We had significant issues with misfiring/blowing out spark at higher RPMs. Being able to mess with dwell settings for the coil in eCtune really helped a lot towards getting the misfires taken care of. Literally, all I changed in the last run was the dwell table in order to clean up the dyno to the point where it could go home. I guess we'll see if there is a detrimental effect on coil life... It sure as hell helped spark strength. R5671-8 @ 0.020-0.021"

Individual cylinder trim for both fuel and spark was really helpful too - saw marked changes. Hard to tell if it was a result of the 10% fuel in #3 or the -1 degree spark, but it ran super clean. Pretty neat.

Ignition adjustments being off were very handy too. I'm not sweating this one having issues. Yay!

The motor could definately have made more power with more boost and more revs, but it was already having issues blowing out the spark BAD and the owner didn't want to push it any harder on pump gas.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Screen shotje.....

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:dunno:

Maar ziet er wel gedatailleerd uit.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Daar gaat het ook om.

Laten zien hoe waanzinnig compleet het is!

Die grafieken zijn helemaal ruig om mee te werken. Hier staat nu een rustig stukje rijden van 35 minuten, maar je kan hem tot op de miliseconde uit trekken!

Ik verwacht ook niet dat zomaar iedereen dit snapt. Maar iedereen kan misschien wel zien dat dit een mooi compleet tunings gereedschap is.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Calvin,
I'm still tired from the drive home. But my driver wanted to thank you. We won 1st place with the all motor car I built last week and tuned last week. 1st place NHRA Virginia ET 2. The car was running 11.70 in the 1/4 mile. I will have pics and such soon. They haven't posted out class on the site as of now but it should be on soon. Stickers were on the car and will be on urban racer.com and the speed lounge. I'll find links and send.

Talk to ya later.

Randy Schoener



Whoeha! Leuke resultaten van onze US testers!

oja, dit is een NA auto!

http://www.thespeedlounge.com/
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaaf Frank, werken jullie ook wel eens met de Megasquirt V3 ECU after market?

Er is iemand in CZ men een standaard ATR met deze ECU er in.

Maakt vermogen tussen 3000 en 8500 tpm op de H22A7 :shock:
Locked