De prijzen zijn bekend. De CTR gaat E 34.995 kosten, daarmee wordt die duurder dan VW Golf GTI en Ford Focus ST, maar voordeliger dan de Opel Astra OPC.
Je kan er al een rijden voor E 31.845, maar dan zonder airco, hoedenplank en audio. Hij is dan een fractie lichter, namelijk 40 kg minder.
Er zijn dit jaar 95 CTR's voor Nederland toegewezen.
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Exclusiviteit heeft zijn prijs natuurlijk. Een vernieuwd model kost in de regel altijd meer dan zijn voorganger. Waar vroeger de middenmoot rond de 30-35000 gulden kostte, is dat nu gerust hetzelfde maar dan wel in Euros. Daarentegen zijn autos veiliger en vol met electronica (helaas voor sommige)
Vraag me af hoe de uitgeklede versie er uit ziet qua dashbord. Zonder radio, blijft er rechts van je weinig over. De ingebouwde radio neemt een heel groot gedeelte bezet namelijk!
Hopen dat japan er ook wat leuks voor maakt...
Zal wel niet deden ze voor de ITR eu model ook nie toch?
en dan bedoel ik vooral uiterlijke aanpassingen, MOOIE bodykits en lipjes.[/u]
badboy4life wrote:Damn vanaf 34.995 euro staat op Autoweek. Voor dat geld zou ik de Mazda 3 MPS nemen...
De Mps heeft een 260 pk en zit 0,1 of 0.2 seconde sneller aan de 100Km/u.....En al goed de reviews gelezen over die mazda??? Ophanging is nul de botten waard. De paus kan ook rechtdoor :lol:
Gaskleppie wrote:Zit toch die torsie as er in? Ze zouden speciaal voor de type R toch een speciale achteras constructie maken? Die koste zeker te veel....
Ze moeten aftermarket ook wat te tunen overlaten natuurlijk? :wink:
Ze hadden gewoon een zelfde blok moeten ontwikkelen met het vermogen gelijk aan de S2000. En dan nog had het een te dure auto geweest. Ik ben bang dat Honda zich uit de markt heeft geprijsd. Wat al naar voren kwam in vorige discussies. Die 95 exemplaren lijkt weinig maar ik verwacht niet dat ze die alle 95 in 2007 aan de man krijgen.
Wat ik ook jammer vind is dat die prachtige gele kleur niet verkrijgbaar is.