SPIJKENISSE - In Spijkenisse-Noord, nabij het Rivierabad, is rond het middaguur een mogelijk k@nkerverwekkende... ...poederachtige stof uit de lucht neergedaald.
De stof zou volgens de laatste berichten verspreid liggen over een oppervlakte van zeker vier vierkante kilometer. Aanvankelijk werd aangenomen dat het om aluminiumoxide gaat.
De politie beraadt zich op dit moment over een eventuele evacuatie van bewoners en andere maatregelen. Volgens de politie hebben de hulpdiensten de situatie onder controle en valt het gevaar voor de bevolking mee.
Nou mocht ik niet meer van mijn werk komen, ik laat al mijn Type-R spullen aan de club na... :wink:
Het was weer een storm in een glas water blijkt achteraf maar wel raar dat dit goedje 's nachts om 2:00 valt en dat de Shell om 14:30 nog geen uitleg heeft waardoor er paniek ontstaat. Leermoment zeg maar...
SPIJKENISSE - De bewoners van Spijkenisse-Noord kunnen zonder gevaar voor eigen gezondheid hun auto's of...
Op auto's in Spijkenisse Noord ligt een dun laagje stof. ...... tuintjes ontdoen van de witte substantie die woensdagochtend in hun wijk is neergevallen. De stof bestaat hoofdzakelijk uit zand. Dat blijkt uit onderzoek van milieudienst DCMR, zo meldde de brandweer.
De concentratie giftige bestanddelen in het zand is dusdanig laag en de deeltjes zijn zodanig groot, dat het nauwelijks tot geen effecten op de gezondheid heeft. De stof kan wel bij aanraking mogelijk irritaties aan de ogen en de huid veroorzaken.
De stof is volgens de brandweer vrijgekomen door een stroomstoring bij een vestiging van Shell in het Rotterdamse Botlekgebied. Hierdoor raakte een cat-cracker, onderdeel van het raffinageproces, buiten bedrijf. Bij het opstarten van dit bedrijfsonderdeel is er een hoeveelheid witte stof met de naam catalyst vrijgekomen. De stof is neergedaald in het noordelijk deel van Spijkenisse (wijken Hoogwerf en Schiekamp) over een oppervlakte van zo'n vier vierkante kilometer.
De politie meldde dat enkele mensen met geïrriteerde ogen zich bij het Ruwaard van Putten Ziekenhuis hebben gemeld. De hulpdiensten adviseren om, in geval van aanraking met de stof, de huid te wassen. Ook kleding die met de stof in aanraking is geweest, moet worden gewassen en niet worden uitgeklopt.
Ach Sander en omwonenden leven nog. Daar gaat het om :-).
Ik heb wel een keer meegemaakt dat er een blok ijs naar beneden kwam ter grootte van een american football.. Flink doffe dreun buiten.. Dacht dat er iemand onderuit gegaan was ofzo. woonde toen nog bij pa en moe dus toen ik even later mijn fiets binnen ging zetten zag ik een dikke klomp ijs liggen. Helemaal glad rondom zo voor de deur. Wel in twee stukken gebroken van de dreun maar toch. EN het vroor niet.. Het was niet eens winter.. Vaag..