Wiesmann Roadster

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
RedSun

Post by RedSun »

AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:Ferrari daarentegen is érrug vet.
Ferrari is een over het paard getild merk.

Nu snap ik het logo.....
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

RedSun wrote:
AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:Ferrari daarentegen is érrug vet.
Ferrari is een over het paard getild merk.

Nu snap ik het logo.....

Jij bedoelt wat ik snap. De grootheidswaanzin zat er van begin af aan in. Lamborghini daarentegen heeft een logo in de trant van: "Grrr, ik zal je hebben paardje". Goed bedacht van die Ferrucio toen hij in de clinch lag met Enzo.
HONDA

Post by HONDA »

Maar wie is er succesvoller? Lamborghini is niet eens een goede tweede...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

Beide auto's (Lambo,Ferrari) koop je tegenwoordig meer voor de show/het imago.

Ik zeg ook helemaal niets over Ferrari zelf, ik vind dit model gewoon ontzettend mooi itt die 'lelijke' Wiesmann met die bolle lijne. Daar ben ik geen fan van.
DC2

Post by DC2 »

Ga binnenkort rijden in zo'n ferrari als op de foto. Een half uurtje, na het krijgen van een cadeaubon!
HondArd

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:Maar wie is er succesvoller? Lamborghini is niet eens een goede tweede...

Ferrari doet het nog steeds beter dan Lamborhini in Nederland. Over 2006 zijn er 2 Lamborhini's verkocht in Nederland, tegenover 33 Ferrari's. Aston Martin daarentegen deed er 73. Maar aan de andere kant: als verkoopcijfers maatgevend zouden moetten zijn voor de kwaliteit van de auto's, waarom doen Volkswagen en (sl)Opel het dan zo goed?
mr. X

Post by mr. X »

Dat er niemand is die er meer verstand heeft van auto;'s en ze zien als lauter vervoers middel die na 2 jaar afgeschreven is

Ik erger me zó aan de auto's van tegenwoordig. Op mijn werk hebben we dus veel instap modellen van alle nieuwe auto's (opel astra, suzuki swift, peugeot 207, 407 enz enz enz)
En je snapt niet waarom mensen deze auto;s kopen.

De Swift is imo de beste. Betaalbaar, rijdt lekker, schakelt lekker en de tankdop zit tenminste aan de bestuurderskant!

Als je ongeveer het dubbele wil uitgeven, snap ik de keus van een Golf V nog wel. Erg lekkere auto...
RedSun

Post by RedSun »

Het bekende "de buurman heeft er ook een" is vaak ook van belang.

Meeste mensen gaan meer voor model dan kwaliteit al slaat de trend wel om als ik het succes van de huidige Toyota,Suzuki,Lexus lijn zie. Alle drie mooie modellen en ze slaan goed aan. Met name de Avensis, Verso, Swift en IS doen het super.
Nana korobi ya oki
Dimer

Post by Dimer »

Lexus is toch ook wel een status symbool ;)
RedSun

Post by RedSun »

Klopt maar de IS is ontdekt door de zakelijke rijder.

Van het weekend kan ik zelf ervaren hoe hij rijdt, krijg een IS250 mee.
Probleem is alleen dat als hij super bevalt....ik hem toch niet kan betalen :lol:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Achja, ik moest laast ook in een nieuwe Mercedes S 500 lang 4 motion rijden... voor straf :lol:
Beviel mij ook zeker, maar 150000 euro is toch ook echt boven het budget :lol:
RedSun

Post by RedSun »

Das nog leuker, jammer van de ster maar verder leuk :razz:

Zodra de LS600 bij de dealer staat krijg ik hem ook mee. Nu nog iemand vinden om te chauffeuren :lol:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Wil niet weer een discussie beginnen, maar de Mercedes S klasse is nog altijd de auto geweest die de andere het nakijken heeft gegeven. Zo ook bij de nieuwste. Het begon in 1970, toen was het de eerste auto met ABS en een airbag. 1985 De eerste auto met ASR (Anti Slip Regeling) etc etc. Maar zal er maar niet op doorgaan, er zijn er genoeg hier die er tegen zijn ofzo.

Een klant van mijn vader heeft de LS 600 besteld. Ruilt zijn BMW 530 er voor in. Zal daar in de loop der tijd ook wel eens mee gaan rijden.

Plus ze garandeerde dat hij na 3 jaar nog de helft van de nieuwprijs terug zou krijgen... ongeacht km stand etc etc.
roblom

Post by roblom »

Na 3 jaar de helft... is dat zo'n bijzondere garantie dan?
RedSun

Post by RedSun »

Nee is geen bijzondere garantie en de nieuwe LS600 laat de benzen en alle andere merken stof happen in zijn klasse.

De snufjes die erop zitten zijn stuk voor stuk een primeur en nog nuttig ook. En het is nog een Hybride ook.

Een V8 met het vermogen van een V12 en het verbruik van een V6.

Tel uit je winst.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

roblom wrote:Na 3 jaar de helft... is dat zo'n bijzondere garantie dan?

Heb het niet helemaal goed meegekregen maar het was toch echt een feit.. :dunno:

@Redsun

Geef dan maar wat voorbeelden, ben benieuwd.
De motor zit idd wel goed, maar voor hoeveel km?
Of misschien kunnen we wel beter deze discussie niet beginnen :lol:
RedSun

Post by RedSun »

Jawel man discussies zijn leuk :lol:

Hoeveel km weet ik niet dat zullen we moeten zien maar als ik naar de prius kijk zit dat wel goed. Trouwens de GS450H hebben we ook nog geen problemen gezien met het motor/hybride gebeuren.

Kan zijn dat dat op grotere schaal wel is natuurlijk.

Voorbeelden van de snufjes?

Wat ik het mooiste vind (maar is ook mijn vak) is de actieve veiligheid.
Er zitten camera's in de voor en achterbumper en in het dashboard. Zodra de auto een voorwerp (auto) snel ziet naderen van voren "kijkt" de camera of je wel op zit te letten, zo niet dan klinkt er een geluidssignaal en let je dan nog niet op dan begint de auto te remmen.

En mocht er iemand hard achterop komen rijden en denkt de radar in de achterbumper dat hij je gaat raken dan worden de hoofdsteunen gekanteld (aanzienlijk minder kans op whiplash) en je gordel aangesnoert.

Dit even in een nutshell. voor alle andere snufjes c.q. betere uitleg zie:

http://www.adversus.nl/autos/lexus/lexus_ls460_2/index.html
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Wil niet veel zeggen, maar wat je net opnoemde had mercedes al op de nieuwe S vóór de lexus er is.
Plus active cruize control. Nader je te dicht de voor ganger, remt hij automatisch af zonder dat je ook maar iets hoeft te doen. Knipperlicht naar links en je kunt weer verder zonder iets te doen. Nacht camera...

Niet voor niets dat er een ster op de motorkap staat...
HondArd

Post by HondArd »

Actieve cruise control had Jaguar al veel eerder. ABS was al gemeengoed op Jensens voordat Mercedes er nog over nadacht.
mr. X

Post by mr. X »

En dat weet je uit persoonlijke ervaring neem ik aan.
Locked