Nare ervaring...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
autodre

Post by autodre »

VTECCIE wrote:Ik ben het wel met Ard eens. Je had de ITR nog maar net of je wilde alweer een S2K. In de twee jaar dat je hier bent spring je vaak van de hak op de tak qua plannen.

Daar is niets mis mee en het is jouw zaak maar het geeft je inderdaad wel een ongeduldige of, zoals je zelf zegt, een verwende indruk.

Lol wat heeft dat met het topic te maken? Oh well
Gangaran

Post by Gangaran »

VTECCIE wrote:Is dat naar aanleiding van dit topic Urvin?

Heeft inderdaad hiermee te maken.
HONDA

Post by HONDA »

autodre wrote:
VTECCIE wrote:Ik ben het wel met Ard eens. Je had de ITR nog maar net of je wilde alweer een S2K. In de twee jaar dat je hier bent spring je vaak van de hak op de tak qua plannen.

Daar is niets mis mee en het is jouw zaak maar het geeft je inderdaad wel een ongeduldige of, zoals je zelf zegt, een verwende indruk.

Lol wat heeft dat met het topic te maken? Oh well

Dat is een reactie op Maarten zijn eigen antwoord en dus niet zo vreemd slimmerik... :roll:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En, probleem gevonden? Rij je weer?
Knite Force

Post by Knite Force »

Gaskleppie wrote:En, probleem gevonden? Rij je weer?
Update?
VTECRTY

Post by VTECRTY »

ja ben ook wel benieuwd ???
mr. X

Post by mr. X »

Ja, al lang weer hoor.

De koppelings-cilinder die op je schutbord zit geschroeft is tot 2 keer toe vervangen door een verkeerde.
De eerste keer dat mijn standaard koppeling het begaf, was het advies die koppelings cilinder ook te vervangen omdat deze lekte. Toen is deze door een andere vervangen.

Echter schrok ik van mijn 'pedal-travel'. Deze was érg stug en zat érg hoog. Maar ik dacht dat dit door de ACT koppeling kwam. Achteraf valt alles op zijn plaats, en blijkt dit niet zo te zijn.

Na wat km's gereden te hebben (+-20000 km) begon hij af en toe vreemd te doen. Zoals: je hebt stil gestaan in de file (vaak op laten komen van de koppeling) en het reed daarna weer, dan greep hij niet aan als je hem ontkoppelde; hij slipte dus.
Ook af en toe onder constant rijden op de snelweg waarna ik gas wou geven dat de toeren 1500 rpm omhoog schoten en hij ook bijna niet vooruit kwam.

Ben toen ook terug gegaan, waarna RJ in de auto stapte, wou weg rijden met de auto en gelijk riep van nee die koppeling is niet goed, die is kei versleten die hoort daar helemaal niet zo hoog te zitten. Terwijl ik zei dat hij daar zat toen ik hem afgeleverd kreeg, maar dat wou hij niet geloven want 'hij had wel vaker in een ITR gereden'.
Ik denk verdomme man het is mijn ding en ik weet hoe jij hem hebt afgeleverd en wat hij toen wel en niet deed.
Maargoed hij zou dus kapot gaan omdat hij versleten was. Wat ik erg vreemd vond na 20k km.

Toch nog de +- 40k gehaald maar naarmate ik langer bleef reden gaf hij meer problemen.

Maargoed, wat nu dus is gebleken is dat die koppelings cilinder van zowel BUITEN áls BINNEN verschilt met degene die eraf kwam! En ik heb de Honda een originele laten bestellen (+- 250 euro !!!) dus ik weet wel degelijk hoe dat eruit ziet RJ als je meeleest.

Vind het nog altijd verre van netjes. Niet alleen dat er een verkeerde op zat, die tot 2 keer toe eraf is geweest. Maar ook dat ik dat te horen kreeg dat die ACT zo nooit gedaan zou hebben...
Dat hij zei dat hij nog nooit zo een koppeling eruit heeft zien klappen bij een ITR.
Waarna ik naar de honda ben gegaan met mijn koppeling en zei mij vertelden dat deze overduidelijk is versleten door overmatige slijtage.

Dus komt erop neer dat mijn ACT koppeling verneukt is door een fout van TCC.
Nu ook mijn nieuwe originele koppeling die wie weet hoeveel heeft geleden.

Nee, Geen TCC meer voor mij
Goelette

Post by Goelette »

Dat is een duidelijk verhaal lijkt me. Dit is wel erg nuttige info bij dit topic. Leek eerst alleen op moddergooien, maar met deze feiten erbij is dat niet meer aan de orde.
Wat zegt TCC er zelf van?
mr. X

Post by mr. X »

Ik gooi geen modder als ik het niet half zeker weet.
Kan veel hebben, maar er is altijd een druppel die de emmer doet overlopen.

Het is op een schikking gekomen, echter ben ik het er niet volledig mee eens. Wij hebben meer kosten gemaakt dan dat er van de prijs is afgegaan. (denk aan huur auto, weg laten slepen, vertraging, nogmaals kosten bij de Honda garage, en de vorige koppeling wiens levensduur ernstig is verkort)

Tsja trek hieruit je eigen conclussie, Ik heb de mijne al!
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Dat er dingen fout zijn gegaan is wel duidelijk.
Dit gebeurd overigens bij heelveel zaken/tuners en zelfs dealers.
(daar kan sander over mee praten)

Ik vraag me echter af ofdat je die verkorte levensduur van de koppeling niet een klein beetje zelf in de hand hebt gehad toen je met een ernstig slippende weigerende koppeling een bergpas op bent gereden!!!

Ik snap je betoog volkomen.. en ik heb tegenworden ook weinig meer met TUNERS, maar ik snap niet dat je door bent gereden.

iK WEET dat je dit al hebt uitgelegd, maar helaas snap ik dit niet als liefhebber in hart en nieren. (en wellicht vele met mij)

Ik hoop dat je dit nog netjes opgelost krijgt met RJ.. en ik wil je veel plezier wensen in je nieuwe BMW.

met alle respect.. maar er zal vast een baasje voor jouw huidige ITR zijn die er met alle liefde en passie in wil rijden..

een echte hondafiel !!
mr. X

Post by mr. X »

hardcorehonda wrote:Ik vraag me echter af ofdat je die verkorte levensduur van de koppeling niet een klein beetje zelf in de hand hebt gehad toen je met een ernstig slippende weigerende koppeling een bergpas op bent gereden!!!

Ik praat over de ACT, deze heeft zeker een verkorte levens duur gehad. Dat deze koppeling meer heeft geleden dan normaal in 1500 km heb ik zeker in de hand gehad. IK ben degene die op en neer is gereden naar Zwitserland, niemand anders.
Maar dus ben ik dan de schuldige? Ik breng expres die auto naar een 'expert' om dit niet mee te maken. Geen gezeik te hebben op vakantie. Als ik (bijv. TCC) bel of hij nog gemaakt kon worden vóór de vakantiee. Moeten ze niet zeggen dat het wel kan, als ze het niet goed afleveren.

Ik snap niet waarom ik de heletijd naar mn hoofd krijg dat ik niet hondafiel ben, heeft de pret nogal gedrukt maargoed. Maakt de keus naar een bmw alleen maar makkelijker
IvoG

Post by IvoG »

Don't let the door hit you on the way out. :idea:
RedSun

Post by RedSun »

Als je overstapt naar een ander merk ben je geen Hondafiel.
Of er moet in die klasse niks zijn wat mee kan doen van Honda.

Al met al een nare situatie en ik begrijp je ongenoegen.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

Er zijn mensen die rijden een auto voor zichzelf... Je hebt mensen en die rijden liever een auto voor een ander.
Ieder zn keus!
Jonge uit me klas heeft een (nieuwste) M3 en dat rijd ook heerlijk... Het is gewoon anders.

Tevens vermoed ik dat Maarten hier, met de bedoeling wat ophef te veroorzaken, deze post op de manier zoals hij dit heeft gedaan, gepost heeft.

Misschien is het nu wel tijd voor een slotje zodat de info bewaart blijft zonder geklets???
Locked