Als je naar Jef zijn after run kijkt zie je duidelijk dat de vermogens en koppel curve veel vloeiender zijn. Ook z'n verliezen voor en na zijn nagenoeg hetzelfde.
Klopt ja, vind die curves ook wa raar :-?
Naar het schijnt zou de waarden vd wielpk's niet kloppen, zou iets mis mee zijn.
Had ook eerder gedacht aan zo'n 185 a 190 wielpk's aangezien het feit ik aan 222pk op het vliegwiel zit.
Kan iemand die rare piek verklaren op het eind? Die rare piek in koppelkromme aan het eind bij 9000tpm geeft uiteindelijk wel zn piek vermogen van 221,9 pk...
Hier zet ik dus mijn vraagtekens bij....
BugsM wrote:Kan iemand die rare piek verklaren op het eind? Die rare piek in koppelkromme aan het eind bij 9000tpm geeft uiteindelijk wel zn piek vermogen van 221,9 pk... Hier zet ik dus mijn vraagtekens bij....
Als je naar die piek kijkt zie je dat deze tegen /voorbij de 225pk grens zit, dit is dus niet meegenomen in top vermogen.
Wellicht ligt het aan de bank?
ITR292 wrote:Klopt ja, vind die curves ook wa raar :-? Naar het schijnt zou de waarden vd wielpk's niet kloppen, zou iets mis mee zijn. Had ook eerder gedacht aan zo'n 185 a 190 wielpk's aangezien het feit ik aan 222pk op het vliegwiel zit.
Volgens mij worden de wielpk's gemeten en de krukas pk's worden berekend aan de hand van het gemeten aandrijflijn verlies.
Bij de standaard run komt de VTEC in bij 6000 rpm en bij de andere run op 5200 rpm dus ik denk dat er iets niet goed zit met de toerental ijking van de bank. Verder is de begrenzer wel weer op hetzelfde punt. Echter verklaart dit volgens mij niet het grote verschil in aandrijflijn verlies maar wel de behoorlijke toename in koppel.
ITR292 wrote:Klopt ja, vind die curves ook wa raar :-? Naar het schijnt zou de waarden vd wielpk's niet kloppen, zou iets mis mee zijn. Had ook eerder gedacht aan zo'n 185 a 190 wielpk's aangezien het feit ik aan 222pk op het vliegwiel zit.
Volgens mij worden de wielpk's gemeten en de krukas pk's worden berekend aan de hand van het gemeten aandrijflijn verlies.
Bij de standaard run komt de VTEC in bij 6000 rpm en bij de andere run op 5200 rpm dus ik denk dat er iets niet goed zit met de toerental ijking van de bank. Verder is de begrenzer wel weer op hetzelfde punt. Echter verklaart dit volgens mij niet het grote verschil in aandrijflijn verlies maar wel de behoorlijke toename in koppel.