baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
ITR1217

Post by ITR1217 »

[quote="baRt"]come here so I can kick you ]

Binnenkort Bart ... binnenkort als we meeten :lol:
Katana

Post by Katana »

ITR1217 wrote:
baRt wrote:come here so I can kick you ]

ITR1217 wrote:

He Erwin, moet u uw avatar niet aanpassen naar Greece? :lol:
Knite Force

Post by Knite Force »

baRt wrote:
Directe ToDo list: vering overal op gelijke hoogte schroeven en daarna afstellen m.b.v. de EDFC.

En dan mij eens ophalen!
baRt

Post by baRt »

LOL... mij best, moet hem toch weer even 'testen' als alles op orde is...

maar vooralsnog heb ik de injectoren nog niet terug, dus zal er weinig getest worden. Benzineluchtje is gelukkig beetje weggetrokken onder de carport :p
HondArd

Post by HondArd »

baRt wrote:LOL... mij best, moet hem toch weer even 'testen' als alles op orde is...

maar vooralsnog heb ik de injectoren nog niet terug, dus zal er weinig getest worden. Benzineluchtje is gelukkig beetje weggetrokken onder de carport :p

Is het lekken nu ook over of is de tank misschien leeggelekt :wink: Het viel met trouwens wel op dat de injectoren van een ITR flink dikker zijn dan die van de ATR, en er zit inderdaad iets van een filtertje in de injector die erg gemakkelijk loskomt. Bij de ATR leek deze muurvast te zitten.
baRt

Post by baRt »

hehehe... ik vind het veeeeeel belangrijker of er ook goed wat zut uit is gekomen? ;)

neuh, stankie is weg... ding had 's ochtends nog ff gelopen en systeem stond dus nog goed onder druk kennelijk... nu ist allemaal clean...
Knite Force

Post by Knite Force »

Keep us posted!
ITR1217

Post by ITR1217 »

Katana wrote:
ITR1217 wrote:

ITR1217 wrote:

He Erwin, moet u uw avatar niet aanpassen naar Greece? :lol:

:lol: :lol: misschien niet zo'n slecht idee , de geruchte doen de ronde project zou lopen tot in de zomer ipv 3 maanden 8)

Zal binnekort plaatselijke hondakoorts eens online zetten ....

Sorry bart dat ik hier tussen kom :o ops:
baRt

Post by baRt »

no problem... ik moest je toch al schoppen, doe ik het gewoon twee keer...

hahaha
baRt

Post by baRt »

dammit... nu lijkt het goed te zijn... heb ik een lek bij een injector... daalijk als het afgekoeld is maar weer ff alles loshalen :(

ik ben bang dat ie morgen niet gewassen is kinders... ben bang dat ik weinig tijd zal hebben daarvoor...
HondArd

Post by HondArd »

Op hoop van zegen Bart.
baRt

Post by baRt »

mja, vandaag fixen lukt dus niet meer :(
dus doe ik dat morgen, sorry jongens... maar dit gaat me ff nader aan het hart ;)

Ard: het is trouwens die ene injector die ook aan de buitenkant minder netjes was gebleven... hehehe

Ik heb inmiddels wat rubbertjes van een Yamaha gekregen om te kijken of het te fixen...
baRt

Post by baRt »

nou, lekkage weg, eigen ontsteking weer erop... alles lijkt vooralsnog goed te zijn/gaan... nu maar hopen dat het ook echt goed is nu... alhoewel ik het idee heb dat ie TOCH nog wat kuren had bij het starten... maar goed, dat duurde misschien 1 omwenteling, dus kan mijn 'angst' zijn ;)
ITR639

Post by ITR639 »

Dus als alles nu goed blijft lag het probleem bij vervuilde injectoren?
HondArd

Post by HondArd »

[quote="baRt"]nou, lekkage weg, eigen ontsteking weer erop... alles lijkt vooralsnog goed te zijn/gaan... nu maar hopen dat het ook echt goed is nu... alhoewel ik het idee heb dat ie TOCH nog wat kuren had bij het starten... maar goed, dat duurde misschien 1 omwenteling, dus kan mijn 'angst' zijn ]
Misschien omdat 'ie een hele tijd heeft stilgestaan.
Datzelfde gevoel had ik trouwens ook toen ik onze ATR grondig onder handen had genomen. Duurde wel een paar kilometer toen ik er weer helemaal vertrouwen in had.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

AccordTypeaRd wrote:
baRt wrote:nou, lekkage weg, eigen ontsteking weer erop... alles lijkt vooralsnog goed te zijn/gaan... nu maar hopen dat het ook echt goed is nu... alhoewel ik het idee heb dat ie TOCH nog wat kuren had bij het starten... maar goed, dat duurde misschien 1 omwenteling, dus kan mijn 'angst' zijn ]
Misschien omdat 'ie een hele tijd heeft stilgestaan.
Datzelfde gevoel had ik trouwens ook toen ik onze ATR grondig onder handen had genomen. Duurde wel een paar kilometer toen ik er weer helemal vertrouwen in had.

Nooit meer lang laten stilstaan. :D
baRt

Post by baRt »

hahahaaaa.... kreng van mij had zelfs regelmatig na een uurtje afkoelen al het probleem hoor...

hoe dan ook, op dit moment lijkt alles in orde. Ik heb de O-ringtetjes van een Yamaha op de injectoren zitten en heb nog geen lek gezien. Gisteravond op en neer naar Veghel zonder problemen (eigen ontsteking ook ff teruggeschroeft en dat rijdt toch stukken beter. Denk dat de mijne toch wel wat anders-dan-perfect-op-tijd staat :) ).

Ook heb ik nog even het benzinefilter gewisseld.

Vanochtend ook gewoon starten... staat nu op de zaak... denk dat de R wel paar daagjes mijn daily zal zijn!

Maar goed. OP DIT MOMENT lijkt het inderdaad vuile injectoren / benzinefilter te zijn geweest.
(afkloppen op schoon hout en zo)

@Ard: ik ga het zeker nog goed maken met je. Echt blij en zelfs als het probleem terugkomt, jouw werk heeft het zeker niet slechter gemaakt! Alleen even een vraag: kun je op jouw pics zien hoe de rubbertjes eraan toe zijn? Ze waren in de lengte doormidden gescheurd op alle 4 de injectoren. Wellicht is je reinigingsmiddel te agressief of zo?
Of ze waren al versleten en dat is nu toevallig naar voren gekomen.

Hoe dan ook, lekker belangrijk. Is weer goed :)
HondArd

Post by HondArd »

Van beschadigde ringetjes heb ik niets gezien, en toen ik met het bewuste oplismiddel aan de gang ben gegaan in de omgekeerde volgorde (dus injectoren ondersteboven in oplosmiddel) heb ik de ringetjes er afghehaald. Misschien dat se daarna zijn gescheurd, maar ik voelde flink wat weerstand toen ik ze er weer op schoof. Daarnaast zaten er twee soorten ringetjes op de injectoren, een o-ring en een wat dikkere. Welke lekte precies?

Foto's komen nog want het forum werkt op dit moment ^&@$traag!
baRt

Post by baRt »

ja forum is vaker traag...

van boven naar beneden: je hebt een O-ring, net onder de rand aan de bovenkant. DIE waren rot. Zoals ik al zei, die waren in de lengte gescheurd, dus de bovenste helft zat netjes op zijn plaats en de onderste helft zat op de onderste ring: die onderste ring is eigenlijk niks anders dan een spacer om de fuelrail / injector op hun plaats te houden en zodoende alles netjes aan te drukken.

Ik heb zelf ook wat pics gemaakt van een injector, zal eens kijken of ik die hier op het werk van de cam kan trekken.
HondArd

Post by HondArd »

Ze foto's die ik gemaakt heb.

ImageImageImage
Locked