rookpluimpje?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

rookpluimpje?

Post by jimmy »

een vraagje aan de technische mensen,
als ik GOED door rij en dan een bocht naar links neem(afrit autosnelweg)
dan gooit hij een rookwolk buiten(denk blauw)ik bedoel dus heel hard
door de bocht en dus hoog in toeren....enkel bij een bocht naar links :?: :o ops:
en als je dan stopt en eens goed gas geeft(niet belast) rookt hij nog is na,
en dan is het gedaan.
rararara?
iemand een antwoord?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

dit is toch een nieuw blok wat uit een schade ITR kwam?

mischien heeft het blok dan bij het ongeval ook wel interne schade geleden.
maar waarom hij het dan alleen bij een bocht naar links olie dumpt weet ik ook niet :roll:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Verbruikt ie normaal veel olie? Ik zou iig een compressie test doen.
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

nee de motor heeft nu 3500km gelopen,en heb juist een onderhoud
gedaan met oliefilter....heb ook goede olie gebruikt(lucas).
maar heb vandaag de test gedaan op de zelfde plaats en dan deed hij
het niet meer.
ook merk ik aan het vermogen niets anders of wat dan ook?
wat hij wel heeft is zwarte sproeten op de plaats boven de uitlaat
op de bumper(zwarte roet)?
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Na een dag of 4 hangt bij mij de achterbumper ook al redelijk vol roet hoor.
Wel afhankelijk van de rijstijl...
Kan het aan de vorm van de oliepan liggen dat je soms een rookpluim krijgt bij een bocht naar links?
Aan de rechterkant is die toch een stuk hoger.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Check ook of je carterventilatie goed werkt. Je kan dit ook aanpassen.
Bijv. PCV klep controleren etc. En kijken of je gasklep besmeurd is met olie.
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Bedoel je niet een bocht naar rechts ? Ik kan me niet inbeelden dat wij felle bochten naar links hebben bij een afrit :-? (in engeland wel)
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

in belgie hebben ze ook een klaverblad :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

DC2TYPER wrote:Bedoel je niet een bocht naar rechts ? Ik kan me niet inbeelden dat wij felle bochten naar links hebben bij een afrit :-? (in engeland wel)


Die bestaan wel.. Bijv. bij Amsterdam...
CTR_91
Posts: 6
Joined: Fri May 04, 2007 10:50 am

Post by CTR_91 »

Blauwe rook komt ''vaak'' door een slechte/onvolledige verbranding van smeerolie. Dat kan gebeuren doordat de zuigerveren misschien niet meer ''GOED'' afdichten.

Dit kun je laten controleren dmv een cilinderlekkagetest.

mvg,

CTR_91
Ooit een kapotte honda gezien?
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

CTR_91 wrote:Blauwe rook komt ''vaak'' door een slechte/onvolledige verbranding van smeerolie. Dat kan gebeuren doordat de zuigerveren misschien niet meer ''GOED'' afdichten.

Dit kun je laten controleren dmv een cilinderlekkagetest.

mvg,

CTR_91

dan zou hij het constant moeten hebben he, hij heeft het nu alleen in scherpe bochten.
CTR_91
Posts: 6
Joined: Fri May 04, 2007 10:50 am

Post by CTR_91 »

dan zou hij het constant moeten hebben he, hij heeft het nu alleen in scherpe bochten.


dan heb ik het verkeerd begrepen...


mvg,
CTR_91
Ooit een kapotte honda gezien?
Locked