Prijs 2007 CTR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Jay aRTi
Posts: 43
Joined: Mon Aug 22, 2005 7:52 pm

Prijs 2007 CTR

Post by Jay aRTi »

De prijzen zijn bekend. De CTR gaat E 34.995 kosten, daarmee wordt die duurder dan VW Golf GTI en Ford Focus ST, maar voordeliger dan de Opel Astra OPC.

Je kan er al een rijden voor E 31.845, maar dan zonder airco, hoedenplank en audio. Hij is dan een fractie lichter, namelijk 40 kg minder.

Er zijn dit jaar 95 CTR's voor Nederland toegewezen.
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)

Life is too short for to drive boring cars.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

95? dat is een beetje karig of niet?

Iemand een idee hoeveel er van het "vorige" type rondrijden?

Prijs is aan de forse kant, had mooi geweest als tie onder de 30.000 duizend grens zat.
Nana korobi ya oki
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Ok dat word een flop voor Honda denk ik...
Aangezien mensen hier meer van Europese auto's houden.


Al hoop ik dat ie hier goed gaat verkopen offcourse
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Dus airco, hoedenplank en audio kosten 3000 euro?? Weet wel dat airco een dure optie is, maar niet zooo duur.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Dus hij is eingelijk 2000 euro duurder is geworden. Ik had iets minder verwacht.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

als ik een auto in dat segment ging kopen, weet ik wel wat ik zou kiezen! al die belachelijke lompe astra's of golfjes........
badboy4life
Posts: 17
Joined: Tue Oct 24, 2006 10:34 am

Post by badboy4life »

Damn vanaf 34.995 euro staat op Autoweek. Voor dat geld zou ik de Mazda 3 MPS nemen...
If it ain't a Type R, it ain't a tight car.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

badboy4life wrote:Damn vanaf 34.995 euro staat op Autoweek. Voor dat geld zou ik de Mazda 3 MPS nemen...


Mazda :roll: :?:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Exclusiviteit heeft zijn prijs natuurlijk. Een vernieuwd model kost in de regel altijd meer dan zijn voorganger. Waar vroeger de middenmoot rond de 30-35000 gulden kostte, is dat nu gerust hetzelfde maar dan wel in Euros. Daarentegen zijn autos veiliger en vol met electronica (helaas voor sommige)

Vraag me af hoe de uitgeklede versie er uit ziet qua dashbord. Zonder radio, blijft er rechts van je weinig over. De ingebouwde radio neemt een heel groot gedeelte bezet namelijk!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De kale versie is de echte Type R!!!
De ITR heeft standaard ook geen Airco, radio, antenne etc. En die kostte 67.000 gulden.

Alleen jammer dat de nieuwe CTR een torsie as heeft achterin.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

over twee jaartjes is ie lekker afgeschreven...dan maar met z'n allen overstappen naar de nieuwe R?
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

vtecmoon wrote:over twee jaartjes is ie lekker afgeschreven...dan maar met z'n allen overstappen naar de nieuwe R?


Nope voor mij niet....(denk ik zo) achteras, prijs, hmm...Ik weet het nog niet...Maar we zien wel over 2 jaar wat er dan voor moois op de markt is :)
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Hopen dat japan er ook wat leuks voor maakt...
Zal wel niet deden ze voor de ITR eu model ook nie toch?
en dan bedoel ik vooral uiterlijke aanpassingen, MOOIE bodykits en lipjes.[/u]
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

o

Post by the_smoker »

badboy4life wrote:Damn vanaf 34.995 euro staat op Autoweek. Voor dat geld zou ik de Mazda 3 MPS nemen...


De Mps heeft een 260 pk en zit 0,1 of 0.2 seconde sneller aan de 100Km/u.....En al goed de reviews gelezen over die mazda??? Ophanging is nul de botten waard. De paus kan ook rechtdoor :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Blijft een Mazda....



Alleen jammer dat de nieuwe CTR een torsie as heeft achterin.


Zit toch die torsie as er in? Ze zouden speciaal voor de type R toch een speciale achteras constructie maken? Die koste zeker te veel....
Spijker
Posts: 106
Joined: Fri Feb 24, 2006 9:48 am

Post by Spijker »

Wat een geld zeg. Nu weet ik het zeker dat ik die lekker laat staan.
Civic Type R #03855
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:Zit toch die torsie as er in? Ze zouden speciaal voor de type R toch een speciale achteras constructie maken? Die koste zeker te veel....

Ze moeten aftermarket ook wat te tunen overlaten natuurlijk? :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik moet hem in het echt zien. Als hij echt zoveel op de nieuwe civic lijkt en niet breder en lager toont dan is het beetje jammer...
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Gaskleppie wrote:Blijft een Mazda....



Alleen jammer dat de nieuwe CTR een torsie as heeft achterin.


Zit toch die torsie as er in? Ze zouden speciaal voor de type R toch een speciale achteras constructie maken? Die koste zeker te veel....


Denk het ja... Echt gemiste kans:-(
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Ze hadden gewoon een zelfde blok moeten ontwikkelen met het vermogen gelijk aan de S2000. En dan nog had het een te dure auto geweest. Ik ben bang dat Honda zich uit de markt heeft geprijsd. Wat al naar voren kwam in vorige discussies. Die 95 exemplaren lijkt weinig maar ik verwacht niet dat ze die alle 95 in 2007 aan de man krijgen.

Wat ik ook jammer vind is dat die prachtige gele kleur niet verkrijgbaar is.
Image
Locked