Watertemp. te hoog.
Watertemp. te hoog.
FF een vraagje voor een kennis.
Rijdt een civic vti met B16A onderblok en B18 kop.
Nu is het zo dat als ie in de vtec gaat en ff wat hoge toeren maakt zijn watertemp. omhoog gaat.
Ook moet ie steeds koelvloeistof bijvullen en zn expansie vat stroomt over/loopt leeg en staat dan ook onder druk.
De auto rookt niet en als ik in de olie dop kijk zie ik niets bijzonders.
De koelfan slaat gewoon aan.
Iemand een idee?
Ikzelf dacht aan koppakking weet niet zeker.
Rijdt een civic vti met B16A onderblok en B18 kop.
Nu is het zo dat als ie in de vtec gaat en ff wat hoge toeren maakt zijn watertemp. omhoog gaat.
Ook moet ie steeds koelvloeistof bijvullen en zn expansie vat stroomt over/loopt leeg en staat dan ook onder druk.
De auto rookt niet en als ik in de olie dop kijk zie ik niets bijzonders.
De koelfan slaat gewoon aan.
Iemand een idee?
Ikzelf dacht aan koppakking weet niet zeker.
- Gaskleppie
Als het de koppakking is zou dat dan niet te zien zijn, rokende motor of aanslag in zn olie dop?
Lucht in systeem is ook mogelijk ja, maar zorgt dat ervoor dat er koelvloeistof 'verdwijnt'?
Als ie normaal rijdt is er geen vuiltje aan de lucht, ook niet als de auto stationair staat te draaien maar zodra je een beetje gaat vtec'en is het raak.
Lucht in systeem is ook mogelijk ja, maar zorgt dat ervoor dat er koelvloeistof 'verdwijnt'?
Als ie normaal rijdt is er geen vuiltje aan de lucht, ook niet als de auto stationair staat te draaien maar zodra je een beetje gaat vtec'en is het raak.
- Gaskleppie
Water zet uit. Als je radiator half verstopt zit kan de temp te hoog oplopen waardoor het water meer uitzet dan je ruimte hebt in je systeem. Dat gooit hij er dan uit waardoor je te weinig water hebt als alles weer afkoelt.
Hij kan ook te heet oplopen als je ergens lucht in je systeem hebt. Zo'n luchtbel kan dan tijdens zwaar gebruik in de pomp schieten die dan niks meer pompt. De temp loopt dan heel snel op met bijbehordende ellende. 1 keer heel goed ontluchten door hard in de slangen te knijpen (luchtbel proberen los te krijgen) is te proberen.
Maare, koppakingen kunnen zeker lekker waarbij er geen water in de olie komt.
Als een waterkanaal lekt naar de cilinder raak je wel water kwijt maar is de olie onaangetast.
Hij kan ook te heet oplopen als je ergens lucht in je systeem hebt. Zo'n luchtbel kan dan tijdens zwaar gebruik in de pomp schieten die dan niks meer pompt. De temp loopt dan heel snel op met bijbehordende ellende. 1 keer heel goed ontluchten door hard in de slangen te knijpen (luchtbel proberen los te krijgen) is te proberen.
Maare, koppakingen kunnen zeker lekker waarbij er geen water in de olie komt.
Als een waterkanaal lekt naar de cilinder raak je wel water kwijt maar is de olie onaangetast.