THE END............TO BE CONTINUED

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
SnoopDogg

Post by SnoopDogg »

Mooie Ctr zeg, wat doe je met dat brandgaatje in de piloten stoel?

Veel plezier ermee!!!
Image
ToyZ

Post by ToyZ »

Sjakiera wrote:Die EE9 kan best wel een klassieker gaan worden 8)

In mijn beleving is die dat al en de grondlegger van de Type R's die we vandaag de dag kennen.

Brandgaatje wordt door een bekledingsexpert verwijderd of in iedergeval voor het oog onzichtbaar gemaakt.
Er zit namelijk geen gaatje in de stof, alleen de stof zelf is zwart aangeslagen.

AEM Coldair intake zit er ook in en wat een inmens verschil met die Autostyle WAI die erin zat toen ik hem kocht!!!
Je voelt op elk toerengebied dat de motor weer lekker kan ademen.
Een goede mod weer voor mijn CTR.
mr. X

Post by mr. X »

ToyZ wrote:Autostyle WAI

Ja daar heb je het al... :wink:
ToyZ

Post by ToyZ »

Eindelijk dus de AEM CAI gemonteerd.
Ging allemaal redelijk snel en zonder demonteren van de voorbumper.
Pasvorm is perfect te noemen en prestaties zijn weer naar behoren.
Als iemand een Autostyle WAI wil monteren mag hij mijn oude setje gratis en voor niets ophalen, haha. Wat een baggerzooi was dat zeg.
Enige hekele punt voor de AEM CAI is toch wel dat je een sparing in de wielkasten moet maken. Hierdoor lijkt de kans groot dat wanneer het wiel door een plas slaat, vocht langs de sparing het filter kan bereiken.
Ik had liever gezien dat het niet nodig zou zijn om deze sparing te maken.

Een aantal foto's:

VOOR

http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20006.jpg
http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20009.jpg

NA

http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20013.jpg
http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20011.jpg
http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20014.jpg
http://home.wanadoo.nl/tom_vermeulen/EP3%20ToyZ/Afbeelding%20015.jpg
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Is zeker jammer, ik heb hetzelfde probleem met de Injen maar voor wat extra zekerheid heb ik een hydroshield gekocht. Ik heb van tevoren heel veel geinformeerd maar toch uiteindelijk ipv airbox voor cai gegaan omdat het volgens de meeste ervaringen niet veel uitmaakt.
Gangaran

Post by Gangaran »

Nice, geluid is verslavend. Daarom wil ik ook een hitteschild voor de zekerheid plaatsen ter bescherming. Ook al is de kans klein.......
ee8

Post by ee8 »

lucht doet woneren op een k20.....
ToyZ

Post by ToyZ »

Daar ik mijn zinnen al had gezet om op termijn een Supersprint einddemper aan te schaffen met ovaal eindstuk en er uiteindelijk een op mijn pad kwam, kon ik me niet meer bedwingen.
De aanschaf was een feit.

Image
Image

De schoonheidsfoutjes die op de auto zaten toen ik hem kocht zijn inmiddels zo goed als verholpen.
Achterlip is gespoten, parkeerdeukje netjes uit het achterscherm verwijderd en over twee weken wordt het voorscherm en de bumperlip onderhanden genomen.
Dan is ie weer vrijwel in showroomstaat.

Mzzl,

Tommy
S.J.

Post by S.J. »

Damn hij is echt strak die demper staat ook echt goed niet overdreven, maar toch een beetje anders dan standard
HondArd

Post by HondArd »

Demper staat inderdaad erg gaaf :thumbs:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ziet er goed uit.
RedSun

Post by RedSun »

Netjes!!!
Nana korobi ya oki
Spijker

Post by Spijker »

Die heb ik ook onder m'n vorige gehad (een 1.6 sport) Die demper maakt precies het juiste geluid. Ik ben ook niet zo van de brulpijpen en ben geen fan van sebring en remus, dus dan is dit een perfekte middenweg!
Civic Type R #03855
SnoopDogg

Post by SnoopDogg »

Echt een hele mooie auto in de perfecte kleur!!!
Image
ToyZ

Re: Honda Civic Type R EP3

Post by ToyZ »

Update:

Na maanden van etteren met een frontje wat overal naartoe gesleept moest worden en de lage lokatie van een aftermarket radio in het dashboard van de EP3, eindelijk een fatsoenlijk OEM exemplaar in handen gekregen met aflegbakje.
Eens kijken hoe deze bevalt.

Image

Mzzl,

Tommy
mr. X

Post by mr. X »

:D OEM 8)

Dubbel din geen optie voor je?
ToyZ

Post by ToyZ »

mr. X wrote: :D OEM 8)

Dubbel din geen optie voor je?

Dubbel DIN OEM optie met navigatie hoor ik slechte verhalen over de kwaliteit van het geluid c.q. versterker.
Verder vind ik nergens een mooie dubbel din radio, al is er een exemplaar van Sony op de markt in Japan die wel erg mooi is.

Mzzl,

Tommy
vtecmoon

Post by vtecmoon »

ToyZ wrote:Image

Is dit geen engelse cd speler...dacht toch echt dat de pasvorm anders was dan de NL versie...
ToyZ

Post by ToyZ »

vtecmoon wrote:
ToyZ wrote:Image

Is dit geen engelse cd speler...dacht toch echt dat de pasvorm anders was dan de NL versie...

Klopt, ben er na aanschaf ook aan gaan twijfelen, maar we zullen wel zien.
Anders maar weer te koop zetten.

Mzzl,

Tommy
ToyZ

Post by ToyZ »

Voor diegene die met bewondering naar de stooptrippen van mijn CTR hebben zitten kijken blijkt het zo te zijn dat deze destijds als optie leverbaar zijn geweest op de Civic EP-serie. Daar wij aanvankelijk dachten het een universele stootstrip betrof, blijkt het toch wel een OEM exemplaar te zijn.

Was overigens leuk een aantal mensen van deze club op de afgelopen CCH meeting te hebben ontmoet.

Ben inmiddels in het bezit van OEM tweeterkapjes op de achterzijde van de spiegels (mooi spul) en heb in Duitseland een OEM radio-cd speler met aflegbakje voor weinug op de kop weten te tikken.

De UK radio past voor geen meter, inpulsieve actie geweest die je van mij niet zo gauw zou verwachten. Heb nog overwogen om een UK middenconsole erin te zetten, zodat de radio erin kon, maar werd een beetje teveel van het goede.
Als iemand interesse in de radio heeft hoor ik het graag, ga deze namelijk binnenkort op Ebay zetten.

Groeten,

Tommy
Locked