Heb ik dat?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Heb ik dat?

Post by Gaskleppie »

Ok, APK tijd.......

Altijd leuk. Met diverse motoren ben ik al sinds jaar en dag met vrij weinig moeite door de APK gekomen.
Zeker de O2 en lambda test waren soms een uitdaging maar normaal gesproken is het geen groot probleem.

Omdat er een tik in mn 2 liter motor zat heb ik die pas geleden gewisselt voor mn standaard B16a2. geen probleem voor de APK zou je zeggen!

Nu moest ik dus met die standaard motor door de keuring en ineens lukte het niet om hem schoon genoeg te krijgen!
Wat ik ook deed, niets bleek te helpen om het lambda getal EN de CO goed te krijgen. Alle truuken uit de kast en nog geen resultaat. Zelfs een andere catalysator mocht niet baten. Al met al een uur of wat met die meting in mn uitlaat zitten kloten en proberen om hem goed te krijgen.
Was het de nieuwe software? Was het de ontstekings truuk die ik uitgehaald had? Kwam het door die 550cc injectoren? Koelde de cat te veel af omdat die verder van de motor afzit dan normaal?

Vandaag is het eindelijk gelukt! Hulde voor het geduld van de APK garage!

Wat het nou was?































































pakking van de achterste einddemper lekte iets en zoog schone lucht mee naar de 4 gassen tester..........


AAAAAAAAHHHHGGG!!!!!!

Maargoed, we kunnen weer een jaartje.........
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Wat een hel, die apk van jullie!! :razz:
Van alle dingen waar ze WEL over kunnen zeiken slaan ze dit geregeld over bij ons :roll:
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Zonde van al die tijd :lol: Die pakkingen gaan altijd nog wel goed todat je een keer iets loshaalt aan de uitlaat, brokkelen ze uit elkaar :-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, en dat was nou net de pakking die ik al jaren niet los gehaald heb!
En dus de gene waar ik het al helemaal niet van verwachte!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Vaak hebben de moeilijkste problemen de gemakkelijkste oplossing, maar hulde dat je het toch voor elkaar hebt gekregen.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mwuhahahaaa.... en dat NADAT je een compleet blok swapped om door die keuring te kunnen komen... hahahhaaa...

prachtig!

goed dat het geregeld is.

Maar tik in je blok? que pasa?
Post Reply