Ik heb net een simota cold air intake gehaald de AN1CA-49 ofzoiet.
Daar zitten 2 gele slangetjes bij, en een zwart rond schijfke met langs 2 kanten pinnen met schroefdraad. 1 slang heb ik gebruikt voor de air van de pipe naar de motor rechtstreeks maar de 2de weet ik niet voor wat die dient. Ook dat schijfje is me een raadsel. Er was ook geen handleiding bij dus ja. Nu aan de ingang van het spruitstuk vanonder is ook een darmpje dat naar de motor gaat. Ik dacht dit te vervangen door het 2de gele darmpje vermits de zwarte oorspronkelijk aan elkaar vasthangen maar als ik dit opende liep er vloeistof uit dus heb ik het maar rap terug gestoken. Help pls
Thnx op voorhand!
Simota ITR Air intake
Hier zijn de fotos zoals je ziet:
De eerste foto is een onderdeel dat ik niet weet voor wat ik het nodig heb.
Op de 2de foto zie je wat ik bedoel: je hebt die 2 evenwijdige zwarte buisjes, het bovenste werd gebruikt voor van de cold air intake rechtstreeks naar de motor te gaan, hier heb ik dus nu een geel buisje voor gebruikt. Als ik die zwarte buisjes volledig wil verwijderen dan komt er uit het buisje waar de rode cirkel rond is een vloeistof gelopen.
Dient daar die 2de gele buis voor om dat 2de zwart darmpje dat ik in het rood omcirkel heb te veranderen?

De eerste foto is een onderdeel dat ik niet weet voor wat ik het nodig heb.

Op de 2de foto zie je wat ik bedoel: je hebt die 2 evenwijdige zwarte buisjes, het bovenste werd gebruikt voor van de cold air intake rechtstreeks naar de motor te gaan, hier heb ik dus nu een geel buisje voor gebruikt. Als ik die zwarte buisjes volledig wil verwijderen dan komt er uit het buisje waar de rode cirkel rond is een vloeistof gelopen.
Dient daar die 2de gele buis voor om dat 2de zwart darmpje dat ik in het rood omcirkel heb te veranderen?

Dat dingetje op de eerste foto schroef je normaal in één van de 3 schroef gaten waarna je de cai erop vast schroeft. Deze is voor de trillingen op te vangen.
Dat 2e slangetje waar je het over hebt:
De bovenste die je hebt vervangen door de gele is je carterontluchting. De onderste daar gaat koelvloeistof door. Dit om het inlaat traject versneld op te warmen en de bedrijfstemperatuur snel te bereiken.
Deze kun je doorverbinden want je hebt het nergens voor nodig
Je haalt het ijzeren buisje plus één van de 2 slangetjes eraf. Daarna verbind je het 2e rubberen slangetje op het gaatje waar je het verwijderde slangetje hebt afgetrokken. zo kort je het traject in, komt het niet meer in de buurt van de inlaat en is het mooi weg gewerkt.
De koelvloeistof zal er heel even een klein beetje uitkomen. Echter geen nood, ding stopt na 1 sec ofzo met lekken dus gewoon lekker eraf trekken en knutselen
Dat 2e slangetje waar je het over hebt:
De bovenste die je hebt vervangen door de gele is je carterontluchting. De onderste daar gaat koelvloeistof door. Dit om het inlaat traject versneld op te warmen en de bedrijfstemperatuur snel te bereiken.
Deze kun je doorverbinden want je hebt het nergens voor nodig

Je haalt het ijzeren buisje plus één van de 2 slangetjes eraf. Daarna verbind je het 2e rubberen slangetje op het gaatje waar je het verwijderde slangetje hebt afgetrokken. zo kort je het traject in, komt het niet meer in de buurt van de inlaat en is het mooi weg gewerkt.
De koelvloeistof zal er heel even een klein beetje uitkomen. Echter geen nood, ding stopt na 1 sec ofzo met lekken dus gewoon lekker eraf trekken en knutselen
Het 1e ding op de foto is denk ik een montage rubber. Hiermee maak je de buis vast aan het chassis.
De slang moet je niet losmaken, wil je de stalen buisjes weg hebben moet je een andere slang plaatsen ipv de stalen buisjes en de 2 stukjes slang. Of je moet de buisjes voorzichtig van elkaar loszagen.
De slang moet je niet losmaken, wil je de stalen buisjes weg hebben moet je een andere slang plaatsen ipv de stalen buisjes en de 2 stukjes slang. Of je moet de buisjes voorzichtig van elkaar loszagen.
Ohja je zou dus het 2e gele slangetje daarvoor kunnen gebruiken echter vind ik dat zo opzichtig. Ik zou het lekker doen zoals ik zei en één van de 2 slangetjes gebruiken die al aan het buisje zit.
Verder kun je dat andere gele slangetje nog vervangen door een Carter filtertje (die je op je carter deksel zet) daardoor blijft je inlaat traject helemaal schoon en word het ook nog minder warm wat betere prestaties tot gevolg heeft.
Verder kun je dat andere gele slangetje nog vervangen door een Carter filtertje (die je op je carter deksel zet) daardoor blijft je inlaat traject helemaal schoon en word het ook nog minder warm wat betere prestaties tot gevolg heeft.